» آرشیو اخبار » کانیه وست پلتفرم رسانه‌های اجتماعی پارلر را خریداری خواهد کرد
پارلر

کانیه وست پلتفرم رسانه‌های اجتماعی پارلر را خریداری خواهد کرد

26 مهر 1401 2

حرکت کن ایلان. کانیه در حال خرید پلتفرم رسانه اجتماعی خود است.

خرید پلتفرم پارلر

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق گفته پارلر (Parler)، کانیه وست (Kanye West)، رپر جنجالی و حامی دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، برای خرید پلتفرم رسانه‌های اجتماعی راستگرایِ پارلر موافقت کرده است.

پارلر

تبلیغات جام جهانی قطر

پارلامنت تکنولوژیز (Parlamentt Technologies) با خرسندی اعلام کرده که برای خرید پلتفرم پارلر، یک توافق‌نامه اصولی با یه (Ye)، که پیش از این کانیه وست نامیده می‌شد، منعقد کرده است. این خرید نقش پارلر را در ایجاد یک اکوسیستم غیرقابل اجتناب در آینده که در آن همه صداها شنیده می‌شوند، تضمین می‌کند.

یه با بیت کوین و ارزهای دیجیتال غریبه نیست، و در جریان حضور خود در پادکست جو روگان (The Joe Rogan Experience) در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر)، بیت کوین را ستایش کرد. او گفت: «طرفداران بیت کوین دیدگاهی آزادی‌خواهانه درباره آمریکا و بشریت دارند.»

پارلر

اخیراً عکسی از یه با کلاه «ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)» در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

اقدام وست برای خرید پارلر، در پی تعلیق حساب‌های توییتر و اینستاگرامش، به دلیل انتشار آنچه که این پلتفرم‌ها آن را «نظرات یهودی‌ستیزانه» می‌خواندند، انجام می‌شود. او دیگر در پلتفرم خودش نباید نگران این موضوع باشد.

به گفته پارلر، انتظار می‌رود این توافق در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ نهایی شود. این توافق شامل پشتیبانی فنی مداوم از شرکت مادر پارلر، یعنی پارلامنت تکنولوژیز هم می‌شود.

پارلر در سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور ۹۷) راه‌اندازی شده و مدت‌هاست که خود را به عنوان یک جایگزین برای توییتر، با ارائه آزادی بیان معرفی کرده است. پس از شورش پایتخت در ۶ ژانویه (۱۶ دی ۱۴۰۰)، پارلر از فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور حذف شد. علاوه بر اینها، بخش خدمات وب آمازون (AWS) نیز به دلیل عدم نظارت بر محتوای مشکوک و خشونت‌آمیز، پارلر را حذف کرد.

پارلر در ۱۵ فوریه ۲۰۲۱ (۲۷ بهمن ۹۹) با افزودن فیلتر برای محتواهای منتشر شده، ارائه خدمات خود را از سر گرفت. این برنامه در ۱۷ می ۲۰۲۱ (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) به اپ استور اپل، و در ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۱ شهریور ۱۴۰۱) به گوگل پلی بازگشت. در همان ماه، پارلر از افزایش سرمایه ۱۶ میلیون دلاری در دور سرمایه‌گذاری سری B خود خبر داد.

پارلر

بر اساس اطلاعات وب‌سایت تحلیلی سیمیلار وب (SimilarWeb)، پارلر در ماه آگوست (مرداد) ۱/۳ میلیون بازدید‌ از وب‌سایت خود داشته است. از طرف دیگر، در آن ماه ۹ میلیون بازدید ماهانه از تروث سوشال (Truth Social) دونالد ترامپ، ۶/۸ میلیارد از توییتر و ۱۸/۲ میلیارد بازدید از فیس بوک وجود داشت.

در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰)، پارلر بازار NFT خود به نام دیپ‌رِد‌اسکای (DeepRedSky) را راه‌اندازی کرد. اولین مجموعه‌ای که در این بازار معرفی شد، لاینِ دیجیتال کریپتو ترامپ کلاب «CryptoTRUMP Club» نام داشت، که تصویر ترامپ را به نمایش گذاشته بود. مجموعه‌های بعدی شامل بابیلون بی (Babylon Bee)، براندون تِیتوم (Brandon Tatum)، و مجموعه NFT پوتِس ترامپ (POTUS TRUMP)، به سرپرستی بانوی اول سابق، ملانیا ترامپ (Melania Trump) بودند.

ملانیا ترامپ با راه‌اندازی یک سری مجموعه‌ NFT جداگانه در بلاکچین سولانا، تنش زیادی ایجاد کرد. بنیاد سولانا به سرعت از این پروژه فاصله گرفت.

یکی از نمایندگان ملانیا گفت: «برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم، باید به شما اطلاع دهم که انتخاب او برای استفاده از بلاکچین سولانا کاملاً خودجوش بود و این پروژه یکی از طرح‌های بنیاد سولانا نیست.»

توکن‌های غیرمثلی، که بیشتر به عنوان NFT شناخته می‌شوند، توکن‌های رمزنگاری منحصربه‌فردی هستند که به محتوای دیجیتال و فیزیکی یا عضویت‌هایی لینک شده‌اند، و اثبات مالکیت آنها را ارائه می‌کنند.

پارلامنت تکنولوژیز نسبت به چشم‌انداز این اقدام وست خوش‌بین است.

جورج فارمر (George Farmer)، مدیر اجرایی پارلامنت تکنولوژیز در یک پست وبلاگی گفت: «این معامله جهان را تغییر خواهد داد و طرز تفکر جهان در مورد آزادی بیان دستخوش تغییر خواهد شد. یه در حال انجام یک حرکت پیشگامانه به سمت فضای رسانه‌های حامی آزادی بیان است، و دیگر هرگز از حذف شدن از رسانه‌های اجتماعی نمی‌ترسد.»

فارمر در ادامه گفت: «او بار دیگر ثابت خواهد کرد که یک قدم از رسانه‌های قدیمی جلوتر است.»

 

مترجم:‌ امیر ملک پور

منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×