» آرشیو اخبار » چشم انداز نزولی جفت یورو و دلار
یورو و دلار

چشم انداز نزولی جفت یورو و دلار

1 آذر 1401 3

جفت یورو و دلار در میان سیاست های متفاوت بانک های مرکزی اروپا شکننده شده است. در حال حاضر جفت یورو و دلار آمریکا (EUR/USD)، پس از کاهش روز دوشنبه (30 آذر) وارد مرحله تثبیت شده است. یورو در تلاش است تا قدرت خود را به دست آورد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جفت یورو و دلار در میان سیاست های متفاوت بانک های مرکزی اروپا شکننده شده است. در حال حاضر جفت یورو و دلار آمریکا (EUR/USD)، پس از کاهش روز دوشنبه (30 آذر) وارد مرحله تثبیت شده است. یورو در تلاش است تا قدرت خود را به دست آورد و در این راستا، سرمایه گذاران بسیار محتاط هستند.

نظرات مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) اختلاف نظر در مورد حرکت سیاست بعدی را برجسته می کند. به نظر می رسد EUR/USD پس از متحمل شدن زیان های سنگین در روز دوشنبه (21 نوامبر) از اوایل جلسه معاملاتی امروز (سه شنبه  22 نوامبر) در حدود 1.0250 ثابت مانده است.

در حالی که سرمایه گذاران آخرین اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) را ارزیابی می کنند. یورو (EUR) در تلاش برای جذب خریداران است. از سوی دیگر، دلار آمریکا (USD) جایگاه خود را حفظ کرده، زیرا احساسات ریسک همچنان شکننده است. در همین حال، نمودارهای تکنیکال چشم اندازی نزولی برای جفت یورو و دلار، ارائه می دهند.

تبلیغات جام جهانی قطر

عدم قطعیت بانک مرکزی اروپا، سود یورو را محدود می کند

سرمایه گذاران در تلاش هستند تا سیاست بعدی بانک مرکزی اروپا (ECB) را بفهمند و از ریسک بر روی قدرت بیشتر یورو (EUR) خودداری می کنند. یکی از سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا، اواخر هفته گذشته گفت که سرعت افزایش نرخ بهره احتمالاً با تشدید بیشتر سیاست ها کند می شود. از سوی دیگر فیلیپ لین (اقتصاددان ارشد)، خاطرنشان کرد که بانک مرکزی اروپا می‌تواند سرعت افزایش نرخ بهره را در نشست سیاست پولی 15 دسامبر کاهش دهد. لین اظهار داشت که هیچ ایده ای برای افزایش 75 واحدی نرخ بهره وجود ندارد.

از سوی دیگر، رابر هولزمن، عضو شورای بانک مرکزی اروپا، به فایننشال تایمز گفت که هیچ نشانه‌ای از کاهش تورم اصلی دیده نمی شود. وی خاطرنشان کرد که در جلسه بعدی از افزایش 75 واحدی نرخ بهره حمایت خواهد کرد. سایر سیاست‌گذاران نیز بر این عقیده هستند که باید قاطعانه نرخ ها را بالا برده و بر مواضع محدود کننده پافشاری کرد؛ چرا که باور دارند، این مرحله نقطه توقف نبوده و اقدامات قاطعانه بیشتری مورد نیاز است.

اختلاف نظر بین سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا اجازه نمی دهد که یورو (EUR) در برابر دلار آمریکا (USD) به قدرت نمایی خود ادامه دهد. و این باعث می شود تا EUR/USD در برابر تغییر در تمایلات ریسک آسیب‌پذیر بماند.

یورو و دلار

 

دلار با کم رنگ شدن تمایل ریسک، جایگاه خود را حفظ کرد

با کم شدن تمایلات ریسک، دلار آمریکا تقویت و جفت یورو و دلار محکوم به کاهش شد. سرمایه گذاران در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد کاهش رشد اقتصاد جهانی (نگرانی های  رکورد جهانی، در رابطه با ادامه سیاست های سخت گیرانه و محدود کننده چین در مورد ویروس کرونا به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان)، از دارایی های حساس به ریسک، دوری می کنند.

چین روز دوشنبه بیش از 28000 مورد جدید ابتلای محلی را گزارش کرد و شهر پکن اعلام کرد که پارک‌ها و موزه‌ها را از روز سه‌شنبه تعطیل می‌کند تا شیوع عفونت محدود شود. بازارها همچنان تحت تاثیر این تحولات قرار دارند. دلار همچنان جایگاه خود را حفظ و روند بهبود EUR/USD را محدود می کند. در غیاب انتشار آمارهای کلان اقتصادی، ریسک احتمالاً همچنان بر ارزش دلار در نیمه دوم روز تأثیر خواهد گذاشت.

در زمان نگارش این گزارش، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده اندکی کاهش داشت. کاهش شدید شاخص‌های اصلی وال‌استریت می‌تواند به دلار آمریکا کمک کرده و یورو/دلار آمریکا را مجبور به کاهش کند. در صورتی که شرایط تغییر کند، جفت یورو و دلار می تواند در کوتاه مدت یک اصلاح صعودی انجام دهد.

چشم انداز تکنیکال یورو و دلار

جفت یورو و دلار نزدیک به سطح فیبوناچی 23.6 درصد اصلاحی آخرین روند صعودی در 1.0250 معامله می شود. این سطح احتمالاً در کوتاه مدت به عنوان یک نقطه محوری عمل می کند. در صورتی که 1.0250 به عنوان یک سطح حمایتی تثبیت شود، مقاومت اولیه یورو و دلار در سطح 1.0300 (سطح روانشناختی، میانگین متحرک ساده 20 دوره ای (SMA) در نمودار چهار ساعته) و سپس سطوح مقاومت بعدی در 1.0360 و 1.0420 (نقطه پایانی روند صعودی) قرار دارند.

با سقوط جفت یورو و دلار به زیر 1.0250، فروشندگان می توانند وارد بازی شده و این جفت‌ارز را به سمت سطح روانی 1.0200 سوق دهند. سطح حمایت بعدی در فیبوناچی اصلاحی 38.2 درصد در کانال 1.0150 قرار دارد. در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به 40 باقی مانده و سوگیری نزولی را تأیید می کند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×