» ارز دیجیتال » چشم‌انداز قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر
بیت کوین

چشم‌انداز قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر

19 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تقریباً ده روز از شروع ماه سپتامبر می‌گذرد و با بازگشت معامله‌گران پس از تعطیلات تابستانی، حجم معاملات بازار بیت کوین افزایش پیدا کرده است. با بازگشت حجم معاملات، نوسانات نیز افزایش می‌یابد، به طوری که این هفته شاهد سطوح بالایی از احساسات صعودی و نزولی در بیت کوین بودیم. منتظر روزهای آتی هستیم و سوال اصلی بدون شک این است که ماه را با بازاری صعودی یا نزولی تمام می‌کنیم یا اینکه تثبیت قیمت تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

وضعیت فعلی بازار

جمعه گذشته، گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) در ماه آگوست (مرداد) منتشر شد و نشان داد که به طور کلی ۳۱۵،۰۰۰ موقعیت شغلی جدید به اقتصاد ایالات متحده اضافه شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

علی‌رغم ارقام فراتر از حد انتظار NFP، قیمت بیت کوین یک روز پس از انتشار این داده‌ها به پایین ترین سطح دو ماهه اخیر خود سقوط کرد و به زیر ۱۸،۶۰۰ دلار رسید.

از آن زمان تاکنون قیمت بیت کوین عمدتاً تثبیت شده و بین کف ۱۹،۵۰۰ دلار و مقاومت ۲۰،۲۰۰ دلاری در نوسان است.

با این حال، در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین امروز افزایش یافته و بار دیگر به بالای ۲۱،۰۰۰ دلار رسیده است.

برخی این افزایش قیمت را به اظهارات جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو نسبت می‌دهند، که تقریباً تایید کرده تا زمانی که نتیجه دلخواه حاصل نشود، افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داشت.

چشم‌انداز ماه سپتامبر

در زمان نگارش این مطلب، جفت BTC/USD با قیمت ۲۱،۲۲۴/۸۶ دلار در حال معامله است که بالاترین قیمت از ۲۶ آگوست (۴ شهریور) محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد قیمت‌ به سمت مقاومت کلیدی ۲۱،۶۵۰ دلار پیش می‌رود که اگر این سطح شکسته شود، گاوها قیمت بیت‌کوین را به ۲۲،۰۰۰ دلار خواهند رساند.

اگر این اتفاق بیفتد، اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) که در حال حاضر روی سطح ۵۳/۹۵ حرکت می‌کند، احتمالاً به سقف ۶۱/۵۰ برخورد خواهد کرد.

بیت کوین

در کوتاه‌مدت به نظر می‌رسد که افزایشی در احساسات صعودی وجود خواهد داشت، اما با افزایش این احساسات، پرسش‌ها در مورد اینکه امید به صعود احتمالاً تا چه زمانی می‌تواند ادامه داشته باشد نیز بیشتر خواهد شد.

بر این اساس، برخی از معامله‌گران ممکن است انتظار تثبیت بیشتری را در ماه سپتامبر داشته باشند، با این وجود، این تثبیت ممکن است در محدوده بالاتری نسبت به سطوح حمایت و مقاومت ماه آگوست (مرداد) رخ دهد.

اندیکاتور کلیدی ماه سپتامبر RSI خواهد بود و شکست سطح ۶۱/۵۰ نیز محتمل است. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین احتمالاً تا پایان ماه به بالای ۲۳،۰۰۰ دلار خواهد رسید.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: news.bitcoin

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×