» آرشیو اخبار » چرا بیت‌کوین‌داران فرانسوی با مقامات جمهوری آفریقای مرکزی ملاقات کردند؟

چرا بیت‌کوین‌داران فرانسوی با مقامات جمهوری آفریقای مرکزی ملاقات کردند؟

9 خرداد 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذانیوز، ماه گذشته، جمهوری آفریقای مرکزی با تبدیل بیت‌کوین به ارز قانونی، جهان را شگفت‌زده کرد. همان‌طور که در اِلسالوادور حادث شد، دارندگان بیت‌کوین‌ از سراسر جهان به حمایت از این پروژه پرداختند. در 22 مِی، یک هیئت فرانسوی‌زبان که دارای ذخایر بیت‌کوین سنگینی بودند، به بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی وارد شدند. دلیل ورود آن‌ها به آن‌جا چه بود؟به‌خاطر گفتگو درباره بیت‌کوین. چیزهای زیادی برای یادگیری وجود داشته و زمانی برای اتلاف وجود ندارد. از کمک به شرکت‌کنندگان درجهت دانلود کیف پول بیت‌کوین و توزیع Sat‌ها برای آن‌ها گرفته تا توضیح تفاوت بین بیت‌کوین و سایر رمزارزها و پاسخ به اوّلین مجموعه از پرسش‌هایی که هر کسی که برای اوّلین بار با این فنآوری در تعامل بوده و ممکن است، داشته باشد. بیت‌کوین‌داران فرانسوی‌زبان مشغول انتشار این پیام بودند.

هیئت مذکور متشکّل بود از:

سباستین گوس‌پیلو؛ رئیس انجمن امور خارجی اقتصاد، ژان‌ماری کامباسِرس؛ رئیس شورای اجتماعی و محیطی فرانسه، ریچارد دِتِنته؛ روزنامه‌نگار، ژان کریستوف بروسنِل؛ برگزارکننده همایش SurfinBitcoin، دیوید اورِن؛ فعّال حریم خصوصی، نیکلاس بِرتی؛ مدیرعامل Galoy و نور؛ مدیر بخش مشارکت Galoy.

تبلیغات جام جهانی قطر

هیئت فرانسوی‌زبان به مقامات جمهوری آفریقای مرکزی چه گفت؟

علاوه بر چند توییت در چندین صفحه، تنها گزارشی که ما هنوز داریم از خود Galoy است و حتّی خود آن‌ها، چیز زیادی نمی‌دانند:

«آن‌چه تاکنون می‌دانیم این است که هیئت مذکور با صمیمیت و علاقه زیاد مورد استقبال قرار گرفت. در این هفته تعدادی از دیدارها با مقامات دولتی و همچنین نمایندگان جامعه مدنی صورت گرفت. قرص نارنجی (اشاره به نشان نارنجی‌رنگ بیت‌کوین) توزیع شد. Satها به‌روی شبکه لایتنینگ فرستاده شد. ذهن‌ها از شگفتی منفجر شد.»

مهم‌ترین رویداد هفته، در روز جمعه بود که دارندگان بیت‌کوین فرانسوی‌زبان میزبانی برای جامعه اقتصادی و مالی آفریقای مرکزی- «یک سازمان بین‌المللی متشکّل از جمهوری آفریقای مرکزی، گابن، کامرون، چاد، جمهوری کنگو و گینه استوایی» بودند. این رویداد تکرار همان چیزی است که یک هفته پیش برای بانک‌داران مرکزی در اِلسالوادور برگزار شد. آیا بوق و کرنایی در هیجان‌انگیزترین نقاط جهان درحال دمیدن است؟

بیت‌کوین‌داران و جامعه اقتصادی و مالی آفریقای مرکزی درمورد چه چیزی صحبت کردند؟

«نیکلاس بِرتی، صاحب Galoy، در مقابل 400 مخاطب، ارائه‌ای را برگزار کرد که بر منحصر به‌فرد بودن بیت‌کوین و تمایز آن از سایر ارزهای دیجیتال تأکید داشت. علاوه بر این، او پیش از بررسی تأثیر مثبت بالقوّه پذیرش صحیح بیت‌کوین در اِلسالوادور برای مردم جمهوری آفریقای مرکزی، مزایای پذیرش این آلت‌کوین در اِلسالوادور را در چند ماه پس از قانون بیت‌کوین، از گنجایش مالی، گردشگری حاصل از درآمد آن و سرمایه‌گذاری خارجی گرفته تا استخراج با منابع انرژی تجدید‌پذیر را بیان کرد.»

چه چیز دیگری باید بدانیم؟

برای اطّلاع از اتّفاقات دیگری که در قلب آفریقا رخ داده است، با «گفتگوی زنده با هیئت دارندگان بیت‌کوین که به دعوت مقامات کشور مذکور در راستا مطلّع‌شدن از برنامه‌های پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان ارز قانونی به بانگی سفر کردند» در ارتباط باشید. این رویداد در تاریخ 2 ژوئن، ساعت 6 بعد ازظهر به وقت محلی برگزار می‌شود.

از جمله موضوعات دیگر در گفتگوی مذکور که از آن مطّلع می‌شوید، احتمالاً درمورد نماینده صندوق بین‌المللی پول که شاهد گردهمایی معرّفی‌شده بوده و نیز درباره ادّعای دکتر یامب نِتیبا که گفت «تا 85% از صادرات (یعنی: طلا) ساخته‌شده توسط جمهوری آفریقای مرکزی در خزانه‌داری فرانسه نگهداری می‌شود» است.

در هر صورت، به‌نظر می‌رسد که همایش یادشده تأثیر مثبتی بر رئیس جمهور، فاستین-آرچنج توآدرا داشته است. او اخیراً در توییتر خود نوشت: «عمومیت نقدینگی جهانی تنها با پذیرش سخت‌ترین دارایی و با پشتوانه ارز کیهان حاصل می‌شود. بیت‌کوین راه را برای آینده‌ای بهتر هموار خواهد کرد.» شایان ذکر است که رئیس جمهور توآدرا اخیراً پروژه “سانگو” را معرّفی کرد- «اوّلین مرکز رمزارزی قانونی که توسط پارلمان یک کشور به رسمیت شناخته شده است.»

مترجم: سید هادی سید سجادی
منبع: https://bitcoinist.com/francophone-bitcoiners-central-african-republic

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×