» آرشیو اخبار » چارلز هاسکینسون: بیت کوین نیاز به پروتکل جدید دارد
چارلز هاسکینسون: بیت کوین نیاز به پروتکل جدید دارد

چارلز هاسکینسون: بیت کوین نیاز به پروتکل جدید دارد

20 شهریور 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، چارلز هاسکینسون معتقد است که بیت کوین نیاز دارد برای حفظ بقای خود از یک پروتکل جدید استفاده کند.

با افزایش قیمت منابع انرژی در هفته گذشته، تأثیر زیست محیطی اعتبارسنجی دارایی‌های دیجیتالی که از اثبات کار (PoW) استفاده می‌کنند، به شدت مورد بررسی قرار گرفت.

چارلز هاسکینسون: بیت کوین نیاز به پروتکل جدید دارد

تبلیغات جام جهانی قطر

در آخرین گزارش منتشر شده از کاخ سفید، به استفاده بیش از حد از انرژی توسط چندین صنعت از جمله صنعت استخراج ارزهای دیجیتال اشاره شده است. چارلز هاسکینسون، مدیر عامل IOG نیز با استناد به این گزارش از شرایط بیت کوین انتقاد کرده است.

او ادامه داد که این بیانیه که به دستور رئیس جمهور، جو بایدن منتشر شده است؛ اساسا به دنبال ممنوعیت بیت کوین است. زیرا این دارایی بر اساس مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) کار می‌کند و نتیجتا انرژی بسیار زیادی برای فرایند استخراج آن استفاده می‌شود.

راهکار پیشنهادی چارلز هاسکینسون چیست؟

رئیس کاردانو در یک به روز رسانی ویدیویی جدید گفت:

“EPA (سازمان حفاظت از زیست بوم) و DOE (وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا) قصد دارند با شرکت‌های رمزارز صحبت کنند تا به آنها بگویند که روش کار ارزهای دیجیتال خود را اساساً تغییر دهند. به عبارت دیگر، بیت کوین باید ممنوع شود.”

چارلز هاسکینسون: بیت کوین نیاز به پروتکل جدید دارد

با این حال استفاده از پروتکل کاردانو (Cardano) یعنی آفلیموس (Ofelimous)، می‌تواند به بیت کوین کمک کند تا از این شرایط سخت نسبت به آسیب‌های زیست محیطی گذر کند و به عنوان یک ارز دیجیتال زنده بماند.

برای افراد ناآشنا با این حوزه، آفلیموس یک پروتکل اثبات کار مفید (PoUW) است و هدف اصلی آن به حداقل رساندن ردپای آلاینده‌های زیست محیطی برای شبکه‌هایی مانند بیت کوین است که از PoW استفاده می‌کنند.

با توجه به پذیرش گسترده اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال، هاسکینسون معتقد است که مخالفت با این حجم از آلاینده‌های حاصل از استخراج رمزارز توسط مقامات در سراسر جهان اجتناب ناپذیر است. چارلز هاسکینسون ضمن تاکید مجدد بر موضع خود مبنی بر اینکه PoS بسیار برتر از PoW است، خاطرنشان کرد:

“بسیار واضح است افرادی در این دولت و احزاب سیاسی مختلف در سراسر جهان وجود دارند که واقعاً می‌خواهند استخراج ارزهای دیجیتال را بدون آلوده کردن محیط زیست شروع کنند و موضع همیشگی آنان این است که اثبات سهام از بسیاری جهات یک مکانیسم توافقی بسیار برتر است؛ با این فرض که می‌توانید الزامات طراحی شبکه و الزامات امنیتی را برطرف کنید. به همین دلیل است که ما هفت سال نوآوری را با اورُبُروس (Ourobouros) گذراندیم و آن را وارد بازار کردیم.”

چارلز هاسکینسون ادامه داد که گزارش منتشر شده توسط کاخ سفید به طور دقیق مزیت بزرگ سیستم‌های PoS را منعکس می‌کند.

چارلز هاسکینسون: بیت کوین نیاز به پروتکل جدید دارد

دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید (OSTP) اخیراً در گزارشی اعلام کرده است که سهم رمزارزها در مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) قابل توجه است. این بیانیه استفاده از فناوری بلاکچین را برای کمک به حفاظت از آب و هوا و همچنین کاهش اثرات زیست ‌محیطی دارایی‌های دیجیتال پیشنهاد می‌کند.

همچنین تخمین زده می‌شود که دارایی‌های دیجیتال تقریباً 50 میلیارد کیلووات ساعت انرژی در سال در ایالات متحده مصرف می‌کنند.

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×