» بازارها » پیشنهاد وزیر راه برای افزایش تسهیلات نهضت ملی مسکن

پیشنهاد وزیر راه برای افزایش تسهیلات نهضت ملی مسکن

4 مرداد 1401 6

به گزارش گذارنیوز، «رستم قاسمی» وزیر راه وشهرسازی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در برنامه جهان آرا، گفت: هم اکنون تسهیلات نهضت ملی مسکن در تهران، ۴۵۰ میلیون تومان است که ما به شورای پول و اعتبار پیشنهاد داده ایم به ۷۰۰ میلیون تومان برسد.

وی ادامه داد: سالی حدودی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار ازدواج داریم و نیاز ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد مسکونی داریم. ۸ میلیون مستاجر هم داریم که این آمار نشان می‌دهد ما در مسکن با بحران مواجه بودیم. به دستور رئیس جمهور بستری آماده است که ۴ میلیون واحد را بسازیم. ما زیر ساخت‌های نرم افزاری را ایجاد کرده ایم و سامانه ای طراحی شده و متقاضیان پالایش شدند.  ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ثبت نام داشته ایم و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر احراز شده اند.

قاسمی درباره آخرین وضعیت مسکن مهر اظهار داشت: یک میلیون و ۶۰ هزار واحد مسکن مهر و ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن اراضی ۹۹ ساله است و اراضی کامل در اختیار دولت است. برخی از واحدهای مسکن مهر مسائل حقوقی و قضایی دارد و مشکل تعاونی دارند که با وزارت تعاون این مشکل برطرف می شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

امیدواریم به زودی ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر را تعیین تکلیف کنیم. در برخی از واحدهای مسکن مهر از جمله در پردیس از منابع خود مردم صرف هزینه زیر ساختی شده است. در پردیس حدود ۱۰ هزار واحد مردم پول خود را پرداخت کرده اند اما صرف زیرساخت ها شده است که رئیس جمهور دستور داده این مشکلات برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی از افزایش تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داد: به دلیل تورم امکان پیش بینی قیمت تمام شده ساخت وجود ندارد. هزینه ساخت هر متر مربع ۶ تا ۷ میلیون با تورم امروز تمام می شود اگر تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان برسد بخشی از مشکل رفع می شود که ما این موضوع را به دولت و شورای پول و اعتبار پیشنهاد داده ایم.

اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله و پلکانی است و براساس ۵۰ درصد از هزینه های درآمدی خانواده ها پیش بینی شده است.

 قاسمی در پاسخ به سوال آیا به اینکه ساخت مسکن به شکل افقی باشد، فکری کرده اید، گفت: ۵۶۰ شهر داریم و در برخی از شهرها ما مشکل زمین داریم اما در شهرهایی که اراضی وجود دارد از جمله شهر طبس و شهرهای جنوبی کشور واحدها به شکل یک طبقه یا دو طبقه ساخته شود و ما به متقاضیان شهرها اراضی اختصاص داده ایم تا خود آنها بسازند. در تهران هم از جمله ایوانکی حدود ۴۰ هزار واحد به شکل ویلایی ساخته می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×