» آرشیو اخبار » پیش‌بینی تحلیلگران از نوسانات رنج و نزولی بیت‌ کوین در تابستان امسال

پیش‌بینی تحلیلگران از نوسانات رنج و نزولی بیت‌ کوین در تابستان امسال

11 تیر 1401 5

به گزارش واحد ترحمه گذارنیوز، بحث در مورد وضعیت بازار ارز دیجیتال در چند هفته گذشته تیتر غالب اخبار بوده و رسانه‌های عمومی سرمایه‌گذاران بیت کوین (BTC) و دیفای را به دلیل سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون ارزش بنیادی مورد انتقاد قرار داده‌اند. در همین اثنا، تحلیلگران و معامله‌گران متبحر حوزه ارزهای دیجیتال، به دنبال سرنخ‌هایی هستند که نشان ‌دهد بازار چه زمانی به کف خود می‌رسد و روند آن معکوس خواهد شد.

 

واضح است که سرمایه‌گذاران تازه‌کار مضطرب هستند و شمار کمی از آنها ریزش این بازار در حال رشد را پیش‌بینی می‌کردند، اما برای کسانی که چند سال در این بازار فعال بودند، این فقط یکی از آن‌ بازارهای نزولی عادی است که در نهایت به یک اکوسیستم سالم‌تر منجر خواهد شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

کریپتو جب تحلیل‌گر کوین تلگراف و تحلیلگر بازار ارز دیجیتال اسکات ملکر اخیرا به بحث درباره روند آتی بازار ارز دیجیتال پرداختند. این دو در مورد دیدگاه‌های خود حول اینکه چرا «ارزش پیشنهادی» بیت‌ کوین همچنان بالا است به بحث پرداختند و روند آتی این ارز دیجیتال را تحلیل کردند.

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به برخی از نکات کلیدی مصاحبه با کریپتو جب و اسکات ملکر.

 

بیت کوین طبق برنامه در حال کار کردن است

معامله گران در درجه اول بر قیمت نقدی (اسپات) بیت کوین متمرکز هستند و از این که این رمزارز به عنوان یک محافظ در برابر تورم عمل نمی‌کند (که بسیاری نوید آن را داده بودند) ابراز تأسف می‌کنند، اما ملکر خاطرنشان کرد که عملکرد بیت کوین تا حد زیادی به کشور و وضعیت اقتصادی محل زندگی فرد بستگی دارد.

درست است که ارزش بیت کوین در برابر دلار آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده، اما در مقایسه با کشورهایی مانند ونزوئلا که با تورم شدیدی مواجه هستند، یا نیجریه که بسیاری از مردم آن از خدمات بانکی محروم اند، BTC برای مردم راهی برای حفظ ارزش پول خود و انجام تراکنش در یک سیستم مالی آزاد فراهم کرده است.

یکی از بزرگ‌ترین کارکردهایی که ملکر به آن اشاره کرد این است که بیت کوین اولین دارایی واقعی است که به مردم سراسر جهان این توانایی را می‌دهد که اگر سیستم مالی فعلی برای آنها مثمر ثمر نبود، از آن صرف نظر کنند.

طبق گفته کریپتو جب، بیت کوین از نظر ترمودینامیکی سالم است، به این معنی که این بلاکچین انرژی وارد شده به سیستم را حفظ می‌کند و آن را از طریق چیزی مانند تورم «نشت» نمی‌کند.

 

بازار چه جهتی را در پیش خواهد گرفت؟

ملکر در رابطه با آینده بازار اظهار کرد که اگرچه پذیرش رمزارزها برای کسانی که سال‌ها در این بازار بوده‌اند به نظر با سرعت پیش نمی‌رود، اما «پذیرش بیت‌ کوین سریع‌تر از اینترنت است؛ و نرخ پذیرش بیت‌ کوین قطعاً به صورت سهمی بالا خواهد رفت.»

کریپتو جب و ملکر هر دو بیان داشتند که تغییر پارادایم به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال فقط به زمان بیشتری نیاز دارد زیرا اکثر سرمایه‌گذاران و همچنین افرادی که در صندوق‌های بازنشستگی یا حساب سپرده سرمایه‌گذاری می‌کنند از ریسک کردن هراس دارند و آموزش ندیده‌اند.

ملکر در پاسخ به منتقدان احتمالی که نوسانات بیت‌ کوین را دلیل اصلی امتناع از ارزهای دیجیتال عنوان می‌کنند، با اشاره به عملکرد ضعیف سهام‌هایی مانند نتفلیکس، فیس‌بوک، پی‌پال و صندوق‌های کتی وودز، مشکلات اخیر بازارهای سهام را برجسته کرد.

ملکر گفت: «فکر می‌کنم اولین بار ماه گذشته بود که شرکت مساری اعلام کرد هیچ دارایی وجود ندارد که اساساً پولتان را در آن قرار داده باشید و ارزش آن حفظ شده باشد. و اگر نقد هم بمانید، 8 درصد از قدرت خرید خود را با انجام این کار از دست داده‌اید.

 

انتظار نزول بیشتر را در کوتاه مدت داشته باشید

به گفته ملکر، وضعیت فعلی بازار ضعیف است و در کوتاه مدت، مهم است که به یاد داشته باشید که «روند دوست شماست» و احتمال افت بیشتر وجود دارد.

ملکر اشاره کرد که برخی از تحولات در راه خواهد بود که می‌تواند به بازار کمک کند تا از رکود خود خارج شود، از جمله تغییر سیاست پولی انقباضی فدرال رزرو که به طور تاریخی بر قیمت دارایی‌ها در سه فصل اول چرخه انقباضی فشار وارد می‌کند تا زمانی که بازار با شرایط جدید سازگار شود.

ملکر گفت: «بهترین حدس من این است که تابستانی بسیار متلاطم، خسته کننده با حجم معاملاتی و نقدینگی پایین خواهیم داشت. شاید به کف قیمت جدیدی برسیم، یا شاید فقط در محدوده 17 هزار و 500 دلار الی 22 هزار دلار یا 23 هزار دلار نوسان کنیم، چیزی شبیه به این. و سپس در اواخر سال واقعاً خواهیم فهمید که بازار به کدام سمت خواهد رفت.»

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×