» آرشیو اخبار » پول گاز زمستان دغدغه این روزهای خانوارهای آمریکایی‌
گاز

پول گاز زمستان دغدغه این روزهای خانوارهای آمریکایی‌

24 مهر 1401 3

ارزیابی‌ها حاکی از آن است که هزینه گرمایش خانه‌ها در زمستان پیشِ رو در آمریکا نسبت به زمستان قبلی، افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش گذارنیوز؛ اغلب خانوارهای آمریکایی برای گرم کردن خانه‌های خود در زمستان پیش رو باید 28 درصد هزینه بیشتری نسبت به سال گذشته پرداخت کنند. درواقع مردم آمریکا با زمستان سختی روبرو خواهند بود و یکی از نهادهای دولتی در آمریکا هشدار داده که اغلب خانواده‌ها در این کشور شاهد افزایش شدید هزینه گرمایش خانه‌ها هستند، زیرا قیمت گاز در این کشور در حال به ثبت رساندن بیشترین رشد سالانه در 17 سال گذشته است.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش خود آورده است که پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط خانوارهای آمریکایی برای گرم کردن خانه‌های خود در زمستان پیش رو، از اکتبر تا ماه مارس، 931 دلار (معادل حدود 29 میلیون تومان) هزینه کنند که 28 درصد بیشتر از زمستان قبلی است.

قیمت گاز در آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 73 درصد رشد کرده که بالاترین رشد سالانه از سال 2005 تاکنون است. قیمت گاز در معاملات نیویورک در روز 12 اکتبر به بالاترین میزان در 14 سال گذشته رسیده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

لازم به ذکر است نیمی از مردم آمریکا برای گرم کردن خانه‌ها و استفاده از آب گرم، گاز مصرف می‌کنند.

نُوآ بارِت، کارشناس ارشد موسسه جانوس هندرسون،‌ می‌گوید: دلیل اصلی بالا رفتن قیمت گاز در آمریکا عوامل مرتبط با بخش عرضه بوده است. دسترسی بازار به منابع گازی در حوزه آپالاچیان یکی از این عوامل بوده است، زیرا مقاومت زیادی در برابر ساخت یک خط لوله جدید در راستای انتقال گاز این حوزه وجود دارد و از سوی دیگر شاهد بالا رفتن هزینه‌های تولید گاز به خاطر تورم هستیم.

البته بارت می‌گوید: آمریکا برای گذراندن زمستان امسال سوخت کافی دارد.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×