» اقتصاد » پوتین:آمریکا در تلاش برای حفظ دیکتاتوری خود بر جهان است

پوتین:آمریکا در تلاش برای حفظ دیکتاتوری خود بر جهان است

16 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز،ولادیمیر پوتین،رئیس‌جمهور روسیه امروز آمریکا را متهم کرد که می‌خواهد دیکتاتوری خود بر دنیا را به قیمت تمام شدن اروپا و بقیه جهان حفظ کند.

پوتین در جریان سخنرانی پیش از گردهمایی رهبران تجاری در شرق روسیه بارها غرب را مورد انتقاد قرار داد و گفت که تحریم‌های اعمال شده بر مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین “خطری” برای کل جهان است و اوضاع اروپا را بدتر می کند.

چالش‌های جدید جهان جایگزین همه گیری شده است که تهدیدی برای کل جهان است، من در مورد تحریم‌های غرب صحبت می‌کنم و تلاش‌های آشکارا و تهاجمی غرب برای تحمیل modus vivendi خود به سایر کشورها.

تبلیغات جام جهانی قطر

پوتین به نمایندگانی در مجمع اقتصادی شرق روسیه در شهر بندری ولادی وستوک در سواحل اقیانوس آرام روسیه گفت: حاکمیت اروپا و ایالات متحده را تسلیم می کنند.

آمریکا در پی حفظ دیکتاتوری خود بر جهان

سطح بالای توسعه صنعتی در اروپا، استانداردهای زندگی، ثبات اجتماعی و اقتصادی همه اینها تحت تاثیر تحریم ها قرار می گیرد.
آنها به دستور واشنگتن به نام به اصطلاح اتحاد یورو تلف می شوند.
پوتین گفت: اگرچه در واقعیت، آنها اساساً به نام حفظ دیکتاتوری ایالات متحده در امور جهانی قربانی می شوند.

کارشناسان معتقدند روسیه از واکنش قاطعانه و یکپارچه غرب به تهاجم بی‌دلیل این کشور به اوکراین که در فوریه با افزایش روزافزون تحریم‌ها علیه اقتصاد روسیه و کارکنان و شرکت‌های مرتبط با کرملین آغاز شد، غافلگیر شده است.

اتحادیه اروپا در تلاش است تا واردات انرژی، به ویژه گاز طبیعی، از روسیه را متوقف کند – اقدامی که دشواری های زیادی برای این بلوک داشته است، زیرا با تورم افسارگسیخته و بحران هزینه های زندگی ناشی از کمبود انرژی مقابله می کند.
جای تعجب نیست که روسیه دیدگاهی مبهم نسبت به تحریم ها داشته است و با روی آوردن به متحدان خود در آسیا برای فروش نفت ، سعی در دور زدن پیامدهای اقتصادی زیانبار تحریم ها دارد.

در حال حاضر نیز تمام عرضه گاز به اروپا از طریق نورد استریم یک را متوقف کرده است عقب افتادن تعمیر و نگهداری خط لوله به خاطر تحریم ها.

سرگئی گوریف، استاد اقتصاد در Sciences Po و اقتصاددان ارشد سابق در بانک اروپایی بازسازی و توسعه، معتقد است که روسیه در حال ترویج یک “روایت نادرست” در مورد تحریم ها است.
پوتین خیلی خوب عمل نمی کند، اما کاری که او با باج خواهی گازی خود در ماه های ژوئیه و آگوست انجام می دهد، تلاش برای تجزیه اروپا و تلاش برای اطمینان از اینکه اروپایی ها از اعمال تحریم ها دست خواهند کشید.
و از طرف دیگر در تلاش است تا روابط اقتصادی با کشورهای آسیایی بخصوص چین از فشار اقتصادی بر خود کم کند.

منبع:خبرگزاری رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×