» ارز دیجیتال » واردات با پرداخت بیت کوین در ایران آزاد شد
واردات با پرداخت بیت کوین در ایران آزاد شد

واردات با پرداخت بیت کوین در ایران آزاد شد

9 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز ،به نقل از خبرگزاری تسنیم، ایران قانونی وضع کرده است که چارچوب قانونی کاملی برای واردات با پرداخت بیت کوین را تعیین میکند.

واردات با پرداخت بیت کوین در ایران آزاد شد
واردات با پرداخت بیت کوین در ایران آزاد شد

در همین رابطه رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت که قانون اخیر، چهارچوب فعالیت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال را روشن می‌کند همچنین نگرانی‌ها در مورد دسترسی به سوخت و برق برای استخراج را برطرف می‌کند و به دولت اجازه استفاده از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می‌دهد .

بر اساس این گزارش، فاطمی امین بار دیگر تاکید کرد که مجوز واردات با پرداخت بیت کوین نتیجه توافق بین وزارت صنعت و بانک مرکزی بوده است که ممکن است نشان دهنده درک بخشی از ارزش بیت کوین به عنوان ابزاری برای پرداخت‌های بین المللی باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

واردات با پرداخت بیت کوین در ایران آزاد شد

واردات با پرداخت بیت کوین مجاز است

امین اضافه کرد که شرکت‌های خودرو سازی از این پس مجاز خواهند بود به جای استفاده از دلار یا یورو، واردات با پرداخت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را یک گزینه پیش رو در نظر بگیرند. تسنیم خاطرنشان کرد که تحولات اخیر به دنبال اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت ایران (TPO) در 9 اگوست مبنی بر ثبت اولین سفارش واردات با ارزهای دیجیتال صورت گرفت. بر اساس گزارش ها، ارزش این سفارش بیش از 10 میلیون دلار بود.

با نگاهی به ماه می 2021، ایران استخراج بیت کوین را به دلیل مشکلات و کمبود شبکه برق ممنوع کرده بود. تجارت ارزهای دیجیتال استخراج شده در خارج از ایران نیز در همان ماه توسط بانک مرکزی ایران ممنوع شد. پس از آن، در ماه اکتبر، ممنوعیت استخراج لغو شد، اما در دسامبر همان سال، بار دیگر با توجه به نگرانی‌ها در مورد شبکه برق کشور، این ممنوعیت مجدداً برقرار شد.

با توجه به اخبار اخیر، می توان ادعا کرد که ایران در حال حرکت به سمت تغییرات اساسی است تا رویکردی قاطعانه و بلندمدت برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اتخاذ کند.

واردات با پرداخت بیت کوین در ایران آزاد شد

مترجم: آرمان علیزاده

منبع: Btctimes

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×