» آرشیو اخبار » همکاری گری‌اسکیل با فاندری برای ارائه محصول سرمایه‌گذاری ماینینگ
گری‌اسکیل

همکاری گری‌اسکیل با فاندری برای ارائه محصول سرمایه‌گذاری ماینینگ

17 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گِرِی‌اِسکِیل (Grayscale Digital Infrastructure Opportunities LLC یا به اختصار GDIO) با ارزان شدن تجهیزات اِیسیک (ASIC) در طول بازار نزولی، قصد دارد وارد فضای ماینینگ شود. گری‌اسکیل که بزرگترین شرکت مدیریت دارایی ارزهای دیجیتال در جهان می‌باشد، از یک محصول سرمایه‌گذاری جدید رونمایی کرده که برای تجهیزات سخت‌افزاری ماینینگ بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این صندوق برای خرید دستگاه‌های اِیسیک بیت کوین که توسط فاندری دیجیتال (Foundry Digital) برای ماینینگ و فروش بیت کوین از طرف سرمایه‌گذاران اداره می‌شود، پول جمع‌آوری خواهد کرد.

مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (به اختصار ASIC یا اِیسیک) مدارهای مجتمعی هستند که به منظور انجام عملیات خاص، طراحی و بهینه‌سازی شده‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

گری‌اسکیل

حرکت استراتژیک گری‌اسکیل 

طبق اطلاعات وب‌سایت گری‌اسکیل، هدف محصول گری‌اسکیل، ایجاد جریان درآمدی است که خود را از «سرمایه‌گذاری‌های درآمد محور سنتی» متمایز می‌کند. هدف این شرکت خرید سخت‌افزار ماینینگ، خرید و فروش روزانه بیت کوین و توزیع سود عملیاتی بین سرمایه‌گذاران به صورت فصلی خواهد بود.

مایکل سوننشین (Michael Sonnenshein)، مدیر عامل گری‌اسکیل، روز پنجشنبه در توییتر گفت:

«پس از صحبت با مایک کولر (Mike Colyer)، مدیر عامل فاندری و تیم او در مورد زمستان رمزارزی، ما باهم به توافق رسیدیم که فرصتی برای ارتباط مستقیم سرمایه‌گذاران با ماینینگ ارزهای دیجیتال وجود دارد. در نهایت GDIO نتیجه این صحبت‌ها شد.»

در «زمستان رمزارزی» سال ۲۰۲۲ شاهد سقوط ۷۰ درصدی قیمت بیت کوین نسبت به بالاترین سطح تاریخی خود در نوامبر گذشته (آبان ۱۴۰۰) بودیم. با سقوط قیمت بیت کوین، چندین شرکت فعال در صنعت رمزارزها نیز سقوط کردند. برخی از این شرکت‌ها شامل ماینرهای بیت کوین می‌شدند که شاهد کاهش سود مؤثر خود از مینت بیت‌کوین جدید به تناسب قیمت آن بودند.

با توجه به اینکه در بازار نزولی، ماینینگ سود کمتری نسبت به بازار صعودی دارد، نکته اصلی محصول سرمایه‌گذاری GDIO، فرصت خرید ماشین‌های ماینینگ بیت‌کوین در سطوح قیمتی پایین است.

این سازمان به عنوان بخشی از یک چرخه ماینینگ چهار مرحله‌ای، روی بازگشت قیمت بیت کوین به سطوح بالاتر شرط‌بندی می‌کند: بازار گاوی (Rising Bull)، هجوم برای استخراج طلا (Mining Gold Rush)، تراز موجودی (Inventory Flush) و رکود (shakeout).

گری‌اسکیل گفته که چرخه ماینینگ اکنون وارد مرحله تراز موجودی (Inventory Flush) شده، جایی که هش‌ریت همچنان بالاست، اما قیمت بیت کوین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بر اساس این تئوری، مرحله رکود (shakeout) بعدی منجر به کاهش هش‌ریت می‌شود زیرا ماینرها مجبور هستند ماشین‌های خود را خاموش کنند.

این شرکت گفت: «از لحاظ تاریخی، استقرار سرمایه در مرحله «رکود» و خروج در فاز «هجوم برای استخراج طلا» سودآورترین استراتژی است.

این محصول فقط در دسترس سرمایه‌گذاران معتبر خواهد بود و حداقل به سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار دلاری نیاز دارد.

گری‌اسکیل

یک تعهد بلندمدت

سوننشین توضیح می‌دهد که GDIO برای گری‌اسکیل، یک فرصت سرمایه‌گذاری «مکمل» را در کنار سایر محصولات این شرکت مدیریت دارایی ارائه می‌دهد. مایک کولر هم تاکید کرد که اکنون برای فاندری «زمان بسیار خوبی برای شروع سرمایه‌گذاری مجدد در این فضا است. ما فکر می‌کنیم که فرصت‌های زیادی برای ادامه ساخت این شبکه وجود خواهد داشت… در درازمدت، این یک سرمایه‌گذاری عالی است».

گری‌اسکیل در حال حاضر بزرگترین صندوق بیت کوین در این سیاره را دارد که مسئول نگهداری بیش از ۶۰۰ هزار بیت کوین به ارزش تقریبی ۱۲/۷ میلیارد دلار است. این رقم بیش از ۳ درصد از کل عرضه بیت کوین را تشکیل می‌دهد.

این صندوق از طریق یک محصول سرمایه‌گذاری سنتی‌تر، سرمایه‌گذاران را در معرض قیمت بیت کوین قرار می‌دهد. با این حال، گری‌اسکیل بیت کوین تراست (Grayscale Bitcoin Trust) با نماد GBTC در حال حاضر با یکی از بالاترین نرخ‌های تخفیفی خود معامله می‌شود. وقتی صندوقی با تخفیف معامله می‌شود، یعنی ارزش سهام آن کمتر از بیت‌کوینی است که از آن نمایندگی می‌کند.

مترجم: امیر ملک پور
منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×