» آرشیو اخبار » هشدار کاهش قیمت بیت کوین تا ۱۲ هزار دلار
بیت کوین

هشدار کاهش قیمت بیت کوین تا ۱۲ هزار دلار

29 شهریور 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، امروز، بیت کوین و کل بازار ارزهای دیجیتال در وضعیت قرمز قرار داشت و کل مارکت کپ بازار رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته ۲/۹۶ درصد کاهش یافته و در منطقه ۹۲۴/۰۴ میلیارد دلار قرار گرفته است. این اصلاح بازار عمدتاً توسط بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر مارکت کپ هدایت می‌شود.

در حال حاضر، بیت کوین در قیمت ۱۸،۹۸۰ دلار قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳ درصد ریزش داشته است. در حالی که بیت کوین به دنبال تشکیل یک روند صعودی است، کارشناسان گلدمن ساکس (Goldman Sachs) بدترین سناریو را برای پرایس اکشن آن پیش بینی می‌کنند.

همانطور که فدرال رزرو قصد دارد به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، یان هاتزیوس (Jan Hatzius) اقتصاددان و تیمش از گلدمن ساکس به تحلیل قیمت بیت کوین پرداخته‌اند. گفته می‌شود که برای نرخ بهره، در ماه سپتامبر (شهریور) شاهد افزایش ۰/۷۵ درصدی و افزایش ۰/۵ درصدی در ماه نوامبر (آبان) خواهیم بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

فدرال رزرو ایالات متحده به طور عمده بر عملکرد بیت کوین در سال جاری تأثیر گذاشته و باعث شده که سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرخطر دور شوند. بیت کوین تا به امروز کاهشی تقریباً ۶۰ درصدی را تجربه کرده و اکنون در تلاش است تا سطح ۲۰،۰۰۰ دلاری خود را دوباره به دست آورد. اکثر تحلیلگران نیز عقیده دارند که در حال حاضر بیت کوین به کف خود رسیده است.

بیت کوین

بیت کوین ۱۲،۰۰۰ دلاری؟

در همین حال، شارون بل (Sharon Bell)، یکی دیگر از کارشناسان گلدمن ساکس، ادعا می‌کند که جهش اخیر در بازار سهام یک تله گاوی است و هشدار داده که اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، بازار سهام شاهد زیان ۲۶ درصدی خواهد بود.

در معاملات بازار سهام، تله گاوی یک سیگنال مرگبار و نادرست است که نشان می‌دهد روند کاهشی یک سهام یا شاخص معکوس شده است و اکنون به سمت بالا حرکت می‌کند، در حالی که در واقع قرار است به نزول خود ادامه دهد.

این شرایط به عنوان یک تله در نظر گرفته می‌شود، زیرا سرمایه‌گذار سهام را خریداری می‌کند و تصور می‌کند ارزش آن افزایش می‌یابد، اما در دام سهامی با عملکرد ضعیف گرفتار می‌شود، که ارزش آن همچنان در حال کاهش است.

طبق داده‌های CME که در گزارش هفتگی کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) ارائه شده، جالب است بدانید که هشدارها با افزایش شدید پوزیشن‌های شورت سرمایه‌گذاران نهادی در بیت‌ کوین همخوانی دارد.

بیت کوین

از سوی دیگر، معاملات آپشن بیت کوین که قرار است در پایان سال ۲۰۲۲ بسته شوند، نشان می‌دهد که اکثر معامله‌گران پیش بینی می‌کنند قیمت آن به ۱۰،۰۰۰ دلار تا ۱۲،۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.

بیت کوین

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: coinpedia

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×