» اقتصاد » گردشگری » هتل‌های موضوعی، تجربه‌ی سکونت در موقعیت‌های منحصربه‌فرد

هتل‌های موضوعی، تجربه‌ی سکونت در موقعیت‌های منحصربه‌فرد

26 تیر 1401 4

تحریریه گذارنیوز:

انسان‌ها همیشه خواهان تجربه‌های جدیدن. تجربه‌هایی که در اِزای پرداخت یه هزینه نسبتاً معقول پشت سر بذارن و بتونن برای بقیه تعریف کنن. مثل سریال «وِست وُرلد» که آدما هزینه‌ی هنگفتی رو می‌پرداختن تا برای یه مدت کوتاه از زندگی واقعی دور شن و زندگی توی فضایی جدید و شخصیتی جدید رو تجربه کنن. هر کسب‌وکاری که می‌خواد توی کارش موفق باشه باید به این قضیه توجه کنه؛ بخصوص اگر توی صنعت هتل‌داری و گردشگری فعالیت داره.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

برای آدم‌هایی که دائماً در حال سفر هستن و توی هتل اِقامت می‌کنن، دیدن اُتاق‌هایی که همگی شبیه هم به نظر می‌رسن، خسته‌کننده‌س. اُتاق‌های عادی‌یی که از یک تخت ساده، یه میز و یه تلویزیون تشکیل شده‌ن و فرقی نمی‌کنن اُتاقی توی نروژ باشن یا اُتاقی توی سانتامونیکای کالیفرنیا. شاید یه پادشاه توی قرن شونزدهم میلادی آرزوی همچین اُتاقی رو داشته اما برای انسانِ قرن بیست‌ویکمی، این اُتاق‌ها بیش‌ از حد خسته‌کننده به نظر می‌رسن. شاید برای همین هم هست که هتل‌های موضوعی ساخته شده‌ن.

 

هتل‌های موضوعی چه‌جور هتلی هستن؟

هتل‌های موضوعی، هتل‌هایی هستن که بر اساس یک موضوع خاص طراحی شده‌ن. این موضوع خاص، شامل طراحی فضای بیرونی هتل و فضای داخلی اون (مثل اُتاق‌ها، رسپشن و لابی و رستوران و غیره) می‌شه. حتی نوع خدمات‌دهی هم باید دقیقا بر اساس همون موضوع انجام بشه.

 

از اون‌جا که این هتل‌ها موضوعی خاص رو انتخاب می‌کنن، مخاطبان خاص خودشون رو دارن و باید بر اساس سلیقه‌ی اون مخاطب هم خدمات ارائه بدن. برای مثال اگه هتلی با تم هاگ‌وارتز داشته باشیم، مخاطبانی که عاشق دنیای «هری پاتر» هستن رو به این هتل جذب می‌کنیم. بنابراین چراغ‌های هتل با گفتن کلمه‌ی «لوموس» (درست مث خود فیلم) باید روشن بشن!

 

ارزون‌تر هستن یا گرون‌تر؟

قبلاً هم گفتیم که در هتل‌های موضوعی، هر چیزی باید بر اساس اون موضوع طراحی بشه. یک هتل با موضوع عشق، کاملا از لحاظ طراحی با هتلی با موضوع زندان متفاوته. بنابراین طراحی این هتل‌ها کاملاً هزینه‌بره و در نتیجه، هزینه‌ی اقامت توشون هم گرون‌تره. بالاخره باید برای تجربه‌ی خاص، هزینه‌ی خاص بدین دیگه!

 

در ادامه چند تا از عجیب‌ترین و شاید جالب‌ترین هتل‌های موضوعی رو به‌تون معرفی می‌کنیم:

 

 

هتل «قلعه‌ی ارواح»

همیشه توی فیلم‌های ترسناک، شخصیتی رو که وارد زیرزمین مخوفی می‌شه، سرزنش می‌کنیم. و سرش داد می‌زنیم که: «مگه از جون‌ت سیر شدی که داری با پای خودت به سمت خطر می‌ری؟». آدمایی که همچین شخصیتی دارن، هتل قلعه‌ی ارواح رو برای اقامت انتخاب می‌کنن.

این هتل توی نیوهمشایر ساخته شده و فقط ۱۸ نفر ظرفیت داره چون هتلی که شلوغ باشه ترسناک نیست. «کیتی دوسه» صاحب هتل، در این باره می‌گه: «این هتل، هتلی در حد دیزنی‌یه و از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفته‌س.»

 

اگه عاشق تجربه‌ی ترس هستین، می‌تونین به این هتل قدم بذارین که خیلی‌ها باور دارن روی یه آسایشگاه روانیِ قدیمی ساخته شده. اگه از مهمونای ناخونده‌ی ترسناکی که توی سالن‌ها راه می‌رن نترسیدین، می‌تونین یه نوشیدنی بخورین، از منظره‌ی کوهستانی اطراف لذت ببرین، پرتره‌های خونوادگی مرموزِ قاب‌شده روی دیوارای راه‌پله رو تماشا کنین، روی تخت پادشاهیِ جمجمه‌ای بشینین یا برای دوستاتون توی اینستاگرام، یه سلفی توی تابوت بگیرین.

 

در یک کلام اگه عاشق ترشح آدرنالین توی خون‌تون هستین، یه اُتاق توی قلعه‌ی ارواح رزرو کنین!

 

 

هتل خونه‌های درختی

یکی از محبوب‌ترین هتل‌های دنیا، هتل‌های درختی هستن که شاید بهترین اون‌ها توی سوئد ساخته شده و به «تری هآوس» معروفه. این هتل، پنج تا خونه‌ی درختی داره که هر کدوم معماری منحصربه‌فرد خودشون رو دارن و سال 2010 توسط معمارهای معروف اسکاندیناوی ساخته شدن. هرکسی که دلش می‌خواد به رویاهای بچگی‌ش برسه، اقامت توی یکی از این هتل‌ها رو انتخاب می‌کنه.

 

یکی از این خونه‌های درختی، یه سفینه‌ی فضایی‌یه که درست عین یه سفینه توی فیلما باز می‌شه و شما رو به داخل خودش راهنمایی می‌کنه. همه چیز توی این اتاق با موضوع آدم فضایی‌ها طراحی شده. مثلاً چراغ‌خواب به شکل شاخک‌های آدم فضایی‌یه و روی پتوها طرح صورت‌های فلکی نقش بسته.

 

یکی دیگه از این خونه‌ها یه مکعبه که از آینه ساخته شده و مشهورترین خونه درختی این هتله. این خونه به “خونه‌ی نامرئی” هم معروفه چون فضای جنگل رو منعکس می‌کنه و دیدنش راحت نیست. یکی از امکانات جالب این خونه، پنجره‌هایی‌یه که می‌شه ازشون مناظر جنگلی رو تماشا کرد بدون این‌که دیده شد!

 

هتلی در دل هلیکوپتر

«وین ویان» یه هتل تفریحی‌یه که در ایالت «کِنتیکت» واقع شده. این هتل کلبه‌های متنوعی برای مهموناش طراحی کرده که شاید عجیب‌ترینش یه هلیکوپتر باشه. یه هلیکوپتر که داخلش به بهترین شکل طراحی شده و می‌تونین توش تلویزیون تماشا کنین، لم بدین، به کلیدای ریز و درشتی که همیشه دوست داشتین فشارشون بدین، دست بزنین و شب‌ها خواب پرواز ببینین!

 

 

هتل یا دلیجان؟

تا حالا دل‌تون خواسته تو دلیجان‌های قدیمی‌یی زندگی کنین که آدمای غرب وحشی زندگی می‌کردن؟… اگه این‌طوره؛ یک شب اقامت توی هتل‌ «کانِستوگا» شما رو به دویست سال عقب‌تر برمی‌گردونه. به قرن هجدهم. به جایی که مسافرها، شب‌ها رو با استرسِ پیداشدنِ سروکله‌ی راهزن‌ها صبح می‌کردن و برای فراموشی این ترس، دور آتیش جمع می‌شدن و برای هم قصه‌‌ی زندگی‌شون رو تعریف می‌کردن تا صبح شه.

با اقامت توی این هتل می‌تونین هم توی دلیجان بخوابین هم زیر آسمون پر از ستاره‌ی شب. چون دلیجان‌ها توی نقطه‌ای گذاشته شده‌ن که می‌شه کهکشان راه شیری رو از اون‌جا دید.

این شیش دلیجان‌ با منظره‌‌ی زیبای صخره‌های سرخ ایالتِ یوتا محاصره شده‌ن و اصلا فکر نکنین که به خاطر قدیمی بودن، مجهز نیستن!

 

 

زندگی در دهه‌ی پنجاه میلادی

دهه‌ی پنجاه میلادی یکی از درخشان‌ترین دهه‌ها برای زندگی بوده. دورانی که همه جرات کردن آرزوهای بزرگ‌ داشته باشن و به اون آرزوهای بزرگ هم برسن. دوران لباس‌های تابستونی خوش‌رنگ و ماشین‌های باشکوه. شاید به همین خاطر باشه که هتل «عمارت ویکتوریایی» در «لُس آلاموس»، در کنار اُتاق‌هایی با موضوع مصر، رُم و غیره؛ اُتاق‌هایی با حال‌وهوای دهه پنجاه طراحی کرده. با پا گذاشتن به این اُتاق، در زمان سفر می‌کنین و به دهه‌ی پنجاه زیبا می‌رین.

 

با اقامت توی این اُتاق، توی تخت‌خوابی به شکل کادیلاک می‌خوابین که روبه‌روش یه پرده نصب شده و می‌تونین به یاد «سینماماشین»‌های دهه پنجاه باهاش فیلم تماشا کنین. کل دیوارهای اُتاق هم با موضوع دهه‌ی پنجاه نقاشی شدن و می‌تونین با تماشای اونا خودتون رو سرگرم کنین. حتی روی دیوارهای دستشویی هم به یاد اون زمان، یادگاری نوشته شده. یادگاری‌هایی از زبون شخصیت‌های مشهور دهه پنجاه!

 

زندگی در فیلم‌ها

هتل «اورلاندو بولینگ» چهارده تا اُتاق داره که هر کدوم به شکل یه فیلم سینمایی طراحی شده‌ن. به شما بستگی داره که بخواین توی کدوم فیلم زندگی کنین. دوست دارین توی فیلم «آرواره‌ها» زندگی کنین که روی دیوارش یه کوسه‌ی خشمگین، آرواره‌هاشو به نمایش گذاشته یا توی فیلم «جادوگر شهر اُز» که روی دیواراش دوروتی و مترسک و بقیه منتظرتون هستن. یا حتی توی فیلم «جومانجی» که ممکنه توش تبدیل به میمون بشید. اگه دل‌تون می‌خواد یه تجربه‌ی سینمایی داشته باشین به این هتل که توی «اورلاندو» ساخته شده، سر بزنین.

 

شما ترجیح می‌دین توی کدوم یکی از این اتاق‌ها زندگی کنین؟… توی قلعه‌ی اشباح تا یه شب پر هیجان رو تجربه کنین، یا توی دلیجان‌هایی که شما رو یاد زندگی کابویی میندازن؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×