» آرشیو اخبار » Blockchain.Com حساب‌های کاربران روسی را مسدود خواهد کرد
Blockchain

Blockchain.Com حساب‌های کاربران روسی را مسدود خواهد کرد

23 مهر 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ارائه دهنده خدمات کیف پول رمزارزی بلاکچین دات کام (blockchain.com) اعلام کرد که پروسه بستن حساب‌های متعلق به اتباع روسیه را شروع خواهد کرد.

این بیانیه پس از اعمال تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه منتشر شد. سایر صرافی‌ها مانند بایننس (Binance) نیز در تلاش هستند تا از این تحریم‌های جدید پیروی کنند، و انتظار می‌رود این تغییرات ظرف چند هفته رخ دهد.

بستن حساب‌های کاربران روسی

Blockchain.com جدیدترین شرکتی است که ارائه خدمات خود به اتباع روسیه را متوقف می‌کند. به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد از آخرین تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا پیروی کند. بر اساس گزارشی، این ارائه‌دهنده خدمات کیف پول رمزارزی پیش از این به کاربران خود اطلاع داده بود که حساب‌های متعلق به اتباع روسیه، تا دو هفته دیگر بسته خواهند شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در این گزارش همچنین آمده که Blockchain.com به کاربران روسی تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۵ آبان) فرصت می‌دهد تا وجوه خود را برداشت کنند. اگر وجوه تا تاریخ ذکر شده برداشت نشوند، از بین می‌روند و حساب‌ها نیز پس از آن مسدود می‌شوند. Blockchain.com تأکید کرده که این شرکت در حال حاضر از ارائه خدمات، اعم از نگهداری و اهدای پاداش به شهروندان روسیه منع شده است. این اقدام در راستای هشتمین دسته از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور انجام شده است.

Blockchain

تحریم‌های گسترده

پیش از این، تحریم‌های اروپا چندان گسترده نبودند، و فقط پرداخت‌های رمزارزی بین روسیه و کشورهای اتحادیه اروپا را به حدود ۹۷۰۰ دلار یا ۱۰،۰۰۰ یورو محدود می‌کردند. با این حال، آخرین دسته از تحریم‌ها، پرداخت‌های رمزارزی فرامرزی بین کاربران روسی و اتحادیه اروپا را به کل ممنوع کرده است.

خدمات Blockchain.com فقط به خدمات نگهداری از وجوه محدود نمی‌شود، این شرکت یک کیف پول غیر امانی هم دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل کاملی بر روی دارایی‌های خود داشته باشند. این شرکت به داده‌های کیف پول غیر امانی دسترسی ندارد. علاوه بر این، این شرکت دارای حساب‌های معاملاتی و نگهداری از وجوه نیز می‌باشد که به کاربران امکان خرید و فروش رمزارزها را بر روی پلتفرم خود می‌دهد.

تاکنون، مشخص نیست که آیا کاربران روسی می‌توانند به کیف پول‌های غیر امانی خود در Blockchain.com دسترسی داشته باشند یا خیر. این شرکت فعلاً در این مورد اظهار نظری نکرده است.

Blockchain

سایر پلتفرم‌ها نیز خدمات خود را متوقف می‌کنند

Blockchain.com تنها پلتفرمی نیست که خدمات خود به کاربران روسی را پس از آخرین دسته از تحریم‌ها به حالت تعلیق درآورده است. پلتفرم‌های دیگری مانند دَپر لبز (Dapper Labs) نیز حساب‌های کاربران روسی را به دلیل آخرین تحریم‌های اتحادیه اروپا به حالت تعلیق درآورده‌اند. سایر پلتفرم‌ها و خدمات مثل لوکال‌ بیت کوینز (LocalBitcoins) و کریپتو دات کام (Crypto.com) نیز قصد دارند خدمات خود به اتباع روسیه را برای تبعیت از تحریم‌ها محدود، یا معلق کنند. سخنگوی Crypto.com هم اعلام کرده که این شرکت به طور کامل از تحریم‌های اتحادیه اروپا پیروی می‌کند.

لوکال‌ بیت کوینز خدمات خود به کاربران روسی اعم از معاملات و خدمات کیف پول را در ۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۵ مهر) متوقف کرد. مدیر ارشد بازاریابی این پلتفرم، جوکا بلومبرگ (Jukka Blomberg) اظهار داشت:

«در نتیجه هشتمین بسته تحریمی در سراسر اتحادیه اروپا، متأسفانه باید فعالیت مشتریان روسی را به طور کامل در پلتفرم لوکال‌ بیت کوینز ممنوع کنیم.»

Blockchain

پس از اجرای این تحریم‌ها، فعالیت معاملاتی کاربران روسی بر روی لوکال‌ بیت کوینز، به ۸ درصد از فعالیت همه کاربران در این شرکت کاهش یافته است.

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان نیز پس به اجرا درآمدن تحریم‌ها، در حال تلاش برای اعمال محدودیت‌های جدیدی است. سخنگوی بایننس گفت که این صرافی در حال تلاش برای انطباق با تحریم‌هاست.

«اعمال تغییراتی از این دست به زمان نیاز دارد، زیرا ما باید به دقت با شرکای فنی و مدیریت ریسک خود هماهنگ شویم.»

با این حال، برخی از صرافی‌ها مانند بیتفینکس (Bitfinex)، شرکت تابعه تتر، پیش از این مخالفت خود را با تحریم کاربران عادی اعلام کرده بودند. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری بیتفینکس گفت:

«دیدگاه ما این است که اقدامات یک کشور، لزوماً بیانگر خواسته‌ ملت آن کشور نیست.»

وی همچنین افزود که بیتفینکس قصد دارد از تمام حساب‌های کاربری در این پلتفرم محافظت کند، مگر اینکه توسط مقامات نظارتی حاکم به آنها دستور دیگری داده شود.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptodaily

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×