» آرشیو اخبار » مدرسه گلی و خشتی در کشور وجود ندارد
مدرسه گلی و خشتی

مدرسه گلی و خشتی در کشور وجود ندارد

14 مهر 1401 6

رخشان مهر گفت: با بهسازی فضای واحد‌های آموزشی، دیگر هیچ مدرسه گلی و خشتی در میهن اسلامی وجود ندارد.

به گزارش گذارنیوز، مهراله رخشان مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در جمع خبرنگاران قزوین با بیان اینکه با بهسازی فضای واحد‌های آموزشی، دیگر هیچ مدرسه گلی و خشتی در میهن اسلامی وجود ندارد، گفت: مدارس کانکسی نیز تا سال آینده برچیده می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار مدرسه کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش‌آموز در کشور وجود دارد که تا سال آینده این مدارس برچیده خواهد شد.

وی اظهار داشت: بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس کشور در اولویت قرار دارد و امسال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و هنرستان‌ها و گرمایشی و سرمایشی در کشور توزیع شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

رخشان مهر با اشاره به توسعه فضا‌های آموزشی کشور، تصریح کرد: سال تحصیلی جدید یک هزار و ۶۰۰ مترمربع فضای آموزشی در قالب ۹ هزار کلاس درس جدید به چرخه فضای آموزشی کشور اضافه شد.

این مسوول با بیان اینکه حدود ۱۰۷ هزار مدرسه در کشور وجود دارد، افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی ۵.۲ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است و با میانگین استاندارد ۳.۲ مترمربع فاصله دارد.

وی اضافه کرد: استانی‌های البرز، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، گیلان لرستان دچار کمبود فضای آموزشی هستند و سرانه پایین‌تری به نسبت سایر استان‌ها برخوردارند که تلاش داریم این کمبود‌ها را با ساخت مدارس جدید مرتفع کنیم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر، افزود: در این طرح هر کس با دادن هزینه یک آجر می‌تواند در مدرسه سازی سهیم شود.

وی افزود:بیش از یک و نیم میلیون نفر از خیران در کشور در این طرح مشارکت داشته اند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×