» آرشیو اخبار » محصولات سرمایه‌گذاری رمزارزها محبوبیت خود را از دست می‌دهند
محصولات سرمایه گذاری

محصولات سرمایه‌گذاری رمزارزها محبوبیت خود را از دست می‌دهند

3 آبان 1401 1

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز 24 اکتبر (2 آبان)، شرکت اروپایی سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال کوین‌شِیرز (CoinShares) گزارش جریان‌های صندوق دارایی‌های دیجیتال خود را منتشر کرد. این گزارش نشان داد در ادامه آنچه که «دوران بی‌علاقگی» نام گرفته و از سپتامبر 2022 (اواسط شهریور) آغاز شده است، محصولات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال طی یک هفته گذشته، خروج گسترده 5 میلیون دلاری سرمایه را شاهد بوده است.

گزارش محصولات سرمایه گذاری کوین شیرز

گزارش کوین‌شیرز از محصولات مخلتف سرمایه‌گذاری رمزارزها

بر این اساس، حجم معاملات محصولات سرمایه‌گذاری در طول هفته تا مرز 758 میلیون دلار کاهش یافته است که پایین‌ترین رقم ثبت شده آن از اکتبر 2020 بوده و از میانگین هفتگی 7 میلیارد دلاری مدت زمان مشابه سال گذشته، یعنی زمانی که بازارهای رمزارزها در روندی صعودی قرار داشت، بسیار پایین‌تر است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در این گزارش آمده است که محصولات سرمایه‌گذاری بیت‌کوین (BTC)، جریان ورودی جزئی 4.6 میلیون دلاری را تجربه کرده‌اند که ششمین رشد هفتگی متوالی را نشان می‌دهد؛ این در حالی است که محصولات سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بیت‌کوین با 7.1 میلیون دلار خروجی مواجه شده‌اند.

محصولات سرمایه‌گذاری اتر (ETH) برای سومین هفته متوالی مجموعاً 2.5 میلیون دلار خروجی داشتند. به این ترتیب، مجموع جریان‌های خروجی این ارز پس از مِرج به 11.5 میلیون دلار رسید و فقط 0.2 درصد از دارایی‌های تحت مدیریت را به خود اختصاص داد. در همین حال، حجم معاملات ریپل (XRP) ورودی 8 میلیون دلاری را تجربه کرده‌است که از زمان شروع شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه ریپل، بزرگ‌ترین رقم ثبت شده می‌باشد.

از ابتدای سال جاری تاکنون، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین ارزش خالص 296.2 میلیون دلاری داشته‌اند، در حالی که ارزش خالص صندوق‌های اتر خروجی در حدود 371.2 میلیون دلار را شاهد بوده‌اند. این ارقام حاکی از آن هستند که مدیران سرمایه‌گذاری، در طول بازار نزولی،  ثبات نسبی و سابقه طولانی‌تر بیت کوین را ترجیح می‌دهند.

داده‌های کوین‌شیرز نشان می‌دهد کشورهایی مانند سوئد، کانادا و ایالات متحده به ترتیب با خروجی 4.5 میلیون دلار، 1.9 میلیون دلار و 1.2 میلیون دلار بیشترین سهم را در این میان داشته‌اند. در حالی که آلمان، برزیل و سوئیس همگی شاهد ورودی‌هایی جزئی بوده‌اند.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×