» آرشیو اخبار » مایکرو استراتژی در حال بررسی خرید بیت کوین بیشتر
مایکرو استراتژی

مایکرو استراتژی در حال بررسی خرید بیت کوین بیشتر

19 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مایکرو استراتژی برای فروش، تا سقف 500 میلیون دلار از سهام کلاس A را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ( SEC ) درخواست داده است. در سهام های کلاس A، سهامداران نفوذ بیشتری بر تصمیم گیری ها دارند.

فکر می‌کنید درآمد حاصل از فروش این سهام ها قرار است صرف چه چیزی شود؟!

مایکرو استراتژی

تبلیغات جام جهانی قطر

مایکرو استراتژی، مالک بیش از 129 هزار بیت کوین

شرکت نرم‌افزاری مایکرو استراتژی با بیش از 129 هزار بیت کوین در خزانه خود، بزرگترین هولدر بیت کوین است.

اکنون که تنها یک ماه از کناره‌گیری مایکل سِیلور (Michael Saylor)، مدیر عامل سابق مایکرو استراتژی، و یک هفته از شکایت دادستان کل واشنگتن از این شرکت و متهم کردن سیلور به فرار مالیاتی می‌گذرد، این شرکت می‌خواهد بیت کوین بیشتری را خریداری کند.

شرکت مایکرو استراتژی در آگهی عرضه سهام ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که این شرکت با بانک سرمایه گذاری کووِن اند کو (Cowen & Co) قراردادی برای فروش تا سقف 500 میلیون دلار از سهام عادی کلاس A خود منعقد کرده است.

این شرکت اعلام کرد: “ممکن است درآمد خالص حاصل از این پیشنهاد (آگهی فروش سهام) را صرف خرید بیت کوین بیشتری کند.”

همچنین وی افزود مایکرو استراتژی در مورد نوسانات بیت کوین که از لحاظ مارکت کپ بزرگترین ارز بازار رمزارز است خبر دارد.

طبق داده های سایت کوین مارکت کپ، بیت کوین در اوایل هفته به زیر ۲۰ هزار دلار رسید در حالی که این کوین سقف قیمتی خود را در 68هزار و 789دلار در نوامبر 2021 دیده بود و الان ارزش آن به ۲۰ هزار دلار سقوط کرده است. 

همچنین این شرکت اظهار کرد: نوسانات آتی قیمت بیت کوین ممکن است باعث شود که ارزش بیت کوین های خریداری شده از طریق درآمد خالص از فروش سهام (کلاس  A) به طور قابل توجهی کمتر از خود ارزش (سهام کلاس A)  شود. (یعنی ممکن است ضرر کنند)

در زمان مدیریت مایکل سیلور، شرکت مایکرو استراتژی تعداد 129 هزار و 699 بیت کوین به ارزش بیش از ۲.۷ میلیارد دلار به قیمت امروز جمع‌آوری کرده است و این شرکت قصد دارد آن را برای بلندمدت نگه دارد.
در گزارش ماه گذشته شرکت مایکرو استراتژی، همان ماهی که سیلور از سمت مدیر عاملی به ریاست اجرایی منتقل شد، آمده است که شرکت در سه ماه دوم سال ۲۰۲۲، ضرر غیر نقدی دیجیتالی به ارزش ۹۱۷.۸ میلیون دلاری داشته است.

مایکرو استراتژی

مایکرو استراتژی قصد ترید با بیت کوین های خود را ندارد

همچینین در این آگهی فروش سهام، شرکت مایکرو استراتژی افزود که: “هیچ برنامه‌ای برای ترید کردن یا عقد قراردادهای مشتقه با بیت‌ کوین های خود را ندارد، اما ممکن است در صورت نیاز بیت کوین هایش را برای تولید پول نقد «مدیریت خزانه‌داری و سایر اهداف عمومی شرکت» بفروشد.”

این شرکت گفت: “ما جمع آوری هیچ مقدار خاصی از دارایی بیت کوین را هدف قرار نداده ایم. ما همیشه شرایط مارکت را برای مدیریت بدهی های خودمان یا برای خرید بیشتر بیت کوین از طریق ایجاد سرمایه با فروش سهام تحت نظر داریم.”

مترجم: فائزه پروستان

منبع: Decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×