» آرشیو اخبار » مایکرواستراتژی: ما به خرید بیت کوین ادامه می‌دهیم!
مایکرواستراتژی

مایکرواستراتژی: ما به خرید بیت کوین ادامه می‌دهیم!

11 آبان 1401 3

مایکرواستراتژی بزرگترین مالک نهادی بیت کوین در جهان، تایید کرده است که در پایان سه ماهه سوم سال 2022، همچنان 130 هزار واحد بیت کوین در اختیار دارد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گزارش درآمد سه ماهه سوم شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) حاکی از آن است که این شرکت، ضرر خالص 27.1 میلیون دلاری را برای این دوره سه ماهه ثبت کرده است که نسبت به دوره قبل کاهش یافته است. این درحالی است که این شرکت با وجود شرایط بد بازار، به رشد سبد دارایی بیت کوین خود ادامه می‌دهد.

بیت کوین مایکرواستراتژی

بزرگترین مالک نهادی بیت کوین در جهان تایید کرده است که در پایان سه ماهه سوم سال 2022، همچنان 130 هزار واحد بیت کوین در اختیار دارد. این رقم نشان‌دهنده 0.62 درصد از کل بیت کوینی است که تا به حال ماین شده است. این شرکت هر واحد بیت کوین را با میانگین قیمت 30 هزار و 639 دلار و با هزینه کلی در حدود 4 میلیارد دلار خریداری کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

مایکرواستراتژی در تاریخ 1 نوامبر (10 آبان) هزینه کاهش ارزشی معادل 727 هزار دلار را برای سه ماهه اخیر گزارش کرد که بسیار کمتر از 917 میلیون و 800 هزار دلار سه ماهه دوم سال یا 65 میلیون دلار ثبت شده برای مدت مشابه سال گذشته می‌باشد. شاید این به دلیل قیمت نسبتاً ثابت بیت کوین در طول سه ماهه گذشته باشد.

هزینه کاهش ارزش (impairment charge) یک اصطلاح حسابداری است که برای توصیف کاهش ارزش دارایی‌های نگهداری‌شده توسط یک بنگاه اقتصادی استفاده می‌شود. مایکرواستراتژی، تا روز 30 سپتامبر (8 مهر)، زیان انباشته کاهش ارزش خود را چیزی در حدود 2 میلیارد دلار برآورد می‌کند.

مایکرواستراتژی بیت کوین را باور دارد

فونگ لی (Phong Le)، مدیرعامل جدید مایکرواستراتژی، ضمن تکرار استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت گفت:

«ما تا به امروز هیچ بیت کوینی نفروخته‌ایم؛ بلکه پیروی استراتژی قبلی خود، همچنان به دنبال خرید و نگهداری بیت کوین برای بلندمدت هستیم. تاکید می‌کنم که ما در حال حاضر قصد فروش بیت کوین نداریم. افق دید ما بلندمدت است و کسب و کار اصلی تحت تاثیر نوسانات کوتاه مدت قیمت بیت کوین قرار نمی‌گیرد.»

مایکل سیلور (Michael Saylor) که روز 8 آگوست (17 مرداد) از سمت خود به عنوان مدیرعامل شرکت کناره‌گیری کرد و به عنوان رئیس اجرایی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اذعان می‌دارد که از زمان شروع استراتژی خرید بیت‌کوین خود در 11 آگوست 2020 (21 مرداد 99)، قیمت سهام شرکت 116 درصد افزایش یافته است. این درحالی است که ارزش بیت کوین در مدت مشابه با افزایش ۷۲ درصدی روبرو بوده است.

اندرو یانگ (Andrew Yang)، مدیر ارشد مالی مایکرواستراتژی، ضمن اشاره به تصمیم اخیر هیئت استانداردهای حسابداری مالی ایالات متحده در خصوص حمایت از “ارزش منصفانه” برای بیت کوین خاطرنشان کرد:

«اگر این طرح در نهایت تصویب و اجرا شود، حسابداری ارزش منصفانه نسبت به حسابداری نامشهود و نامطلوب فعلی، درباره دارایی‌های بیت کوین بهبود یافته و پذیرش سازمانی بیت کوین به عنوان یک طبقه دارایی ترویج خواهد یافت.»

مایکرواستراتژی، در این گزارش، سود تعدیل شده هر سهم را 96 سنت اعلام کرده است که نسبت به برآورد 94 سنتی زیان شرکت توسط تحلیلگران کمی بیشتر است. در همین حال، درآمد 125.4 میلیون دلاری آن تنها 0.05٪ از برآوردهای بازار فراتر رفته است.

گفتنی است که درآمد این شرکت طی یک سال گذشته برای سه ماهه اول و دوم، به ترتیب به 119.3 و 122.1 میلیون دلار رسیده است. 16.4 میلیون دلار از درآمد سه ماهه سوم آن از محل فروش اشتراک خدمات حاصل شده است که نشان‌دهنده افزایش 51 درصدی سریع ترین منبع درآمد شرکت، نسبت به سال قبل است.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×