» آرشیو اخبار » دولت بایدن ماینینگ بیت کوین را هدف قرار داده است
بیت کوین

دولت بایدن ماینینگ بیت کوین را هدف قرار داده است

1 مهر 1401 12

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، این مقاله توسط رابرت هال (Robert Hall)، تولیدکننده محتوا و صاحب یک کسب و کار کوچک تألیف شده و تنها نظر شخصی او را بیان می‌کند.

دفتر سیاست علوم و فناوری کاخ سفید با انتشار گزارشی هشدار داد که ماینینگ بیت کوین مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کند و ماینرها باید سبزتر شوند، در غیر این صورت احتمالاً با تهدید ممنوعیت کامل فعالیت مواجه خواهند شد. به عنوان عامه مردم، برای محافظت از بیت کوین در برابر نفوذ دولت چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

بیت کوین

تبلیغات جام جهانی قطر

۸ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۷ شهریور) باید به عنوان روز اعلام جنگ دولت آمریکا علیه بیت کوین و حامیان آن تلقی شود. رئیس جمهور بایدن و کاخ سفید با انتشار اعلامیه‌ای که از ایده ممنوعیت احتمالی ماینینگ اثبات کار، ماهیت چیزی که به بیت کوین قدرت می‌دهد حمایت می‌کند، شوک بزرگی را به جامعه بیت کوین وارد کرد.

چنین اقدامی نمی‌تواند تصادفی باشد. این یک حمله آشکار به رمزارز بیت کوین، پروتکل آن، صنعتی که از سال ۲۰۰۹ به طور ارگانیک رشد کرده و مهمتر از آن، حامیان بیت کوین است.

برای دولت بایدن مهم نیست که حجم جابجایی سالانه بیت کوین از شرکت ویزا در سال گذشته فراتر رفته است. آیا می‌دانستید که بیش از ۱۳/۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به صورت آنچِین جابجا شده است؟ من به شما تضمین می‌دهم که سیستم مالی قدیمی به خاطر این موضوع به شدت نگران شده و برای تحت فشار قرار دادن بیت کوین هر کاری می‌کند و سعی دارد قبل از اینکه به طور کامل کنترل را از دست بدهد، بیت کوین را از بین ببرد.

دولت فدرال، فدرال رزرو و بانک‌ها با یکدیگر رابطه همزیستی دارند. آنها برای زنده ماندن به یکدیگر متوسل هستند. آنها قدرت را از یکدیگر می‌گیرند تا جایی که حتی نمی‌دانید بیشتر اوقات چه کسی مسئول است.

بانک‌ها بودجه کمپین‌ها را برای خرید سیاستمداران مورد نظرشان تامین می‌کنند و سیاستمداران نیز قوانینی را به تصویب می‌رسانند که به نفع بانک‌ها باشد. فدرال رزرو در وسط قرار دارد و کل این رابطه را تسهیل می‌کند. این نحوه عملکرد سیستم برای بانک‌ها و طبقه‌ای سیاسی است. هر دو طرف به طور طبیعی انگیزه حمله به بیت کوین را دارند.

دولت فدرال از روایت ESG (عوامل زیست محیطی‌، اجتماعی و حاکمیت شرکتی) به عنوان ابزار مناسبی برای وادار کردن عموم مردم به پذیرش نفوذ بیش از حد دولت در فعالیت‌های تجاری استفاده می‌کند. این واقعیت که بیت کوین با انرژی تأمین می‌شود، کار دولت را برای لکه دار کردن نام پروتکل بیت کوین به عنوان آسیبی برای جامعه آسان می‌کند. یک نمونه کوچک از ترس، عدم اطمینان و شک و تردیدی (FUD) که آنها ایجاد کرده‌اند را در اینجا آورده‌ام:

«چرا بیت کوین برای محیط زیست بد است؟»

«بیت‌کوین «از آرژانتین برق بیشتری مصرف می‌کند».

«عملیات ماینینگ بیت کوین در دریاچه‌های انگشتی (در شمال نیویورک) نگرانی‌های محلی را برانگیخته است».

این نوع پروپاگاندا (بزرگنمایی تبلیغاتی) بدون فشار زیاد در سراسر جهان منتشر می‌شود زیرا بیت کوین هنوز یک طبقه دارایی نسبتاً کوچک در مقایسه با بازار سهام یا بازار اوراق قرضه محسوب می‌شود. مارکت کپ بیت کوین تا زمان نگارش این مقاله کمتر از ۵۰۰ میلیارد دلار است، پس چرا آنها به این شکل به دنبال بیت کوین افتاده‌اند؟

در نظر گرفتن همه اتفاقاتی که در سرتاسر جهان در جریان است، پذیرش این واقعیت را ساده‌تر می‌کند که آنها کنترل اوضاع را از دست داده‌اند و سعی دارند راه‌های خروج را مسدود کنند. این اقدام را به عنوان نوعی کنترل سرمایه در نظر بگیرید. دولت نمی‌خواهد دلارها به سمت دارایی‌هایی برود که روی آنها کنترلی ندارند. آنها نباید کار امروز را به فردا بیندازند و این را خوب می‌دانند.

من معتقدم دلیل مطرح شدن این ایده در مورد ممنوعیت ماینینگ اثبات کار در دولت بایدن، قصد آنها برای اجرای این سیاست در آینده‌ای نزدیک است. ما در وضعیت قرمز قرار داریم و همه باید به یکدیگر کمک کنیم. اگر به بیت کوین اهمیت می‌دهید، همین حالا باید اقدام کنید.

بیت کوین

بیتکوینرها چگونه می‌توانند به مقابله بپردازند؟

در جایگاه بیتکوینرها، می‌توانیم اقدامات زیادی را برای متوقف کردن این سیاست قبل از اجرای آن انجام دهیم. بهترین اقدام این است که مردم را به گونه‌ای تربیت کنیم تا از پیشروی اینگونه سیاست‌ها جلوگیری کنند.

در عمل باید با نمایندگان خود در مجلس و سنا تماس بگیرید تا صدای خود را به گوش آنها برسانید. هر چه مردم بیشتر صحبت کنند، آنها بیشتر گوش خواهند داد. کارایی این تاکتیک در گذشته ثابت شده است، نمونه اخیر آن بسیج سریع مردم علیه لایحه زیرساخت در سال گذشته است. سال گذشته در جریان این اتفاقات چهل هزار تماس گرفته شد!

علی‌رغم تلاش شجاعانه حامیان بیت کوین و رمزارزها در سراسر صنعت گسترده ارزهای دیجیتال، بسته زیرساختی ایالات متحده در نوامبر گذشته (آبان ۱۴۰۰) توسط رئیس جمهور بایدن امضا شد. اگرچه ما در این نبرد شکست خوردیم، اما جنبه مثبت آن این بود که توانستیم هزاران نفر را برای برقراری تماس تلفنی بسیج کنیم، که کار بزرگی است و می‌توان در آینده هم روی آن حساب کرد.

بیت کوین

روی ایالت‌ها تمرکز کنید

ما بیش از هر زمان دیگری به حمایت و آموزش نیاز داریم تا از بیت کوین در برابر این خفگی محافظت کنیم. زیبایی ایالات متحده در این است که ما یک حکومت غیرمتمرکز داریم. ما ۵۰ قانونگذار ایالتی داریم که باید به حرف‌های بیتکوینرها گوش دهند.

به نظر من، در اینجا باید تلاش خود را متمرکز کنیم. حمایت و آموزش در سطح فدرال می‌تواند کمک کند، اما من فعلا آن را بی اثر می‌دانم زیرا که دولت فعلی ضد بیت کوین است و چون برای کنترل و نظارت بر رفاه مردم آمریکا ارزش قائل است، از موضع خود منحرف نمی‌شود.

بیتکوینرها برای ارائه نظر خود به قانونگذاران ایالتی باید به قدرت متمم دهم ایالات متحده تکیه کنند: «اختیاراتی که توسط قانون اساسی به ایالات متحده تفویض نشده و یا در این کشور ممنوع نگشته‌اند، به ترتیب برای ایالت‌ها و مردم محفوظ هستند.»

در هیچ کجای قانون اساسی به دولت فدرال اجازه تنظیم نحوه استفاده مردم یا ایالت‌ها از انرژی را نمی‌دهد. به اصطلاح ممنوعیت ماینینگ اثبات کار خلاف قانون اساسی است و باید در پاسخ توسط ایالت‌ها لغو شود.

آموزش قانونگذاران ایالتی هر دو جناح در مورد ماینینگ بیت کوین و مزایایی که می‌تواند برای ایالت‌شان ایجاد کند، آنها را تشویق می‌کند تا با استفاده از متمم دهم از ماینینگ بیت کوین دفاع کنند.

اگر نمی‌خواهید از طریق مجالس ایالتی اقدامی کنید، باید بدانید که شهروندان ایالات متحده در ۲۶ ایالت این قدرت را دارند تا از ماینینگ بیت کوین به واسطه یک طرح رای‌گیری دفاع کنند!

نکته آخر و مهم اینکه هر گونه ممنوعیتی را که ممکن است اتفاق بیفتد نادیده بگیرید و ماینرهای خود را در خانه وصل کنید. دنیایی را تصور کنید که در آن هر شهروندی حداقل یک ماینر بیت کوین S9 در خانه دارد – و در این حالت سیاستمداران هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

ما به عنوان افراد آزاد حق داریم از ارزهای دیجیتال برای محافظت از ثروت و زمان خود استفاده کنیم. ما نباید اجازه دهیم که دولت این حق را از ما بگیرد. خوب مبارزه کنید! در نهایت پیروز خواهیم شد.

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: bitcoinmagazine

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×