» آرشیو اخبار » ماینرها باعث افزایش فشار فروش می‌شوند
ماینزهای بیت کوین

ماینرها باعث افزایش فشار فروش می‌شوند

30 خرداد 1401 7

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از بی این کریپتو، صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی ماینینگ نشان می‌دهد که آن‌ها مجبور بودند فروش رمز ارز خود را چهار برابر کنند تا بتوانند از پس هزینه‌ها برآیند.
در می 2022 (خرداد 1401)، این شرکت‌ها چهار هزار و 411 بیت کوین فروختند. این مقدار چهار برابر میانگین حجم بیت کوینی است که در بازه ژانویه تا آوریل 2022 فروخته بودند. این را صورت‌های مالی که شرکت‌های دولتی به رگولاتور ارائه می‌کنند، نشان می‌دهد.

Miners Sell Bitcoin, Increasing Pressure on the Market

داده‌های شرکت تحلیلی کوین متریکس (CoinMetrics) نیز تایید می‌کند که ماینرها شروع به ارسال کوین‌های خود به کیف پول صرافی‌ها کرده‌اند. علی‌رغم فقدان اطلاعات قابل اعتماد در مورد حرکت کوین‌های متعلق به ماینرها، کاملاً واضح است که شرکت‌های ماینینگ در لبه پرتگاه هستند.
در ابتدا ماینرها برای هر بلوکی که استخراج می‌شد 50 BTC دریافت می‌کردند. اما هر چهار سال حجم پاداش نصف می‌شود. در حال حاضر آن‌ها 25/6 BTC دریافت می‌کنند. در هر 10 دقیقه یک بلوک ایجاد می‌شود که بدان معناست که در هر روز 900 بیت کوین ساخته می‌شود. به علاوه، آن‌ها برای اجرای تراکنش‌ها نیز کمیسیون دریافت می‌کنند.
در شرایطی که همه چیز خوب باشد، ماینرها پول کافی برای پرداخت هزینه برق برای پوشش سایر هزینه‌های عملیاتی دارند، بنابراین ترجیح می‌دهند کوین‌های خود را نگه دارند.
اما اکنون وضعیت متفاوت است: قیمت برق در حال افزایش است و سود ماینرها همراه با قیمت رمز ارزها در حال کاهش است. در این شرایط، شرکت‌ها مجبور می‌شوند برای پرداخت هزینه برق و پرداخت حقوق به کارکنان، بیت کوین را با فیات مبادله کنند.
تا پایان ماه می 2022، حدود 45 هزار و 500 BTC معادل 5/1 میلیارد دلار در کیف پول ماینرهای دولتی ذخیره شده بود. شرکت‌ها به مرور مجبور به فروش بیت کوین‌های خود برای پرداخت هزینه‌های عملیاتی خود شدند. فروش ماینرها باعث افزایش حجم کوین‌های در چرخه می‌شود و فشار نزولی بر بازار را افزایش می‌دهد.
در زمان نوشتن این متن، بیت کوین در حدود 20 هزار دلار معامله می‌شود. پیش از این بیت کوین به سطح 18 هزار و 700 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت آن از دسامبر 2020 بود. ارزش بازار این رمز ارز نیز به 880 میلیارد دلار رسید و در یک هفته 500 میلیارد دلار کاهش یافت.

تبلیغات جام جهانی قطر

مترجم: سوگندعادل فهمیده

منبع: beincrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×