» آرشیو اخبار » لایت کوین به جمع 20 رمزارز برتر بازار وارد شد
لایت کوین

لایت کوین به جمع 20 رمزارز برتر بازار وارد شد

17 آبان 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، براساس تازه‌ترین اطلاعات وبسایت مرجع کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت لایت کوین (LTC) به تازگی روند صعودی چشمگیری را در پیش گرفته است. قیمت این دارایی طی هفت روز گذشته بیش از 28.05 درصد افزایش یافته و به زمره 20 رمزارز برتر بازار وارد شده است.

ناگفته نماند که در زمان نگارش این مطلب، لایت کوین با کاهش 11 درصدی در تایم فریم روزانه، با قیمت 63 دلار و 38 سنت دست‌به‌دست می‌شود. این کاهش، دستاورد هفتگی آن را به حدود 15.43% رسانده، ولی همچنان با ارزش بازاری بالغ بر 4 میلیارد و 522 میلیون دلار، در جایگاه نوزدهم بازار ایستاده است. شکست مقاومت 60 دلاری، نقطه عطفی است که می‌تواند این دارایی را برای مدتی در مسیر رشد نگه دارد.

روز 21 اکتبر (29 مهر)، لایت کوین با قیمت 51 دلار و 18 سنت معامله می‌شد. به بیان دیگر، این دارایی دیجیتال نیز تحت تاثیر رکود گسترده بازار، طی یک سال گذشته 74 درصد از بالاترین رکورد خود فاصله گرفته است. این نرخ کاهش در مورد رهبر بازار، یعنی بیت کوین به حدود 69 درصد می‌رسد.

تبلیغات جام جهانی قطر

از سوی دیگر، این دارایی سال 2022 را با قیمت 150 دلار و 80 سنت آغاز کرد و اکنون حدود 54.39 درصد کاهش از این سطح را نشان می‌دهد.

نمودار 4 ساعته لایت کوین
نمودار 4 ساعته لایت کوین

دلیل رشد لایت کوین چیست؟

روز اول نوامبر (10 آبان)، پس از اینکه شرکت پرداخت مانی‌گرام (Moneygram) قابلیت داد و ستد و ذخیره چندین دارایی دیجیتال، از جمله لایت کوین را در اپلیکیشن خود در اختیار کاربران قرار داد، قیمت آن تقریباً 8 درصد افزایش یافت.

علاوه بر لایت کوین، مانی‌گرام این امکانات را برای بیت کوین و اتریوم نیز فراهم کرد. ولی با توجه به اینکه لایت کوین ارزش بازار و البته طرفداران محدودی نسبت به دو رمزارز دیگر دارد، این خبر نتوانست به اندازه لایت کوین، در مورد آنها نیز همانند یک محرک قیمت عمل کند.

مانی‌گرام اعلام کرد که کاربران این پلتفرم در تمام ایالت‌های آمریکا و منطقه کلمبیا می‌توانند LTC را در کنار دارایی‌های دیگر خریداری کرده، بفروشند و یا در این پلتفرم نگهداری کنند. در نتیجه همین خبر، لایت‌کوین مسیر خود را از سایر آلتکوین‌ها جدا و رالی گسترده‌ای را در مقابل بیت‌کوین آغاز کرد.

گفتنی است که تعداد آدرس‌هایی که هزار واحد LTC یا بیشتر در خود نگهداری می‌کنند نیز اخیراً افزایش یافته است. به عبارت دیگر، اخیراً 314 آدرس نهنگ جدید به بازار لایت کوین اضافه شده است. این کیف پول‌ها حجم زیادی از LTC را در خود نگه می‌دارند و به افزایش فعالیت‌های درون زنجیره‌ای آن کمک می‌کنند.

علاوه بر افزایش قیمت، چند روز پیش، سختی استخراج در شبکه لایت کوین نیز به رکوردی جدید و در حدود 18 میلیون هش رسید. همانطور که می‌دانید، افزایش سختی استخراج لایت کوین به این معنی است که رقابت در این شبکه در حال افزایش است، زیرا ماینرهای بیشتری برای بهره‌مندی از مزایای آن به این شبکه وارد می‌شوند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: blockchain.news

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×