» آرشیو اخبار » قیمت کنسرو تحت تاثیر عرضه و تقاضا
کنسرو

قیمت کنسرو تحت تاثیر عرضه و تقاضا

1 شهریور 1401 4

به گزارش گذارنیوز؛ سید محمد میررضوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران درباره کاهش تولید ۵۰ درصدی ماهی تن و رب گوجه گفت: در حال حاضر همین میزان افت تولید در مورد کنسرو تن ماهی داریم و علت کاملا مشخص است، چون اقتصاد دستوری نیست و بازار عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کند.

وی افزود: هیچ زمانی قیمت‌ها دستوری اجرا نشده است و اگر دستور دهند مثلاً قیمت تن ماهی ۳۵ هزار تومان شود، پس تکلیف برندسازی چه می‌شود؟ در دنیا همه تولیدکنندگان در مورد کیفیت تولید شان به قدری دقت می‌کنند تا بتوانند برندشان را به مردم بشناسانند.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در ادامه بیان داشت: یک برند شناخته شده باید ۳۵ هزار تومان باشد و برندی که شناخته شده نیست هم همین است و بحث ما هم اکنون دررابطه با برند‌هایی است که عضو سندیکا هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

میررضوی درباره کیفیت کنسرو ماهی افزود: قاطعانه تضمین می‌کنم که برند‌های مطرح و ملی امکان ندارد کیفیتش را پایین بیاورد حتی اگر در حاشیه زیان قرار بگیرند برای اینکه برندشان ارزش ملی را از دست می‌دهد چراکه مصرف‌کننده تشخیص می‌دهد که این تولید آیا کیفیت دارد یا ندارد؟ مردم اگر با چنین چیزی برخورد کردند با سندیکا تماس بگیرند تا بررسی شود.

وی در ادامه گفت: به وزارت جهاد بخش صنایع تبدیلی نامه نوشتیم، وزارت جهاد هم با آنالیزی که به آنان ارائه کردیم که قیمت حدود ۴۵ هزار تومان بوده، ولی موافقتی که اخیراً شده در حدود ۴۲ هزار تومان می‌باشد و طبق توافقی که کردند، فعلاً قیمت مصرف کننده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×