» بازارها » طلا، ارز، نفت » قیمت طلا و سکه در هفته آینده در کدام مدار قرار می‌گیرد؟
سکه

قیمت طلا و سکه در هفته آینده در کدام مدار قرار می‌گیرد؟

11 شهریور 1401 4

به گزارش گذارنیوز؛ محمد کشتی آرای گفت: در هفته ای که گذشت قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرد و هر انس طلا مجددا به کانال ۱۶۰۰ دلار رسید و در آخرین معاملات هفتگی روز گذشته ۱۶۹۶ دلار مبنای معاملات بود در واقع به طور متوسط هر انس طلا ۴۴ دلار کاهش قیمت پیدا کرد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: مسئله برجام در این روزها موجب نوسانات بازار ارز شده به طوری که قیمت اخیر در دو روز گذشته با با کاهش همراه بود و همین مسئله تاثیراتش را روی قیمت طلا و سکه نیز گذاشت و ما این هفته شاهد کاهش قیمت طلا و سکه با توجه به دو عامل اصلی یعنی افت قیمت جهانی و افت قیمت ارز در بازار داخلی کشور بودیم. البته این سیر نزولی از اول هفته آغاز شد و تا روز گذشته ادامه داشت.

آخرین نرخ ها در آخرین معاملات هفتگی

هر انس طلا روز گذشته ۱۶۹۶ دلار بود.

قیمت سکه طرح قدیم با ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی پنج شنبه به ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت سکه طرح جدید نیز با ۲۷۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی روز گذشته در آخرین معاملات به ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت ربع سکه هم با ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید.

سکه های یک گرمی بانک مرکزی هم بدون تغییر ۳ میلیون تومان داد و ستد شد.

قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز با توجه به نوسانات طول هفته از ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان یعنی یک نوسان ۱۰۰ هزار تومانی داشت.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با حدود ۲۰ هزار تومان کاهش هفتگی به یک میلیون و ۲۵۵ هزار تومان رسید.

حباب هر قطعه سکه هم با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا و ارز با ۱۵۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای پیش تاکید کرد: با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا در دو روز اخیر و در طول یک هفته اخیر که با کاهش ۴۴ دلاری همراه بوده به نظر می رسد قیمت جهانی طلا بیش از این کاهش نیابد. اما بنابر این فرض که قیمت انس جهانی در محدود ۱۷۰۰ دلار باقی بماند و با توجه به اخبار مثبت و مذاکرات برجامی که در حال حاضر در جریان است، به نظر می رسد توافق نزدیک باشد و همین موضوع باعث می شود  قیمت ارز کاهش پیدا کند، بنابراین قیمت جهانی طلا با کاهش همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای هفته آینده پیش بینی می شود با فرض ثابت ماندن قیمت ارز، قیمت های طلا و سکه در بازار داخلی به همین شکل باقی بماند. اگر مذاکرات به نتیجه برسد ما بازهم شاهد کاهش قیمت طلا، سکه و ارز خواهیم بود و اگر مذاکرات همین روند را ادامه دهد و به همین شکل باقی بماند قیمت ها نیز در همین سطح باقی می ماند تا مذاکرات به نتیجه نهایی خود نزدیک شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×