» آرشیو اخبار » قیمت طلا متاثر از افزایش 75 واحدی نرخ بهره
طلا دلار

قیمت طلا متاثر از افزایش 75 واحدی نرخ بهره

2 مرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز،تحلیل های تکنیکال بیانگر آن است که طلا درحال تغییر روند نزولی خوداست و معامله گران نسبت به خرید طلا اشتیاق بیشتری نشان می‌دهند، هر چند تحلیلگران معتقدند که این فلزگران بها در هفته آتی کماکان با چالش هایی رو به رو است.

معاملات آتی طلای آگوست هفته گذشته را با افزایش بیش از 1 درصدی به پایان رساند و در آخرین معاملات با قیمت 1721.40 دلار در هر اونس معامله شد.

با توجه به رابطه ارزش دلار با ارزش طلا همه نگاه ها معطوف به جلسه پیش رو فدرال رزرو است، طبق انتظارات تحلیل گران و بازار، بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را به میزان 75 واحد افزایش خواهد داد، برخی از تحلیل گران ارزی معتقدند با توجه به اینکه ارزش دار آمریکا از بالاترین سطح 20 سال اخیر سقوط کرد سیاست های حمایتی فدرال رزرو برای تقویت ارزش دلار شدت گرفته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

اقتصاددانان در کپیتال اکونومیکس در گزارشی که روز جمعه منتشر کردند، گفتند: «در میان پس‌زمینه افکار جنگ طلبانه فدرال رزرو و کندی رشد اقتصاد جهانی، ما فکر می‌کنیم که دلار به زودی قدرت سابق خود را باز خواهد یافت.»

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت علیرغم پتانسیل طلا برای رشد در هفته آینده تصمیم کمیته فدرال اقتصاد آزاد میتواند مانع از رشد این فلزگرانبها شود.

وی تصرح کرد: با توجه به اینکه نمودار میانگین متحرک طلا با تایم فریم 20 روزه کمی بالاتر از 1752 دلار است و فدرال رزرو به احتمال قوی با 75 واحد پایه افزایش بهره موافقت خواهد کرد، قطعا طلا در محمدوده 1750 دلار دچار مشکل خواهد شد

با این حال، برخی تحلیلگران معتقدند تصمیمات انقباضی فدرال رزرو تاثیر کمتری بر بازارهای مالی دارد. تحلیلگران ارز در T.D. Securities تصمیم روز چهارشنبه را برای دلار خنثی‌تر می‌دانند، زیرا بازار در بی طرفانه ترین حالت ممکن ارزها را قیمت‌گذاری می کند.

در مواجهه با نگرانی‌های فزاینده رکود، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که فدرال رزرو ممکن است به پایان سیاست های انقباضی خود نزدیک شود که اتمام این روند برای طلا روندی کاملاً صعودی را در پی خواهد داشت.

نظر به اینکه بانک های مرکزی به دلیل ترس از رکود از سیاست های انقباضی خود به زودی دست خواهند کشید فلذا قیمت طلا سیر صعودی به خود خواهد گرفت، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، معتقد است که طلا در 1750 دلار با مقاومت رو به رو می‌شود و در صورت گذر از این مقاومت تا 1800 دلار به ازای هر انس رشد خواهد کرد.

روز جمعه، داده های اولیه S&P Global Market Intelligence نشان می دهد که فعالیت در بخش های تولیدی و خدماتی ایالات متحده به پایین ترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است. کاهش فعالیت نشان دهنده وجود همان ضعف اقتصادی است که اروپا با آن مواجه است.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در سایت Forexlive می گوید، طلا با ضعف دلار افزایش خواهد یافت :

” مطابق انتظارات بازر سیاست های انقباضی همراه با افزایش نرخ بهره به دلیل اینکه موجب کند شدن رشد اقتصادی میشوند به زودی متوقف خواهند شد، PMI خدمات ایالات متحده آمریکا در روز جمعه به طرز عجیبی نرم بود و این به معنای آن است که احتمالا رشد فدرال رزرو از 3 درصد تجاوز نکند و ارزش دلار در سال 2023 کاهش یابد، زمانی که این پیش بینی محقق شود در پی کاهش ارزش دلار، طلا ارزشمند تر خواهد شد”

روز پنجشنبه، بازارها مشتاقانه منتظر خواهند بود تا ببینند آیا ایالات متحده پس از انتشار اولین قرائت تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم، دچار رکود شده است یا خیر. بسیاری از اقتصاددانان ضعف سه ماهه اول را به عنوان عدم تعادل تجاری رد کرده اند. با این حال، داده های فدرال رزرو آتلانتا نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی 1.6 درصد کاهش یافته است که با کاهش در سه ماهه اول مطابقت دارد. تعریف سنتی از رکود، دو چهارم کاهش متوالی است.

هفته گذشته بانک آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده تا پایان یک رکود خفیف پیش رو دارد.

طلا متاثر از یک بحران در حوزه یورو

همزمان با تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو، تحلیلگران گفته اند که آنها نااطمینانی ژئوپلیتیکی جاری را که در اروپا در حال آشکار شدن است، زیر نظر خواهند داشت. روز پنجشنبه، ایتالیا پس از استعفای نخست وزیر ماریو دراگی در پی فروپاشی دولت وحدت ملی خود، دچار آشفتگی سیاسی شد. انتظار می رود این کشور در پاییز انتخابات زودهنگام برگزار کند.

همزمان، اقتصاددانان به تحلیل اعلامیه بانک مرکزی اروپا درباره ابزار حفاظت از انتقال خود میپردازند. این برنامه برای خرید اوراق قرضه از اعضای منطقه یورو استفاده خواهد شد تا مطمئن شود که همه بازدهی ها در یک راستا هستند و از هر گونه خطر تجزیه شدن جلوگیری می شود.

جان هاتاوی، مدیر پورتفولیوی استراتژی موقعیت‌های ویژه اسپرت هاتاوی، در مصاحبه‌ای با کیتکو نیوز گفت که با ادامه گسترش ترازنامه بانک مرکزی، اروپا ممکن است به بحران بدهی های دولتی دچار شود.

وی گفت: در صورت بروز هر گونه بحران در بازارهای ارز، قیمت طلا به راحتی می تواند به بالاترین حد ممکن برسد.

کریستوفر وکیو، تحلیلگر ارشد بازار در DailyFX ، گفت که او همچنین خطر رو به رشد بحران بدهی دولتی در اروپا را می بیند. وی افزود: در این شرایط هم طلا و هم دلار آمریکا سود خواهند برد.

او گفت: «تا زمانی که نگرانی‌ها در مورد یورو وجود دارد، فضا برای طلا و دلار آمریکا وجود دارد که هر دو روند صعودی داشته باشند.»

منبع :kitco

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×