» آرشیو اخبار » اوپن‌سی از فروش NFTها ۱۴۴/۵ میلیون دلار درآمد داشته است
NFTها

اوپن‌سی از فروش NFTها ۱۴۴/۵ میلیون دلار درآمد داشته است

11 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق گفته توکن ترمینال (Token Terminal)، بازار NFTهای اوپن‌سی (OpenSea)، ۱۴۴/۵ میلیون دلار کارمزد از کاربران خود دریافت کرده که بیشتر آن هم به جیب سازندگان رفته است.

توکن ترمینال در توییتی فاش کرد که تنها ۳۵ میلیون دلار از این درآمد به اوپن‌سی تعلق گرفته است. این بدان معناست که ۷۶ درصد از کارمزدها به سازندگان می‌رسد. این اتفاق تعجب آور نیست، زیرا این بازار NFT تنها ۲/۵٪ از فروش هر قطعه را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند، در حالی که سازندگان می‌توانند کارمزدهای یک مجموعه را تا ۱۰٪ هم تعیین کنند.

NFTها

تبلیغات جام جهانی قطر

با توجه به اینکه اوپن‌سی حدود ۹۰ درصد از بازار NFT را کنترل می‌کند، روندهای آن معمولاً عملکرد کلی بازار را منعکس می‌کنند. در طول سال جاری، حجم فروش NFTها در این پلتفرم کاهش یافته و از ۵/۲ میلیارد دلار در ژانویه (دی ۱۴۰۰) به حدود ۳۴۹ میلیون دلار در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۱) کاهش یافته است.

کاهش حجم فروش بر کارمزدهای پرداخت شده توسط کاربران و درآمد تعلق گرفته به پروتکل نیز تأثیر می‌گذارد.

کاهش حجم فروش ناشی از عوامل متعددی از جمله بازار نزولی، کاهش علاقه به NFTها و شرایط کلان اقتصادی است که نقدینگی در بازار را محدود کرده است.

فروش ۱/۲۶ میلیارد دلاری NFTها در ماه سپتامبر 

بر اساس گزارش دون آنالیتیکس (Dune Analytics)، در ماه سپتامبر، حجم کلی فروش NFTها ۱/۲۶ میلیارد دلار بوده است. این عدد کاهش ۲۴/۴ درصدی فروش را نسبت به ماه آگوست نشان می‌دهد.

اتریوم از سپتامبر تا امروز با ۸۸ درصد، بیشترین سهم فروش NFTها را در اختیار داشته، اما به نظر می‌رسد سولانا در حال به دست آوردن سهم بازار است. سهم بازار سولانا از حجم فروش NFTها، با افزایش ۹۱ درصدی در ماه سپتامبر، در نهایت به ۱۰ درصد رسید، در حالی که سهم بازار اتریوم از ۹۵ درصد کاهش یافته و حالا به ۸۸ درصد رسیده است.

تعداد کل کاربران با ۰/۵ درصد افزایش به بیش از ۵۶۹ هزار نفر در ماه سپتامبر رسید. اما این سولانا است که بیشترین رشد را به ثبت رسانده است. تعداد کاربران آن در ماه گذشته ۴۱ درصد رشد کردند و اکنون به ۱۵۵ هزار نفر رسیده که ۲۷ درصد از کل کاربران حوزه NFTها را تشکیل می‌دهد. در مقابل، تعداد کاربران اتریوم با ۹/۵ درصد کاهش به ۳۹۳ هزار نفر رسیدند.

شروع قوی ماه اکتبر

با این حال، اگر بخواهیم بر اساس عملکرد بازار در روز گذشته قضاوت کنیم، سه ماهه چهارم سال ممکن است روند را تغییر دهد. حجم فروش NFTها در اتریوم با ۱۸ هزار و ۸۹۵ تراکنش در ۲۴ ساعت گذشته، از ۱۰ میلیون دلار فراتر رفته است. نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی بوده‌ایم.

NFTها

سایر شبکه‌های بزرگ نیز شاهد افزایش فروش NFTهای خود بوده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته، حجم فروش NFTها در سولانا ۲۸ درصد و در بی‌ان‌بی چِین (BNB Chain) ٪۲ درصد افزایش یافته است. فروش NFTهای سولانا در روز گذشته ۲/۱ میلیون دلار بوده، در حالی که بی‌ان‌بی چِین بیش از ۱۱۹ هزار دلار فروش داشته است.

مترجم: امیر ملک پور
منبع: beincrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×