» ارز دیجیتال » برگزاری مراسم عروسی با تم بیت کوین در لبنان
تم بیت کوین

برگزاری مراسم عروسی با تم بیت کوین در لبنان

16 شهریور 1401 5

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، یک بیت کوینر در روز عروسی‌اش برای به اشتراک گذاشتن علاقه خود به ارز دیجیتال محبوبش، بیت کوین، ۴۰۰۰ ساتوشی به مهمانان هدیه داد و از تم بیت کوین برای مراسم خود استفاده کرد.

یکی از طرفداران بیت کوین (BTC) در لبنان، علاقه خود به بیت کوین را به سطح جدیدی رساند. سعید نصار (Said Nassar)، یک مهندس تجارت بین‌الملل، تم روز عروسی خود را حول محور نوآوری ساتوشی ناکاموتو یعنی بیت کوین قرار داد.

همه مهمانان این عروسی به عنوان هدیه تشکر برای حضور در روز ویژه خانواده نصار، ساتوشی (کوچکترین واحد تشکیل دهنده بیت کوین) دریافت کردند. در تم مراسم ازدواج از آتشفشان (اشاره به پروژه اوراق قرضه بیت کوین در السالوادور که با نماد آتشفشان شناخته می‌شود) استفاده شده بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

نصار در گفت‌وگو با کوین تلگراف گفت که در مراسم عروسی یک آتشفشان را روی پایه گذاشته و هدایا را از طریق شبکه لایتنینگ (Lightning Network) توزیع کرده است». در حقیقت، زیر هر مجموعه کارد و چنگال که برای ضیافت بعد از مراسم فراهم آمده بود، دستورالعمل‌هایی برای دانلود کیف پول بیت کوین شبکه لایتنینگ قرار داده شد تا مهمانان بتوانند ۴۰۰۰ ساتوشی خود را دریافت کنند. ارزش این هدیه در زمان عروسی ۱.۶ دلار بود که در حال حاضر به دلیل کاهش قیمت معادل ۰.۸ دلار است.

این پیوند در کنار تم بیت کوین، مهمانان مراسم عروسی را به سمت یک ویدیوی کامل در یوتیوب هدایت کرد که نشان می‌دهد «چگونه یک کیف پول را راه‌اندازی کنید و چرا مردم باید بیت کوین بخرند». از ۲۵۰ هدیه ساتوشی که در مراسم عروسی ارائه شده بود، ۷۵ نفر این کیف پول را دانلود کردند و از نصار خواستند که ۴۰۰۰ ساتوشی را برای آن‌ها ارسال کند. این اولین باری بود که این افراد بیت کوین دریافت می‌کردند.

هدف استفاده از تم بیت کوین در مراسم عروسی

تم بیت کوین
برگزاری عروسی با تم بیت کوین

استفاده از تم بیت کوین در مراسم عروسی، با نرخ موفقیت ۳۰ درصدی، برای ترویج پذیرش بیت کوین بسیار خوب عمل کرد، زیرا ممکن است پذیرش کلی بیت کوین در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ تنها به ۱۰ درصد برسد.

نصار یک مدافع سرسپرده بیت کوین است. بنابراین، طبیعتا مراسم روز عروسی او برای «قرص نارنجی» یا آموزش درباره اهمیت بیت کوین به افراد بیشتر، زمان مناسبی بود. او مغز متفکر اولین اتاق فرار لبنان با تم بیت کوین است و به شوخی می‌گوید که برای صحبت درباره موضوعات غیر بیت کوینی در حین آشنایی فقط نیم ساعت وقت می‌گذارد.

من سعی می‌کنم برای هر فردی که بیش از ۳۰ دقیقه با او ملاقات دارم درباره سیاست‌های پولی و ماهیت پول فیات توضیح دهم.

جالب است که یک کاربر توییتر به نام استیک‌مور (Stackmore) هم مراسم عروسی را زمانی ایده‌آل برای دورهم بودن خانواده و شروع استیکینگ می‌داند. او در پنج سال گذشته از ساتوشی به روش‌های مختلف به عنوان هدیه مراسم عروسی برای دوستان خود استفاده کرده است:

تم بیت کوین
برگزاری مراسم عروسی با تم بیت کوین

در کشور زادگاه نصار، لبنان، نرخ تورم در ماه ژانویه از ۲۰۰ درصد فراتر رفته است. از طرفی، بیت کوین یک ارز دیجیتال دارای عرضه ثابت ۲۱ میلیون کوین است و از نرخ انتشار برنامه‌ریزی شده‌ای سود می‌برد که باعث کاهش تورم آن می‌شود.

به گزارش الجزیره، علی‌رغم درخواست مقامات ارشد این کشور برای اجتناب از خرید بیت کوین، پذیرش این ارز دیجیتال در این کشور بسیار رونق گرفته است. برای نصار، شروع کار باید از خانواده و دوستان باشد چون «شروع تشویقات بیت کوینی شدن باید از خانه شروع شود». او پیش از این، بیت کوین را به نزدیکان خود معرفی کرده است.

تمام دوستان نزدیک و اعضای خانواده‌ام بیت کوین خریده‌اند و مادرم یک سرمایه‌گذار کامل است.

مترجم: فاطمه غفاری

منبع: Cointelegraph

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×