» آرشیو اخبار » عربستان سعودی: کاهش نفت اوپک صرفا یک تصمیم اقتصادی است
عربستان سعودی: کاهش نفت اوپک صرفا یک تصمیم اقتصادی است

عربستان سعودی: کاهش نفت اوپک صرفا یک تصمیم اقتصادی است

21 مهر 1401 5

عربستان سعودی پس از تصمیم اوپک در هفته گذشته مبنی بر کاهش هدف تولید نفت خود علیرغم مخالفت های ایالات متحده، اظهارات انتقادی از پادشاهی را که به عنوان"بر اساس واقعیات" منتشر شده بود رد کرد و گفت که این اقدام صرفا اقتصادی است و به نفع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، عربستان سعودی کاهش نفت اوپک را صرفا یک تصمیم اقتصادی دانست.

آنها پس از تصمیم اوپک در هفته گذشته مبنی بر کاهش هدف تولید نفت خود علیرغم مخالفت های ایالات متحده، اظهارات انتقادی از پادشاهی را که به عنوان”بر اساس واقعیات” منتشر شده بود رد کردند و گفتند که این اقدام صرفا اقتصادی است و به نفع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

وزارت خارجه عربستان سعودی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم اوپک از طریق اجماع اتخاذ شده وتوازن عرضه و تقاضا را در نظر گرفته و هدف آنها مهار نوسانات بازار بود.
پس از اینکه اوپک هفته گذشته اعلام کرد هدف تولید نفت خود را 2 میلیون بشکه در روز کاهش می دهد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در اوایل این هفته متعهد شد که “عواقبی” برای روابط ایالات متحده با عربستان سعودی خواهد داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

اوپک، گروه تولیدکننده نفت و متشکل از کشورهای صادرکننده نفت به اضافه متحدانش از جمله روسیه، هدف جدید کاهش تولید خود را پس از هفته ها، علی‌رغم لابی توسط مقامات آمریکایی علیه چنین اقدامی باز هم تصمیم خود را اعلام کرد.
ایالات متحده عربستان سعودی را متهم کرد که در برابر مسکو ضعیف است و از آنها حمایت می کند، مسکو با محدودیت قیمت نفت روسیه در واکنش به حمله به اوکراین مخالف است.

بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی به نقل از یک مقام ناشناس، بر “زمینه صرفا اقتصادی” کاهش نفت توسط اوپک تاکید کرد. در این بیانیه همچنین به رایزنی با ایالات متحده اشاره شده است که در آن از آنها خواسته شده بود تا کاهش یک ماهه نفت به تعویق بیفتد.
این اقدام اوپک نگرانی واشنگتن را در مورد احتمال افزایش قیمت بنزین درست قبل از انتخابات میان دوره ای نوامبر آمریکا افزایش داده است و دموکرات های طرفدار بایدن تلاش می کنند کنترل خود را بر مجلس نمایندگان و سنا حفظ کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «پادشاهی با رایزنی های مستمر خود با دولت آمریکا تصریح کرد که همه تحلیل های اقتصادی نشان می دهد که به تعویق انداختن تصمیم اوپک به مدت یک ماه، طبق آنچه پیشنهاد شده، پیامدهای اقتصادی منفی خواهد داشت». عربستان سعودی همچنین گفت که روابط خود با ایالات متحده را “یک رابطه استراتژیک” می بیند و بر اهمیت احترام متقابل تاکید کرد.

منبع: رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×