» آرشیو اخبار » عبارت بازیابی یک مظنون حین تفتیش پلیس لو رفت!
لورفتن عبارت بازیابی

عبارت بازیابی یک مظنون حین تفتیش پلیس لو رفت!

29 آذر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حالی که خود-امانی یا حضانت شخصی به عنوان راه نهایی تضمین وجوه و دارایی‌های اشخاص در نظر گرفته می‌شود، ولی هنوز افراد بسیاری هستند که از خطرات مربوط به ذخیره فیزیکی عبارت بازیابی ارزهای دیجیتال (seed phrases) را به درستی درک نکرده‌اند. به تازگی، پلیس ایالتی نوادا هنگام تفتیش یک متخلف، ناخواسته باعث شد عبارت بازیابی وی از طریق دوربین لباس افسر منتشر شود.

لو رفتن عبارت بازیابی
دوربین نصب شده روی لباس افسر پلیس ایالت نوادا عبارت بازیابی مظنون را ضبط می‌کند. منبع: توییتر

معضل نگهداری از عبارت بازیابی

در یک ویدیوی وایرال شده جدید که در توییتر دست به دست می‌شود، می‌بینیم که دو افسر پلیس در حالی که مشغول جستجو و تفتیش خودروی یک مظنون هستند، با چند تکه کاغذ مواجه می‌شوند. به نظر می‌رسد، مظنون شدیداً به نگهداری شخصی از دارایی‌های خود معتقد بوده است چراکه وقتی پلیس تکه‌های کاغذ را باز می‌کند، عبارت اصلی بازیابی مظنون که به صورت دستی نوشته شده بود معلوم می‌شود. این یک روش محبوب برای مخالفت با راهکارهای آنلاین است.

پس از این حادثه و ضبط اطلاعات خصوصی مظنون، این داده‌ها اکنون به اطلاعات عمومی تبدیل شده و واکنش‌های متعددی را در جامعه به همراه داشته است:

تبلیغات جام جهانی قطر

«این ویدیوی پلیس نوادا که در حال جستجوی مظنون و مشاهده یک عبارت بازیابی هستند بسیار وحشیانه است. تصور کنید که عبارت بازیابی شما به دلیل ثبت شدن توسط دوربین پلیس، به بخشی از اسناد عمومی تبدیل شود!

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس، این ویدیو را دید و در مورد آشنایی با خطرات مختلف موجود در روش‌های گوناگون ذخیره ارزهای دیجیتال به سرمایه گذاران هشدار داد. او گفت:

“من طرفدار انتخاب آزاد هستم. شما مختار هستید رمزارز خود را به هر شکلی که می‌خواهید نگه دارید. اما با خطرات موجود در هر روش آشنا شوید.»

این ویدئو باعث شد بحث و جدل گسترده‌ای در مورد بهترین روش ذخیره عبارات بازیابی میان مردم ایجاد شود. به عقیده بسیاری، بهترین روش، حفظ کردن و به خاطر سپردن عبارت شخصی است. در حالی که ایده یادگیری عبارت بازیابی که ترکیبی منحصر به فرد از 12 یا 24 کلمه است، ذاتاً بی‌خطر به نظر می‌رسد، ولی عدم امکان انتقال آن به نسل بعد و احتمال فراموشی ذهن انسان دو مورد از بزرگترین نقص‌های این روش، در هنگام ذخیره اطلاعات هستند.

دستگیری سم بنکمن-فرید مدیر عامل سابق صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX) به اتهام سوء استفاده از وجوه مشتریان، به‌نوبه‌ی‌خود نشانه‌ای از لزوم بازنگری در استراتژی‌های ذخیره سازی بلندمدت ارزهای دیجیتال تلقی شد.

در حالی که واکنش فوری در چنین شرایطی، خارج کردن وجوه از صرافی‌های رمزارزی است، مدیران صرافی‌ها برای اطمینان از امنیت وجوه سرمایه‌گذاران، اقدامات لازم را انجام خواهند داد. از سوی دیگر، اشخاصی مثل ری یوسف (Ray Youssef)، مدیر عامل صرافی رمزارز پاکسفول (Paxful)، با ایده خود حضانتی بیت کوین مخالف کرده و مکرراً به سرمایه گذاران یادآوری می‌کنند که وجوه خود را از صرافی خارج کنند. او در آخرین بیانیه خود گفته است:

«تنها مسئولیت من کمک و خدمت به شماست. به همین دلیل است که امروز به همه کاربران پاکسفول (Paxful) پیام می‌دهم تا بیت کوین خود را به کیف پول‌های خود-امانی منتقل کنند. شما نباید پس انداز خود را در پاکسفول (Paxful)، یا هر صرافی دیگری نگه داری کنید. اینجا فقط برای آن مقدار از وجوهی مناسب است که شما با آن مشغول معامله هستید.»

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×