» آرشیو اخبار » صنعت نفت امریکا می‌خواهد؛ اما نمی‌تواند!

صنعت نفت امریکا می‌خواهد؛ اما نمی‌تواند!

11 تیر 1401 6

سرویس اقتصادی گذارنیوز: “مایک وندت”، مهندس ارشدِ یک شرکت اکتشاف نفت امریکایی می‌گوید که شرکت او چندین پروژه‌ی جدید در دست کار دارد که می‌تواند تولید نفت ایالات متحده را افزایش دهد تا بتواند به سهم خود، پاسخگوی افزایش روزافزون تقاضا باشد. اما با مشکل به‌ظاهر کوچکی روبه‌روست. شرکت او نتوانسته لوله‌های فولادی مورد نیاز خود را پیدا کند!

 

زنجیره‌ی تامین کالا که در پی بروز پاندمی کرونا با مشکلات بسیار مواجه شد؛ به‌طوری‌که حتا کارخانجات اپل و تسلا را به کاهش تولید واداشت؛ صنعت نفت امریکا را نیز از خود متاثر کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

اما دلیل عمده‌ی آن‌که ایالات متحده نمی‌تواند تولید نفت خود را تا آن‌چنان حدی افزایش دهد که بر افزایش روزافزون نرخ بنزین و حامل‌های انرژی فایق آید؛ مشکلات ریز و درشتی نیست که شرکت‌های کوچک تولید نفت با آن روبه‌رو هستند.

بلکه این سهامداران “وال‌استریت” هستند که ترجیح می‌دهند شرکت‌های بزرگ اکتشافِ نفتی که سهام‌دار آن هستند؛ به‌جای سرمایه‌گذاری در اکتشاف و تولید نفت؛ سود بیشتری به سهام‌داران خود بپردازند. عمده‌ترین دلیل این سهام‌داران این است که: افزایش تقاضا (در نتیجه‌ی جنگ روسیه با اوکراین) موقتی‌ست و هر سرمایه‌گذاری جدید، کمی بعد، بشکه‌های بی‌خریدار بیشتری را روی دست شرکت‌ها باقی خواهد گذاشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×