» آرشیو اخبار » صعود قیمت نفت با سیاست کووید صفر چین
صعود قیمت نفت با سیاست کووید صفر چین

صعود قیمت نفت با سیاست کووید صفر چین

28 مهر 1401 6

افزایش قیمت نفت به دلیل کاهش احتمالی اقدامات قرنطینه بیماری همه‌گیر در چین، قیمت نفت در روز پنجشنبه حدود 1 دلار افزایش یافت زیرا سرمایه گذارای به دلیل این خبر که چین در نظر دارد مدت زمان قرنطینه بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران ورودی را کاهش دهد، افزایش یافت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، افزایش قیمت نفت به دلیل کاهش احتمالی اقدامات قرنطینه بیماری همه‌گیر در چین، قیمت نفت در روز پنجشنبه حدود 1 دلار افزایش یافت زیرا سرمایه گذارای به دلیل این خبر که چین در نظر دارد مدت زمان قرنطینه بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران ورودی را کاهش دهد، افزایش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه دسامبر با 80 سنت یا 0.9 درصد افزایش به 93.21 دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در نوامبر که روز پنجشنبه منقضی می‌شود،با ۱.۲۹ دلار افزایش به ۸۶.۸۴ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد WTI برای تحویل در دسامبر با 1.4 درصد یا 1.16 دلار افزایش به 85.68 دلار در هر بشکه رسید.

تبلیغات جام جهانی قطر

استفان اینس، شریک مدیریت SPI Asset Management، گفت: بازار با توجه به اخبار قرنطینه و در نتیجه یک امید برای رسیدن به سیاست کووید صفر در حال رشد است و افزود که این “اولین نشانه مثبتی است که ما مشاهده کرده ایم.

چین در بحبوحه قرنطینه کووید و تقاضای نفت جهانی

چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، امسال به محدودیت‌های سختگیرانه COVID-19 پایبند بوده و این بر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی آنها تاثیر گذاشته و باعث کاهش تقاضا برای سوخت شده است.

خبرگزاری بلومبرگ روز پنجشنبه به نقل از افراد آشنا به بازار گزارش داد که چین در نظر دارد دوره قرنطینه افرادی که وارد چین می‌شوند را از 10 روز به هفت روز کاهش دهد.

در این گزارش آمده است که مقامات در نظر دارند دوره قرنطینه را به دو روز در یک هتل و سپس پنج روز در خانه کاهش دهند، اما هنوز مشخص نیست که چگونه محدودیت‌های جدید برای خارجی‌ها و سایر بازدیدکنندگان بدون اقامت در چین اعمال می‌شود.

با این حال، اینس هشدار داد که سیاست چین برای مقابله با کووید صفر احتمالاً «حداقل تا سه ماهه اول» سال آینده پابرجا خواهد ماند و او پیش‌بینی  صعودی خود را در مورد نفت حفظ می‌کند.

صرف نظر از احیای غیر محتمل نفت شیل، اقدامات سیاسی کمی وجود دارد که دولت بایدن بتواند برای کاهش موثر قیمتن نفت از آن استفاده کند.

قیمت نفت از تحریم قریب الوقوع اتحادیه اروپا بر نفت خام و محصولات نفتی روسیه و همچنین کاهش تولید از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه موسوم به اوپک پلاس حمایت شده است.

اوپک پلاس در اوایل اکتبر بر سر کاهش تولید 2 میلیون بشکه ای در روز به توافق رسید – اما تحلیلگران انتظار دارند به دلیل تولید کمتر در کشورهایی مانند ایران، ونزوئلا و نیجریه، کاهش کمتری در تولید واقعی دیده شود یعنی حدود 1 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

به طور جداگانه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز چهارشنبه برنامه ای را برای فروش باقیمانده ذخایر نفت اضطراری کشور تا پایان سال، یعنی 15 میلیون بشکه نفت، و آغاز پر کردن مجدد ذخایر در حالی که تلاش می کند قیمت های بالای بنزین را کاهش دهد، اعلام کرد.

ویوک دار، تحلیلگر کالاهای بانک Commonwealth در یادداشت پنجشنبه خود گفت: با این حال، انتشار نفت آمریکا برای تاثیرگذاری بر بازار بسیار ناچیز است و تخمین می‌زند که عرضه جهانی نفت را تنها 0.04 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

دار افزود: تحریم‌های اتحادیه اروپا بر واردات نفت روسیه احتمالاً در هفته‌های آتی به کانون توجه بازار نفت تبدیل خواهد شد. ما انتظار داریم که میانگین قیمت نفت برنت در سه ماهه چهارم سال 2022 به دلیل اختلال در عرضه ناشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا به 100 دلار در هر بشکه برسد.

در همین حال، تقاضای جهانی برای سوخت نامشخص است. فدرال رزرو روز چهارشنبه در گزارشی که نشان می‌دهد شرکت‌ها نسبت به دورنما بدبین‌تر شده‌اند، گفت: فعالیت‌های اقتصادی ایالات متحده در هفته‌های اخیر نسبتاً گسترش یافته است، اگرچه در برخی مناطق ثابت و در چند منطقه کاهش یافته است.

منبع: رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×