» آرشیو اخبار » صعود بیت کوین پس از افزایش ناگهانی خرید نهنگ‌ها

صعود بیت کوین پس از افزایش ناگهانی خرید نهنگ‌ها

6 تیر 1401 5

داده‌های جدید نشان می‌دهد که میزان خرید نهنگ‌ها درکف قیمت به بالاترین حد خود رسیده است اما تحلیلگران همچنان در مورد چشم‌انداز کوتاه مدت بیت کوین محتاط هستند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین (BTC) بیشترین نوسانات آخر هفته خود را در تاریخ 26 ژوئن تجربه کرد، به طوری که فشار خرید باعث شد قیمت BTC/USD طی یک هفته به بالاترین حد خود برسد.

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار یک ساعته BTC/USD. منبع: TradingView

فعالیت غیرعادی نهنگ‌ها رصد شد

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که قیمت بیت‌ کوین در صرافی بیت استمپ به 21 هزار و 868 دلار رسید.

فقط چند ساعت پس از بسته شدن کندل هفتگی، قیمت بیت‌ کوین دچار یک حرکت صعودی شد. این ارز دیجیتال هنوز هم فرصت ثبت اولین کندل سبز هفتگی خود از ماه مه را دارد.

در پی این اتفاق، تحلیلگران هشدار دادند که به دلیل حجم پایین معاملات آخر هفته، نوسانات شدیدی (از هر دو سمت) ممکن است اتفاق بیفتد. با این وجود داده‌های آن‌چین (On-chain) نشان می‌دهد که قبل از این افزایش قیمت، نهنگ‌های بیت‌ کوین اقدام به خرید این رمزارز کرده بودند.

«موجودی آدرس‌های حاوی یک هزار الی ده هزار BTC شاهد یک رشد شدید بوده است. باید ببینیم که آیا این روند تأیید می‌شود یا خیر.»

نمودار ارائه شده توسط پلتفرم تحلیل بلاکچین گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که این روند از زمان سقوط قیمت BTC/USD به 17600 دلار در ماه جاری شروع شد.

 

نمودار موجودی بیت‌ کوینِ آدرس‌های حاوی 1000 الی 10،000 BTC. منبع: Games of Trades/ Twitter

 

همان‌طور که کوین تلگراف گزارش داد، نهنگ‌ها با اشتیاق BTC را زیر قیمت 20،000 دلار خریداری کرده بودند و سطوح حمایتی جدیدی را در این روند تشکیل دادند.

 

گپ بزرگ معاملات فیوچرز CME

با این حال، چشم‌انداز بیت‌ کوین برای برخی هنوز تغییری نکرده است.

مایکل ون ده پاپه (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر کوین تلگراف اظهار داشت که بیت‌ کوین برای داشتن شانس صعود به قیمت‌های بالاتر، باید ابتدا از سد 21،600 دلار عبور کند. علاوه بر این، قیمت پایانی کندل هفته گذشته در 21،100 دلار در بازار فیوچرز CME می‌تواند تارگت کوتاه مدت بیت کوین باشد.

وی در ادامه افزود: «یک فیک‌‌اوت (شکست جعلی) دیگر در آخر هفته که احتمالاً در قیمت 21100 دلار متوقف می‌شود»

«بیت کوین هنوز مقاومت 21600 دلار را رو به بالا نشکسته است.»

 

نمودار یک ساعته بیت‌ کوین در بازار فیوچرز. منبع: TradingView

 

قیمت پایانی کندل ماهانه بیت‌ کوین با ضرر 33 درصدی بدترین ماه ژوئن را برای این رمزارز رقم زد.

داده‌های پلتفرم تحلیل بلاکچین کوین‌گلس (CoingLass) تأیید می‌کند که ماه ژوئن در کنار ماه مه 2021، همچنان بدترین ماه بیت کوین از نظر عملکرد قیمت از زمان بازار نزولی سال 2018 بوده است.

 

نمودار نرخ بازده ماهانه بیت کوین. منبع: coinglass

مترحم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×