» آرشیو اخبار » شفاف سازی حساب های رمزارز؛ بیت کوین و اتریوم در اولویت بررسی قرار گرفت
شفاف سازی حساب های رمزارز

شفاف سازی حساب های رمزارز؛ بیت کوین و اتریوم در اولویت بررسی قرار گرفت

10 شهریور 1401 4

در پروژه شفاف سازی حساب های رمزارز چه میگذرد؟

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، هیئت استانداردهای حسابداری مالی ایالات متحده آمریکا (FASB) در تلاش برای توسعه قوانین حسابداری شفاف برای دارایی‌های دیجیتال، بیان کرد که چه مواردی در اولویت پروژه قانون‌گذاری شفاف سازی حساب های رمزارز قرار دارند. به گفته این هیئت توکن‌های غیرمثلی (NFT) و استیبل‌کوین‌های خاص فعلا در دست بررسی قرار ندارند.

سال‌هاست که کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران برای اتخاذ موضع دولت در مورد نحوه حسابداری دارایی‌های رمزنگاری به سازمان FASB درخواست بررسی موضوع را دارند. بالاخره این شرکت پروژه رمزارزها را به دستور کار اولویت‌ بندی قوانین خود اضافه کرد. به نقل از مجله وال‌استریت، روز چهارشنبه، FASB در مورد دارایی‌هایی که تحت پوشش قانون آتی قرار می‌گیرند توضیح داد.

رمزارزهای پیشرو مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) تحت بررسی این پروژه قرار خواهند گرفت و حسابداری NFTها و استیبل‌کوین‌های خاص فعلا در دستور کار قرار نمی‌گیرند. بنابراین، شرکت‌هایی که در چنین دارایی‌هایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند احتمالا با مشکلاتی رو به رو خواهند شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

تاکنون این سرمایه‌گذاری‌ها به کمک دستورالعمل‌های غیرالزامی صادر شده توسط انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA)، به عنوان دارایی‌های نامشهود با عمر نامحدود، مشابه دامنه‌های وب‌سایت و علائم تجاری به حساب می‌آمدند.

شفاف سازی حساب های رمزارز از بیت کوین و اتریوم شروع می شود

شفاف سازی حساب های رمزارز

به گفته سخنگوی سازمان FASB، این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری بحث‌های اولیه خود در مورد پروژه رمزارز‌ها و شفاف‌سازی حساب‌های رمزارز را نهایی کند تا هیئت مدیره بتواند برای صدور طرح رای بدهد.

سوزان کاسپر (Susan Cosper)، یکی از اعضای هیئت مدیره FASB، از تصمیم حذف NFTها از پروژه دفاع کرد و گفت: «این مسیر باید به آرامی طی شود».

به گفته او: «NFT یک مبحث فراگیر یا مادی نیست و مطمئنا می‌توان در زمان دیگری روی این موضوع تمرکز کرد.»

شفاف سازی حساب های رمزارز بیت کوین و اتریوم در اولویت بررسی قرار گرفت

ترجمه: فاطمه غفاری

منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×