» آرشیو اخبار » سختی بیت کوین ماینینگ به بالاترین میزان از 21 ژانویه می‌رسد
سختی بیت کوین ماینینگ به بالاترین میزان خود می رسد

سختی بیت کوین ماینینگ به بالاترین میزان از 21 ژانویه می‌رسد

7 شهریور 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از هشت ریت (hashrate) روی شبکه در ژانویه‌ی امسال، در این هفته انتظار می‌رفت که سختی بیت کوین ماینینگ در این هفته به بالاترین میزان خود در یازده روز گذشته برسد.

براساس اطلاعات به دست آمده از سایت BTC.com، انتظار می‌رود در روز چهارشنبه این کار معادل 6.63% سخت‌تر شده و از رقم 28.35  تراهش به 30.23 تراهش برسد. این میزان افزایش بالاترین افزایش از تاریخ 21 ژانویه‌ی امسال است، که در آن زمان میزان سختی معادل 9.32% بود.

براساس اطلاعات BTC.com، در صورتی که میزان سختی ،همانطور که این هفته انتظار رفت، بالا برود، میزان سختی بیت کوین ماینینگ را به سومین رکورد خود می‌رساند. در ماه مه این رکورد 31.25 تراهش بود، مقاوم دوم با رقم 30.28 تراهش به ماه ژوئن تعلق دارد که پس از آن میزان سختی دوباره کاهش یافت.

تبلیغات جام جهانی قطر

تعریف سختی بیت کوین ماینینگ

سختی بیت کوین ماینینگ به بالاترین میزان خود می رسد

سختی بیت کوین ماینینگ یعنی میزان رقابت برای دستیابی به پاداش‌های ماینینگ چقدر سخت است. میزان سختی هر دو هفته یک بار به صورت خودکار اندازه گیری می‌شود تا مطمئن شوند بین هر بلوک استخراج شده ده دقیقه فاصله است. در 11 روز گذشته، تعدیل شدید ناشی از هش ریت در شبکه‌ی بیت کوین، یا میزان نیروی محاسبه برای تقویت آن، به طور چشمگیری افزایش یافت.

اطلاعات BitInfoCharts نشان داد که در مقایسه با کاهش معادل 198.4 تراهش در تاریخ 8 اوت، هش ریت روز دوشنبه معادل 231.5 تراهش ماند (براساس میانگین حرکتی هفت روزه). پس از سه کاهش متوالیِ میزان سختی در ماه‌های ژوئن و جولای، افزایش مورد انتظار میزان تعدیل می‌تواند سومین افزایش متوالی سختی را رقم بزند.

تعدیل میزان سختی بیت کوین در ماه‌های اخیر

سختی بیت کوین ماینینگ به بالاترین میزان خود می رسد

همراه با افزایش سختی و هشت ریت کلی، در میزان سود ماینرها هم کاهشی دیده شد. براساس اطلاعات سایت BitInfoCharts، از تاریخ 18 اوت (27 مرداد)، که میزان سود معادل 0.109 دلار به ازای هر تراهش (براساس میانگین حرکتی 7 روزه) بود، سود حاصل از استخراج به طور پیوسته کاهش یافت.

در روز دوشنبه این سود به 0.082 دلار به ازای هر تراهش ریزش کرد. در ساعت جهانی 9 و نیم صبح روز دوشنبه، بیت کوین معادل 19،832 دلار داد و ستد شد. این میزان معادل 1% کاهش در یک روز و 8% کاهش در یک ماه بود. به طور کلی، بهای بیت کوین در یک ماه 17% و در یک سال 60% کاهش یافت.

مترجم: خاطره باقری

منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×