» آرشیو اخبار » زندانی‌یی که کارآفرین شد!

زندانی‌یی که کارآفرین شد!

25 تیر 1401 3

اختصاصی گذارنیوز:

پشت شروع هر کسب‌وکاری، یه قصه‌ای خوابیده. قصه‌ای که شنیدنش می‌تونه برای هرکسی جذاب باشه. قصه‌ی شروع کسب‌وکار «فلیک‌شاپ» به زندان برمی‌گرده، جایی که مؤسس اون «مارکوس بولِک»، به خاطر دزدی اتومبیل در پونزده سالگی‌ش به زندان اُفتاد و به ۸ سال زندان محکوم شد.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

روزهای اول برای مارکوس خیلی سخت می‌گذشت. مادر مارکوس که نمی‌خواست پسرش تسلیم نااُمیدی شه، بهش قول داد هر روز براش نامه بنویسه. اون توی نامه‌هاش عکس خواهرزاده و برادرزاده‌های مارکوس رو می‌فرستاد و سعی می‌کرد پسرشو تنها نذاره. حتی یک‌بار عکس اتاق‌خواب مارکوسو براش فرستاد و نوشت: «این‌جا همون‌جایی‌یه که وقتی از زندان برگشتی، میای و زندگی می‌کنی».

 

مارکوس می‌دونست این نامه‌ها چقدر براش ارزشمندن و بهش کمک می‌کنن تو فضای زندون دووم بیاره. اون با خودش می‌گفت “یک تیکه کاغذ و چند قطره جوهر به من اُمید می‌ده تا بتونم دورانِ زندانی‌بودن‌مو راحت‌تر تحمل کنم. ای کاش بقیه زندانی‌ها هم یه هم‌چین فرصتی داشتن”. این‌جا بود که ایده‌ی درخشانی به ذهن مارکوس رسید. وقتی از زندان آزاد شد، این ایده رو با مادرش درمیون گذاشت و با این جواب روبه‌رو شد: “وای!… چه ایده‌ی معرکه‌ای!”.

 

اون می‌دونست همه‌ی زندانی‌ها، مادری مثل اون ندارن. مادری که دریچه‌ی اُمیدی به دنیای بیرون از زندان باشه. بنابراین یه اپلیکیشن به نام “فلیک‌شاپ” به راه انداخت که بتونه این کمبود رو جبران و راه ارتباطی زندانیان با عزیزان‌شون رو هموارتر کنه.

 

هرکسی با نصب این اپلیکیشن می‌تونه عکس موردنظرشو به همراه یه یادداشت منتشر کنه و اونو به هر زندان یا کمپی توی هر جای جهان بفرسته. اون هم فقط با 99 سنت!

 

این شرکت رسالت خودش می‌دونه که ارتباط زندانی با دنیای خارج رو حفظ کنه و بهش کمک کنه از خودش نااُمید نشه و جرم‌شو تکرار نکنه.

 

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×