» آرشیو اخبار » رکورد دوساله تعداد آدرس‌های دارای بیش از 10 بیت کوین شکسته شد
آدرس بیت کوین

رکورد دوساله تعداد آدرس‌های دارای بیش از 10 بیت کوین شکسته شد

17 دی 1401 5

تعداد آدرس‌های بیت کوین که بیش از 10 واحد BTC موجودی دارند به بالاترین سطح خود طی دو سال اخیر رسیده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طی چند ماه گذشته، وضعیت آدرس‌های بیت کوین بین انباشت و دامپ در نوسان بوده است. اما واقعیت مهمی که باید در نظر داشت این است که با وجود گذشت کمتر از یک هفته از آغاز سال جدید، این معیار رشد ثابتی داشته است. در این بین، آدرس‌هایی که بیش از 10 واحد بیت کوین در خود دارند بیش از همه توجه تحلیلگران را به خود جلب کرده‌اند.

افزایش سرمایه‌گذاران خرد و آدرس‌های بیت کوین

بر اساس نموداری که پلتفرم تحلیل داده گلاسنود (Glassnode ) در توییتر منتشر کرد، تعداد آدرس‌های بیت کوین که بیش از 10 واحد BTC موجودی دارند به بالاترین سطح خود طی دو سال اخیر رسیده است. این گروه از سرمایه‌گذاران قبلاً کاهش چشمگیری را تجربه کرده بود چراکه قیمت این دارایی دیجیتال افت شدید و سقوط‌های متعددی را شاهد بود.

با این وجود، به نظر می‌رسد این گروه در پایان سال 2022 خوش‌بینی خود نسبت به بیت‌کوین را دوباره به دست آورده است. روز 30 دسامبر (9 دی)، درست یک روز تا پایان سال 2022، تعداد کیف پول‌های دارای بیش از 10 بیت کوین به بالاترین سطح دوساله خود یعنی 155 هزار و 283 آدرس رسیده بود. این جهش ادامه یافت تا به رقم کنونی 155 هزار و 286 مورد صعود کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر
آدرس بیت کوین
صعود آدرس‌هایی که بیش از 10 بیت کوین دارند؛ منبع: Glassnode

با نگاهی به نمودار بالا در می‌یابیم که تعداد این کیف پول‌ها طی یک ماه گذشته تا چه میزان افزایش یافته است. تعداد سرمایه‌گذارانی که با این معیار مطابقت دارند، حدود 4 درصد افزایش را نشان می‌دهند. علاوه بر آنها، تعداد آدرس‌هایی که بیش از 1 بیت کوین موجودی دارند نیز در سال جدید رشد فوق العاده‌ای داشته است. این آدرس‌ها، پس از اینکه سال 2022 را با تعدادی در حدود 800 هزار مورد به اتمام رساندند، در سال جدید به بالاترین سطح خود یعنی 979 هزار و 707 آدرس رسیدند.

این انباشت برای بیت کوین به چه معناست

علیرغم اینکه به دلیل بزرگ بودن بازار بیت کوین، حرکات قیمت آن به تنهایی با چنین روندهای انباشتی به سختی تغییر می‌کند، این واقعیت که وقتی آدرس‌های دارای بیش از 1 تا 10 واحد BTC چنین رشدی را به ثبت می‌رسانند، بدون شک تأثیر مثبتی بر قیمت این دارایی دیجیتال خواهد داشت. حتی اگر قیمت این دارایی دیجیتال به طور مستقیم تغییر نکند، بهبود روحیه سرمایه‌گذاران در چنین مواقع دشواری، بدون تردید تأثیرات مثبتی بر قیمت آن خواهد داشت.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: bitcoinist

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×