» ارز دیجیتال » رکورد انباشت بیت کوین توسط سرمایه‌ گذاران خرد
سرمایه

رکورد انباشت بیت کوین توسط سرمایه‌ گذاران خرد

8 آذر 1401 5

داده‌های آنچین نشان می‌دهد که برخی از سرمایه‌گذاران غیرنهنگ بیت‌کوین مشکلی با بازار نزولی ارزهای دیجیتال و همچنین ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) در مورد سقوط FTX نداشته‌اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، داده‌های آنچین نشان می‌دهد که برخی از سرمایه‌گذاران غیرنهنگ بیت‌کوین مشکلی با بازار نزولی ارزهای دیجیتال و همچنین ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) در مورد سقوط FTX نداشته‌اند.
بر اساس گزارشی که پلتفرم هوشمند بلاکچین گلسنود (Glassnode) در 27 نوامبر (6 آذر) منتشر کرد، سرمایه‌گذاران خرد به طور فزاینده‌ای نسبت به بیت کوین تمایل نشان داده‌اند و با وجود بحران جاری بازار شروع به انباشت بیت‌کوین بیشتری کرده‌اند.

بر اساس داده‌ها، حداقل دو نوع سرمایه‌گذار خرد بیت‌کوین وجود دارد که پس از فروپاشی FTX، شروع به انباشت بیت کوین کرده‌اند.

نوع اول سرمایه گذاران که به اصطلاح میگو نامیده می‌شوند، بیانگر نهادها یا سرمایه گذارانی است که کمتر از 1 بیت کوین دارند، در حالی که نوع دوم که به اصطلاح خرچنگ نامیده می‌شوند، دسته‌ای از آدرس یا سرمایه‌گذارانی هستند که حداکثر 10 بیت کوین دارند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بنابر گزارش‌ها، سرمایه‌گذاران «میگو» پس از سقوط FTX در اوایل نوامبر (اواسط آبان)، 96,200 بیت کوین (1.6 میلیارد دلار) به پرتفوی خود اضافه کرده‌اند که «افزایش بی‌نظیر تراز تمام دوران» است. طبق گفته گلسنود، این نوع سرمایه‌گذاران مجموعاً 1.21 میلیون بیت کوین یا 20 میلیارد دلار در زمان نگارش این مقاله دارند که معادل 6.3 درصد از عرضه فعلی از 19.2 میلیون کوین در گردش است.

در این میان، خرچنگ‌ها در 30 روز گذشته حدود 191,600 بیت کوین معادل 3.1 میلیارد دلار خریداری کرده‌اند که این نیز یک «رکورد» به حساب می‌آید. بر اساس داده‌ها، نقطه عطف جدید بالاترین سطح قبلی انباشت بیت کوین را که توسط خرچنگ‌ها در جولای 2022 (تیر 1401)ثبت شده بود را شکست.

سرمایه
تغییر موقعیت خالص بیت کوین برای آدرس‌هایی که حداکثر 10 بیت کوین دارند. منبع: گلسنود

در حالی که خرچنگ‌ و میگوها مقادیر بی سابقه‌ای از بیت کوین را جمع آوری کرده‌اند، سرمایه گذاران بزرگ بیت کوین به فروش پرداخته‌اند. طبق گزارش گلسنود، نهنگ‌های بیت‌کوین در ماه گذشته حدود 6500 از این رمزارز معادل 107 میلیون دلار را به صرافی‌ها منتقل کرده‌اند که بخش بسیار کوچکی از مجموع دارایی‌های 6.3 میلیون بیت‌کوین آن‌ها، یعنی 104 میلیارد دلار است.

رفتار میگو و خرچنگ‌ها با توجه به آخرین رویدادهای این صنعت جالب به نظر می‌رسد، زیرا صرافی رمزارزی FTX به موضوع یک رسوایی بزرگ مربوط به کلاهبرداری و اختلاس مالی تبدیل شده است.

از سوی دیگر، برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ بیت‌کوین ادعا کرده‌اند که علی‌رغم بحران ادامه‌دار، همچنان نسبت به بیت‌کوین صعودی هستند و دولت السالوادور خرید بیت‌کوین را به صورت روزانه از 17 نوامبر (26 آبان) آغاز کرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، نیز ابراز اطمینان کرد که بیت کوین علیرغم مشکلات فعلی صنعت، موفق خواهد شد، اما ممکن است «زمستان رمزارزی طولانی مدت» وجود داشته باشد.

پس از سقوط FTX، بیت کوین بلافاصله حدود 6000 دلار از ارزش خود را از دست داد و از حدود 21000 دلار به زیر 16000 دلار در اواسط نوامبر (اواخر آبان) سقوط کرد. این رمزارز در چند هفته گذشته اندکی بهبود یافته است.
بر اساس داده های کوین‌گکو (CoinGecko)، در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 16500 دلار معامله می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×