» بازارها » خودرو » بازار » رکوردزنی جدید گرانی کالا در انگلیس

رکوردزنی جدید گرانی کالا در انگلیس

7 مهر 1401 9

افزایش قیمت‌ها در انگلیس، به بالاترین رقم از سال 2005 رسیده است.

به گزارش گذارنیوز، طبق گفته کنسرسیوم خرده فروشی (BRC) انگلیس، افزایش قیمت‌ها توسط مغازه‌ها و سوپرمارکت ها، بار دیگر در 12 ماه منتهی به ماه سپتامبر سرعت گرفته و به بالاترین رقم از سال 2005 رسیده است.

شاخص قیمت مصرف ‌کننده در انگلیس که محدوده وسیع‌ تری از قیمت ‌ها را نسبت به آماره BRC بررسی می کند، در ماه جولای به بالاترین میزان در 40 سال گذشته برابر با 10.1 درصد رسید، اما در ماه آگوست به 9.9 درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش BRC، قیمت‌‌ها از 5.1 درصد افزایش در 12 ماهه منتهی به ماه آگوست، به 5.7 درصد در 12 ماه منتهی به ماه سپتامبر رسیده است، که ناشی از جهش بی‌ سابقه 10.6 درصدی قیمت مواد غذایی به علت جنگ در اوکراین است؛ جنگ اوکراین هزینه‌ های خوراک دام، کود و روغن نباتی را افزایش داده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

شرکت تحقیقات بازار NielsenIQ اعلام کرد که 76 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که طی 3 ماه آینده تاحدی یا به شدت تحت تاثیر بحران هزینه های زندگی قرار بگیرند که این رقم در ماه تابستان 57 درصد بود.

بحران افزایش هزینه ها در انگلیس 

بلومبرگ نیز ماه پیش طی گزارشی نوشت: از آنجا که هزینه‌‌های انرژی در سراسر انگلیس سر به فلک گذاشته است، حدود 60 درصد از کارخانه‌های انگلیسی در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند.

چندی پیش، شرکت تحلیل داده «کانتار» گزارش داد که بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس در حال وخیم تر شدن است، به طوری که تورم مواد غذایی به بالاترین سطح از سال 2008 که بحران مالی در جهان رخ داد، رسیده است. قیمت خواروبار در سال منتهی به ماه اگوست 12.4 درصد افزایش یافته است.

این افزایش شدید، میانگین صورت حساب های سالانه خانوار را تا ۵۷۲ پوند (۶۷۰ دلار) افزایش می ‌دهد و این در زمانی‌ است که خانواده‌ ها در حال حاضر تلاش می‌ کنند تا قبض‌های افزایش یافته انرژی را مدیریت کنند.

بنا بر اعلام MakeUK، ‌بحران کنونی کسب و کارها را در انگلیس با یک انتخاب جدی روبرو می کند؛ درصورتی که به زودی کمکی صورت نگیرد، یا باید تولید را کاهش داد یا کارخانه را تعطیل کرد.‌

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×