» آرشیو اخبار » رونمایی لایحه سناتور ایالات‌متحده برای ادغام رمزارزها در سیستم مالی
بیت‌کوین

رونمایی لایحه سناتور ایالات‌متحده برای ادغام رمزارزها در سیستم مالی

16 خرداد 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پولیتیکو در 6 ژوئن گفت که این لایحه که انتظار می‌رود روز سه‌شنبه ارائه شود، عناصر مختلف مقررات ارزهای دیجیتال را در کنار شناسایی طبقه‌بندی صحیح از دارایی‌های دیجیتال روشن می‌کند.

سناتور لومیس در 3 ژوئن از طریق حساب توییتر خود آمادگی این لایحه را تأیید و درعین‌حال خاطرنشان ساخت که در صورت ادغام در قانون، ارزهای دیجیتال به‌طور رسمی بخشی از سیستم مالی خواهند شد. لومیس گفت:

«ماه‌ها است که آن را به چالش می‌کشیم، اما زمان آن تقریباً فرارسیده است. پیشنهادی برای ادغام کامل دارایی‌های دیجیتال در سیستم مالی‌مان. برای رونمایی از این تلاش در هفته آینده هیجان‌زده هستم. با ما همراه باشید.»

تبلیغات جام جهانی قطر

لایحه کریپتو جرقه تلاش‌ها برای لابی‌گری را می‌زند

قابل‌ذکر است که لومیس و همکارش، سناتور نیویورک، کریستن گیلی‌براند (Kirsten Gillibrand)، ماه‌ها از طریق رویدادها و حضور در رسانه‌های مختلف، این لایحه را مورد نقد و کنکاش قرار داده‌اند. جالب‌توجه است که این لایحه به‌عنوان یک محرک مهم برای تلاش‌های لابی‌گری توسط چندین مدیر بخش کریپتو ذکرشده است.

علاوه بر این، دستیاران لومیس و گیلی‌براند پیشنهادهای متعددی درباره مواردی که باید در لایحه گنجانده شود را از سوی استارت‌آپ‌های پیشرو ارزهای دیجیتال دریافت کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، اکثر پیشنهاد‌ها مبتنی بر مقررات و سیاست‌های مالیاتی مبادلات رمزارزی هستند.

پس از امضا فرمان اجرایی رئیس‌جمهور، جو بایدن که از آژانس‌های فدرال خواست تا توسعه ارزهای دیجیتال را در ماه مارس بررسی کنند، زنان کنگره نیز اشاره کردند که محتوای این لایحه تقریباً آماده است.

درگیری احتمالی با SEC

ازجمله پیشنهاد‌های این لایحه، ایجاد سازمان خودگردان است.

بااین‌حال، با توجه به اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) معتقد است که اکثر دارایی‌های دیجیتال به‌طور بالقوه تحت صلاحیت این آژانس قرار می‌گیرند، پیشنهاد مذکور احتمالاً منجر به تضادها می‌شود. شایان‌ذکر است که برخی از مدیران ارزهای دیجیتال در تلاش هستند تا از SEC جدا شوند.

همان‌طور که قانون‌گذاران اشاره‌کرده‌اند، پیشنهاد بالقوه دیگری از این لایحه به دنبال معافیت استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از قوانینی است که شرکت‌های کارگزاری مالی را تحت پوشش قرار می‌دهد. درعین‌حال، این لایحه در نظر دارد به کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) اختیارات بیشتری برای نظارت بر بازارهای ارزهای دیجیتال بدهد.

بر اساس گزارش Finbold، عناصری مانند حمایت از مصرف‌کننده، مقررات استیبل‌کوین و ایجاد یک سازمان جدید توسط مقاماتی از SEC و CFTC مدیریت خواهند شد.

درخواست‌ها برای تنظیم ارزهای دیجیتال در ایالات‌متحده در ماه‌های اخیر پس از سقوط اکوسیستم ترا سرعت گرفته است. در کنار پیش‌نویس لایحه لومیس، کاخ سفید نیز تحقیقاتی را برای بررسی استخراج بیت‌کوین انجام داده است.

در موارد دیگر نیز فدرال رزرو خواستار تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال شده است. کریستوفر والر (Christopher Waller)، مسئول مؤسسه، خاطرنشان کرد که اگر اقدام عاجلی صورت نپذیرد، ضررهای گسترده رمزارزها می‌تواند ازنظر اخلاقی غیرقابل‌تحمل شود.

 

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: finbold

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×