» اقتصاد » روسیه فروش نفت را متوقف می کند

روسیه فروش نفت را متوقف می کند

11 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، روسیه می گوید فروش نفت به کشورهایی که محدودیت قیمت تعیین می کنند را متوقف خواهد کرد.و این باعث بی ثباتی بازارهای نفت جهانی خواهد شد

کرملین روز جمعه اعلام کرد که روسیه فروش نفت به کشورهایی را که محدودیت‌های قیمتی بر منابع انرژی روسیه اعمال می‌کنند، متوقف می‌کند – سقف‌هایی که به گفته مسکو منجر به بی‌ثباتی قابل توجهی در بازار جهانی نفت می‌شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس تلفنی با تایید اظهارات روز پنجشنبه معاون نخست وزیر الکساندر نواک، به خبرنگاران گفت: شرکت هایی که سقف قیمتی اعمال می کنند در میان دریافت کنندگان نفت روسیه نخواهند بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

وزرای دارایی گروه هفت (G7) قرار بود روز جمعه به طور مجازی با یکدیگر دیدار کنند و تصمیماتی برای اعمال سقف قیمتی بر خرید نفت روسیه با هدف کاهش درآمدهای سرازیر شده به مسکو بگیرند.

اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری ممنوعیتی جزئی بر خرید نفت روسیه اعمال کرد که بروکسل می گوید 90 درصد صادرات روسیه به این بلوک را با اجرایی شدن کامل متوقف می کند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه گفت زمان آن رسیده است که اتحادیه اروپا سقف قیمتی مشابهی را برای خرید گاز روسیه در نظر بگیرد.

پسکوف گفت که این شهروندان اروپایی هستند که بهای چنین اقداماتی را که در پاسخ به عملیات نظامی مسکو در اوکراین تحمیل شده است، می پردازند.
بازارهای انرژی بسیار متلاطم هستند و این عمدتاً در اروپا است، جایی که اقدامات ضد روسی به وضعیتی منجر شده است که اروپا گاز طبیعی مایع (LNG) را از ایالات متحده با هزینه بسیار زیادی خریداری می کند .

پسکوف گفت: شرکت های آمریکایی ثروتمندتر می شوند و مالیات دهندگان اروپایی فقیرتر می شوند.

وی افزود: که روسیه در حال مطالعه است که چگونه سقف قیمتی در صادرات نفت بر اقتصاد این کشور تاثیر میگذارد یک چیز را می توان با اطمینان گفت: چنین اقدامی منجر به بی ثباتی قابل توجهی در بازارهای نفت خواهد شد. به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، پیش از اعزام ده‌ها هزار نیروی نظامی روسیه به اوکراین در ماه فوریه، اروپا مقصد تقریباً نیمی از صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه بود.

این بلوک در سال 2021 روزانه 2.2 میلیون بشکه نفت خام، 1.2 میلیون بشکه در روز محصولات تصفیه شده و 0.5 میلیون بشکه گازوئیل وارد کرد که آلمان، لهستان و هلند بزرگترین مشتریان آن بودند.

به نقل از خبر گذاری دویچه‌وله 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×