» آرشیو اخبار » رهبر حزب محافظه کار کانادا طرفدار بیت کوین است
کانادا

رهبر حزب محافظه کار کانادا طرفدار بیت کوین است

22 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، رهبر جدید حزب محافظه کار کانادا از آزادی‌های مالی یعنی رمزارزها، قراردادهای هوشمند و امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای حمایت می‌کند.

پیِر پویلیور (Pierre Poilievre)، سیاستمدار کانادایی، سکان هدایت حزب محافظه کار کانادا را به دست گرفته است. حزبی که به نظر می‌رسد جایگزین دولت فعلی در انتخابات فدرال بعدی خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، این سیاستمدار طرفدار رمزارزها در 10 سپتامبر رهبری حزب محافظه کار کانادا را به دست آورد و 68.15 درصد از آراء انتخاباتی را به دست آورد و از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی ژان چارِست (Jean Charest) که تنها 16.07 درصد از آرا را دریافت کرد، به خوبی پیشی گرفت.

تبلیغات جام جهانی قطر

پویلیور از سال 2003 عضو حزب محافظه کار بوده است و اولین بار در انتخابات سال 2004 به عنوان نماینده مجلس انتخاب شد. او از آن زمان به عنوان نماینده مجلس به مدت هفت دوره خدمت کرد و نقش‌های مختلفی از جمله وزیر دارایی و وزیر اشتغال و توسعه اجتماعی را بر عهده داشت.

پویلیور به عنوان حامی ارزهای دیجیتال و بیت کوین (BTC) شناخته می‌شود و از آزادی مالی بیشتر از طریق رمزارزها، قراردادهای هوشمند و امور مالی غیرمتمرکز حمایت می‌کند.

انتخابات کانادا در چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

انتصاب او به عنوان رهبر اپوزیسیون کانادا به این معنی است که مردم این کشور ممکن است در نهایت بتوانند به یک رهبر طرفدار رمزارز در انتخابات فدرال بعدی رای دهند. این انتخابات قرار است در تاریخ 20 اکتبر 2025 یا قبل از آن برگزار شود تا چهل و پنجمین نخست وزیر کانادا تعیین شود.

در اوایل سال جاری، پویلیور از مردم کانادا خواست تا به او به عنوان رهبر خود رای دهند تا “کانادا را به پایتخت بلاک چین تبدیل کند.”

 

“اجازه دهید مردم کنترل پول خود را از بانکداران و سیاستمداران پس بگیرند.

گسترش انتخاب، کاهش هزینه محصولات مالی، ایجاد هزاران شغل.

عضویت خود را دریافت کنید بنابراین شما می‌توانید به من به عنوان رهبر رای دهید. برای تبدیل شدن کانادا به پایتخت بلاک چین”

بر گرفته از اکانت توئیتر @PierrePoilievre 28 مارس 2022

کانادا

در ماه مارس، کانال یوتیوب BITCOIN ویدیویی از پویلیور در یک رستوران در زمان مبارزات انتخاباتی رهبری حزب محافظه کار منتشر کرد که در مورد حمایت خود از رمزارزها صحبت می‌کرد و گفت: “ما باید ارزهای دیجیتال را قانونی نگه داریم.”

 

“مردم باید در انتخاب دیگر انواع پول آزادی داشته باشند. اگر دولت قصد دارد از پول نقد ما سوء استفاده کند، ما باید آزادی استفاده از پول نقد با کیفیت بالاتر را داشته باشیم.”

 

او همچنین به طور خلاصه در مورد ایده‌هایی برای ساده سازی مالیات‌های رمزارزها و سایر قوانین و مقررات صحبت کرد. بنابراین یک قانون ثابت در سراسر این کشور وجود خواهد داشت.

او در همین ویدیو با استفاده از شبکه لایتنینگ، شاورما مرغ (نوعی غذا) خرید.

با این حال، Poilievre جزئیات بسیار کمی در مورد نحوه اجرای مقررات و پذیرش رمزارزها در صورتی که حزب او جانشین حزب لیبرال و جاستین ترودو نخست وزیر کنونی شود، ارائه کرده است.

حزب محافظه کار کانادا در حال حاضر دارای 16 کرسی از 105 کرسی در سنا و 119 کرسی از 338 در مجلس عوام است. در حالی که دولت لیبرال ترودو یک دولتِ در اقلیت بوده و دارای 160 کرسی در مجلس عوام است. برای تشکیل دولت اکثریت حداقل 170 کرسی در مجلس عوام لازم است.

با تصویب قانون ملی در مورد ارزهای دیجیتال در سال 2014، کانادا وارد فضای جهانی دارایی‌های دیجیتال شد. شورای نظارتی این کشور نیز در آگوست سال جاری یک پرونده پیش ثبت نام جدید برای پلتفرم‌های مربوط به رمزارزها را ایجاد کرد.

بر اساس بررسی‌های سیستم مالی توسط بانک کانادا که در ژوئن 2022 منتشر شد، تنها تعداد نسبتا کمی از کانادایی‌ها در حال حاضر بیت کوین دارند. در سال 2021 این تعداد حدود 13 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد، در حالی که در سال 2020 این رقم برابر 5 درصد شهروندان بود.

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×