» آرشیو اخبار » رابرت کیوساکی: بیت کوین یک فرصت طلایی برای خرید است!
کیوساکی

رابرت کیوساکی: بیت کوین یک فرصت طلایی برای خرید است!

11 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، تاجر و نویسنده کتاب پرفروش “پدر پولدار پدر فقیر”، بیت کوین، نقره و طلا را «فرصت خریدی» عالی، در بحبوحه تقویت شاخص دلار آمریکا و افزایش مداوم نرخ بهره، خوانده است.

این نویسنده مشهور، روز دوم اکتبر (10 مهر) در توییتر به 2.1 میلیون دنبال‌کننده خود گفت: قیمت این سه کالا که گاهاً تحت عنوان “بهشت امن” از آنها یاد می‌شود، همزمان با تقویت دلار آمریکا، روند روبه کاهش فعلی را ادامه می‌دهند و پس از اینکه فدرال رزرو دست از سیاست‌های تهاجمی خود برداشته و نرخ بهره را کاهش دهد، زمانی خواهد بود که این دارایی‌ها ارزش واقعی خود را نشان می‌دهند.

«اگر فدرال رزرو همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، دلار آمریکا قوی‌تر می‌شود و همین امر باعث کاهش قیمت طلا، نقره و بیت کوین خواهد شد. پس الان وقت خرید است. وقتی فدرال رزرو مانند بانک انگلیس نرخ بهره را کاهش دهد، شما لبخند خواهید زد، در حالی که دیگران گریه می‌کنند. مراقب باشید!»

تبلیغات جام جهانی قطر

رابرت کیوساکی (theRealKiyosaki@)  2 اکتبر 2022

 

کیوساکی و بیت کوین

دیدگاه کیوساکی تغییر کرده است؟

کیوساکی یک روز قبل از آن نیز پیش‌بینی کرده بود که این «تغییر» می‌تواند در ماه ژانویه 2023 (دی ماه) اتفاق بیفتد: “در آن زمان شاهد «سقوط» دلار آمریکا خواهیم بود، همان اتفاقی که اخیراً برای پوند انگلیس افتاد. من قربانی فدرال رزرو لعنتی نخواهم شد!”

شایان ذکر است که کیوساکی از اوایل ماه می 2020 (اواسط اردیبهشت 1399)، طرفدار کلاس‌هایی از دارایی بوده است که فدرال رزرو نمی‌تواند به طور مستقیم آن‌ها را دستکاری کند. در همین راستا، درست زمانی که فدرال رزرو در پاسخ به بحران همه‌گیری کرونا، به چاپ بی‌رویه پول روی آورد، به سرمایه‌گذاران هشدار داده بود که «بیت کوین بخرید و خود را نجات دهید».

جالب اینجاست که کیوساکی در مصاحبه اخیر خود در ریچ‌دَد (Rich Dad) گفت علی‌رغم اینکه چندان به ارزش ذاتی بیت کوین معتقد نیست، ولی به آن علاقه دارد! اکنون به نظر می‌رسد این نویسنده دوباره پشت بیت کوین ایستاده و خرید آن را پیشنهاد می‌کند.

“این که فقط بخواهید وارد بازار رمزارزها شوید کافی نیست. اکنون زمانی است که باید وارد عمل شوید، قبل از اینکه بزرگترین سقوط اقتصادی تاریخ، شما را غافلگیر کند.”

بر اساس گزارش تریدینگ اکونومیکس (Trading Economics)، دلار آمریکا طی یک سال گذشته به تدریج نسبت به سایر ارزهای اصلی جهان تقویت شده است، به طوری که جفت ارزهای پوند انگلیس، یورو و ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا به ترتیب 18.24، 15.54 و 23.33 درصد کاهش یافته‌اند.

در همین زمان، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در کنار تقویت دلار آمریکا، با کاهش 55 درصدی ارزش بازار ارزهای دیجیتال در 12 ماه گذشته همراه بوده است. ماه گذشته، سی کی ژِنگ (CK Zheng) گفت که انتظار دارد اکتبر (مهر و آبان)، ماه “بسیار بی‌‎ثباتی” برای بیت کوین باشد.

«معمولاً اکتبر یک بازه زمانی بسیار پرنوسان است، به ویژه اگر با تورم بالا و گمانه‌زنی پیرامون تغییر سیاست‌های فدرال رزرو همراه شود. نگرانی من از این است که اگر فدرال رزرو سیاست انقباضی شدیدتری اتخاذ کند، اقتصاد ایالات متحده به یک دوره رکود شدید و بی‌سابقه وارد شود».

مترجم: مرضیه مظاهری
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×