» آرشیو اخبار » خبر رئیس بانک مرکزی از توافقات مهم پولی ایران و روسیه

خبر رئیس بانک مرکزی از توافقات مهم پولی ایران و روسیه

30 تیر 1401 5

به گزارش گذارنیوز، «علی صالح آبادی» رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مذاکرات مهم پولی و بانکی ایران و روسیه گفت: تفاهمات خوبی هم در بخش‌های مختلف ایجاد شد و استفاده‌ای که تجار، بازرگانان، وارد کنندگان، صادرکنندگان و به طور کلی فعالین اقتصادی دو کشور از آن استفاده خواهند کرد به زودی روشن خواهد شد.

صالح آبادی افزود: ارز ملی راهکار مقابله با استفاده ابزاری اقتصادی و حتی سیاسی از ارزهای جهانی مثل دلار است که در ماه‌های اخیر تحریم‌های گسترده‌ای را در بخش پولی و بانکی علیه روسیه اعمال کردند.

ریاست بانک مرکزی از امکان خرید و فروش تجار و صادرکنندگان ایرانی با روبل روسیه خبر داد و گفت: همچنین روس‌هایی که در ایران کار می‌کنند و روبل در اختیار دارند، اینها می‌توانند روبل شأن را عرضه کنند و خریداران روبل ریال پرداخت کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی خاطرنشان کرد: روبل ارزی است که فقط مخصوص روسیه نیست. برخی دیگر از کشورهای آسیای میانه هم که با روبل کار می‌کنند می‌شود تسویه‌ها را از طریق روبل انجام دهند. دولت‌ها و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف به این جمع بندی رسیدند که امروز نیاز است که از ارزهای ملی به جای ارزهای جهان استفاده شود و ساز و کارهای مشخص و فرمول‌های خاص خودش را هم دارد.

منبع: مهر

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×