» آرشیو اخبار » خاموشی تلفن های همراه در زمستان به دنبال کمبود انرژی اروپا

خاموشی تلفن های همراه در زمستان به دنبال کمبود انرژی اروپا

7 مهر 1401 7

اگر قطع برق یا سهمیه بندی انرژی بخش هایی از شبکه های تلفن همراه در سراسر منطقه را از بین ببرد، ممکن است تلفن های همراه اروپایی ها در زمستان امسال خاموش شوند.

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، اگر قطع برق یا سهمیه بندی انرژی بخش هایی از شبکه های تلفن همراه در سراسر منطقه را از بین ببرد، ممکن است تلفن های همراه اروپایی ها در زمستان امسال خاموش شوند.
تصمیم روسیه برای توقف عرضه گاز از طریق مسیر اصلی تامین گاز اروپا در پی درگیری اوکراین، احتمال کمبود برق را افزایش داده است. در فرانسه، با تعطیلی چندین نیروگاه هسته ای برای تعمیر و نگهداری، وضعیت بدتر شده است.
مقامات صنعت مخابرات می‌گویند بیم آن دارند که زمستان سخت، زیرساخت‌های مخابراتی اروپا را در معرض آزمایش قرار دهد و شرکت‌ها و دولت‌ها را مجبور به تلاش برای کاهش این تاثیر کند. چهار تن از مدیران مخابرات گفتند که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی سیستم های پشتیبان کافی برای رفع قطعی برق وجود ندارد که احتمال قطعی تلفن همراه را افزایش می دهد.
کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله فرانسه، سوئد و آلمان، در تلاش هستند تا از ادامه مسیرهای مخابراتی اطمینان حاصل کنند، حتی اگر قطع برق منجر به فرسودگی باتری‌های پشتیبان نصب شده بر روی هزاران آنتن تلفن همراه در سراسر قلمرو آنها شود.
اروپا نزدیک به نیم میلیون دکل مخابراتی دارد و اکثر آنها دارای باتری پشتیبان هستند که حدود 30 دقیقه برای راه اندازی آنتن های موبایل دوام می آورد. دو منبع آگاه به این موضوع گفتند که در فرانسه، طرحی که توسط توزیع‌کننده برق Enedis ارائه شده است، شامل قطعی برق تا دو ساعت در بدترین سناریو می‌شود.
خاموشی های عمومی تنها بخش هایی از کشور را به صورت چرخشی تحت تاثیر قرار می دهد. این منابع گفتند که خدمات ضروری مانند بیمارستان ها، پلیس و دولت تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.
دولت فرانسه، اپراتورهای مخابراتی و Enedis، واحدی از شرکت دولتی EDF (EDF.PA) در تابستان درباره این موضوع گفتگو کرده اند.
اندیس از اظهار نظر در مورد محتوای گفتگوهای انجام شده با دولت در این زمینه خودداری کرد. این شرکت در بیانیه‌ای به رویترز گفت که در صورت بروز قطعی‌های استثنایی، با تمام مشتریان عادی رفتاری برابر خواهد داشت. این سازمان اعلام کرد که قادر است بخش‌هایی از شبکه را برای تامین مشتریان اولویت‌دار مانند بیمارستان‌ها، تاسیسات صنعتی کلیدی و ارتش جدا کند و این بر عهده مقامات محلی است که زیرساخت‌های اپراتورهای مخابراتی را به فهرست مشتریان اولویت‌دار اضافه کنند.
این بیانیه با اعلام این مطلب که شاید تا زمستان امسال دانش خود را در این زمینه افزایش دهیم، اما جدا کردن آنتن موبایل (از بقیه شبکه) کار آسانی نیست.” از اظهار نظر در مورد مذاکرات با Enedis، گروه های مخابراتی و دولت خودداری کرد.
چندین منبع آگاه گفتند که شرکت‌های مخابراتی در سوئد و آلمان نیز نگرانی‌هایی را درباره کمبود احتمالی برق با دولت‌های خود مطرح کرده‌اند. تنظیم کننده مخابرات سوئدی PTS در حال کار با اپراتورهای مخابراتی و سایر سازمان های دولتی برای یافتن راه حل است که شامل صحبت هایی در مورد اینکه در صورت جیره بندی برق چه اتفاقی می افتد می شود. سخنگوی PTS گفت این نهاد در حال تامین مالی خرید جایگاه‌های سوخت قابل حمل و ایستگاه‌های پایه سیار است که به تلفن‌های همراه متصل می‌شوند تا قطعی برق طولانی‌ را برطرف کنند.
لابی مخابرات ایتالیا به رویترز گفته است که می خواهد شبکه تلفن همراه از هرگونه قطع برق یا توقف صرفه جویی در انرژی مستثنی شود و این موضوع را با دولت جدید ایتالیا مطرح خواهد کرد. ماسیمو سارمی، رئیس لابی مخابراتی در مصاحبه ای گفت، قطع برق احتمال خرابی قطعات الکترونیکی را در صورت قطع ناگهانی افزایش می دهد.
سه منبع آگاه گفتند که سازندگان تجهیزات مخابراتی نوکیا (NOKIA.HE) و اریکسون (ERICb.ST) با اپراتورهای تلفن همراه برای کاهش تأثیر کمبود برق کار می کنند. هر دو شرکت از اظهار نظر خودداری کردند. چهار مدیر اجرایی مخابرات گفتند که اپراتورهای مخابراتی اروپایی باید شبکه های خود را برای کاهش مصرف برق اضافی و مدرن سازی تجهیزات با استفاده از طرح های رادیویی کارآمدتر بررسی کنند.
به گفته منابع آگاه، شرکت‌های مخابراتی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، از نرم‌افزاری برای بهینه‌سازی جریان ترافیک، خواباندن برج‌ها در صورت عدم استفاده و خاموش کردن باندهای مختلف استفاده می‌کنند.
اپراتورهای مخابراتی همچنین با دولت ها برنامه هایی برای حفظ خدمات حیاتی را بررسی می کنند. سخنگوی شرکت گفت: در آلمان، دویچه تلکام 33000 سایت رادیویی سیار (برج) دارد و سیستم های برق اضطراری موبایل آن تنها می توانند تعداد کمی از آنها را همزمان پشتیبانی کنند. دویچه تلکام (DTEGn.DE) از سیستم های برق اضطراری سیار استفاده خواهد کرد که عمدتاً در صورت قطعی برق طولانی مدت به دیزل متکی هستند.
لیزا بلولو، رئیس FFT گفت که فرانسه حدود 62000 دکل موبایل دارد و این صنعت نمی تواند تمام آنتن ها را به باتری های جدید مجهز کند. کشورهای اروپایی که برای چندین دهه به منبع تغذیه بدون وقفه عادت کرده‌اند، معمولاً ژنراتورهایی ندارند که برای مدت طولانی‌تری از برق پشتیبانی کنند.

منبع: رویترز

تبلیغات جام جهانی قطر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×