» ارز دیجیتال » جی پی مورگان: رمزارز یک کلاس دارایی غیرقابل استفاده برای اکثر سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ است

جی پی مورگان: رمزارز یک کلاس دارایی غیرقابل استفاده برای اکثر سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ است

4 دی 1401 5

یک استراتژیست در بانک سرمایه گذاری جهانی جی پی مورگان می گوید رمزارز به عنوان یک کلاس دارایی برای اکثر سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ طبقه بندی نشده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یک استراتژیست در بانک سرمایه‌گذاری جهانی جی پی مورگان می گوید رمزارز به عنوان یک کلاس دارایی برای اکثر سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ طبقه‌بندی نشده است. او افزود: «نوسانات بسیار زیاد و فقدان بازده ذاتی که بتوان به آن تکیه کرد، کریپتو را بسیار چالش برانگیز می کند».

جی پی مورگان در مورد سرمایه‌گذاری رمزنگاری نهادی چه می گوید؟

«جرد گراس» رئیس استراتژی پورتفولیوی سازمانی در بخش مدیریت دارایی جی پی مورگان در روز جمعه در مصاحبه ای با بلومبرگ درباره علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به کریپتو و همچنین در زمینه اینکه آیا می‌توان ارزهای دیجیتال را به عنوان یک کلاس دارایی در نظر گرفت یا خیر، صحبت کرد. این کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری تصریح کرد: کریپتو برای اکثر سرمایه‌گذاران بزرگ نهادی به عنوان یک طبقه دارایی در نظر گرفته نمی‌شود… نوسانات در این صنعت بسیار زیاد است، رمزارزها فاقد بازده ذاتی هستند که بتوان به آن تکیه کرد و همین موضوعات آن را بسیار چالش برانگیز می کند. گراس اضافه کرد که «بدیهی است» که بیت کوین آنطور که برخی امیدوار بودند، نتوانست خود را به عنوان طلای دیجیتال یا دارایی بهشتی اثبات کند. او ادامه داد: اکثر سرمایه‌گذاران سازمانی احتمالاً نفس راحتی می‌کشند که وارد این بازار نشده اند و احتمالاً به این زودی‌ها این کار را نخواهند کرد.

بازار رمزارزها امسال به دلیل افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و دیگر بانک های مرکزی بزرگ جهان برای مبارزه با تورم، کاهش چشمگیری داشته است.  همچنین سقوط و ورشکستگی هایی در این بخش رخ داده که از جمله مهم‌ترین آن ها می توان به سقوط اخیر صرافی رمزارز FTX اشاره کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در همین حال، تعداد زیادی از بانک ها و موسسات مالی در حال ارائه محصولات و خدمات کریپتو به مشتریان سازمانی خود هستند. به عنوان مثال، شرکت غول سرمایه‌گذاری State Street، در ماه سپتامبر گفت که شاهد تقاضای ناخواسته برای دارایی های رمزنگاری از سوی سرمایه‌گذاران نهادی است. نزدک اخیراً یک واحد رمزنگاری به نام «دارایی‌های دیجیتال نزدک» راه اندازی کرده است که دلیل آن افزایش تقاضا در بین سرمایه‌گذاران نهادی است.

کریپتو

افزون بر آن، نظرسنجی منتشر شده در ماه نوامبر که توسط صرافی رمزارز کوین‌بیس (Coinbase) صورت گرفت، نشان داد که سرمایه‌گذاران نهادی تخصیص های خود را در طول زمستان کریپتو افزایش دادند. این شرکت تاکید کرد که «یک سیگنال قوی از افزایش پذیرش رمزارز به عنوان یک طبقه دارایی وجود دارد. مطالعه‌ ای که توسط شرکت غول مالی Fidelity در ماه اکتبر منتشر شد، نشان داد که 74 درصد از سرمایه‌گذاران نهادی که مورد بررسی قرار گرفتند،  قصد دارند در دارایی‌ های حوزه رمزارز سرمایه‌گذاری کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: news.bitcoin

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×