» آرشیو اخبار » بررسی کوین‌های هفته: جهش دوباره بیت کوین و اتریوم، نوسان لونا
بررسی کوین‌های هفته: جهش دوباره بیت کوین و اتریوم، نوسان لونا

بررسی کوین‌های هفته: جهش دوباره بیت کوین و اتریوم، نوسان لونا

21 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، برای اولین بار پس از هفته‌ها فراز و نشیب و پشت سر گذاشتن زمستان سرد رمزارز، بیت کوین و اتریوم هفته خوبی را پشت سر گذاشتند.

براساس گزارش CoinMarketCap، بیت کوین پس از این که در آغاز این هفته به زیر 19 هزار دلار رسید، در هفته گذشته 7.3 درصد رشد کرد و در حال حاضر معادل 21 هزار و ۲۳۶ دلار خرید و فروش می‌شود.

اتریوم، دومین رمزارز بزرگ از نظر مارکت کپ، تنها چند روز قبل از مرج اتریوم برای اثبات سهام، جهش کرد، به طوری که در طی یک هفته 10.9 درصد رشد کرد و در حال حاضر بهای آن 1 هزار و 726 دلار است.

تبلیغات جام جهانی قطر

برخی از «قاتل‌های اتریوم»، موسوم به بلاکچین های لایه 1 با قراردادهای هوشمند پربازده، هم جهش کردند. کاردانو (ADA) 9.4 درصد رشد کرد و به 51 سنت رسید؛ سولانا (SOL) 11.4 درصد رشد کرد و 35 دلار خرید و فروش شد؛ اَولانچ (avax) با رشد 8 درصدی به 20.35 دلار رسید و پروتکل نییٍر (NEAR Protocol) هم با 13درصد رشد به مبلغ 4.71 دلار خرید و فروش شد.

کازماس (ATOM) با رشد 30 درصدی به 15.96 دلار رسید. تفاوت ساختاری کازماس با اتریوم این است که کازماس شبکه‌ای از بلاکچین های کوچک‌تر است که قراردادهای هوشمند پربازده ارائه می‌دهد. اما بدون شک بزرگ‌ترین جهش در هفتاد رمزارز برتر این هفته به لونا تعلق داشت، که در هفته 212% رشد کرد.

بله، لونا همان رمزارزی است که در ماه می (اردیبهشت) به طور کل سقوط کرد و به صفر رسید. اما حالا لونا، کوین تازه‌ای از بلاکچین ریبوت شده است و آن لونای اصلی هم حالا لونا کلاسیک (LUNC) نامیده می‌شود، که در این هفته 80 درصد رشد کرد. آیا این موضوع جهش گربه مرده بود یا واقعاً ترا برگشته؟

زمستان رمزارزها و جهش بیت کوین

بررسی کوین‌های هفته: جهش دوباره بیت کوین و اتریوم، نوسان لونا

با این که بازار رمزارز بهتر شده، اما هنوز هم تاثیرات زمستان رمزارز بر خرید و فروش‌های این بازار حس می‌شود.

مالک صرافی ارزهای دیجیتال برزیلیِ مرکادو بیت کوین (Mercado Bitcoin)، در روز دوشنبه اعلام کرد دور دوم اخراج‌ها 15 درصد از نیروی کار فعلی را کاهش داده است.

این کمپانی در ماه ژوئن (خرداد) 12 درصد از 750 کارمند خود را، که معادل 90 نفر است، اخراج کرد و «تغییرات بازار مالی جهانی» را دلیل این کار دانست. پولین (Poolin)، استخر ماینینگ پکنی، که مسئول 10 درصد از هش ریت های شبکه بیت کوین است، در همان روز اعلام کرد به دلیل «مشکلات ناشی از نقدشوندگی» تراز پرداختی اتریوم و بیت کوین را ثابت می‌کند.

به علاوه، دادگاه رسیدگی به ورشکستگی که پرونده ورشکستگی کارگزار رمزارز وویِجِر دیجیتال (Voyager Digital)، را برعهده داشت، درخواست کرد که مبلغ 270 میلیون دلار به مشتری‌های مالباخته برگردانده شود. در روز بعد دادگاه دستور داد دارایی‌های باقیمانده این کارگزاری هفته بعد به مزایده گذاشته شود. شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مختلف درخواست داده‌اند و دادگاه دادرسی در روز 29 سپتامبر (۷ مهر) نتایج را تأیید می‌کند.

22 طرفی که برای این مزایده علاقه نشان داده‌اند معرفی نشده‌اند، اما صرافی FTX، متعلق به سم بَنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) پیشنهاد خود را علناً اعلام کرده است. وکلای وویِجِر این پیشنهاد را ناچیز دانسته‌اند. دادگاه بررسی ورشکستگی در آمریکا، در روز چهارشنبه افشا کرد که مقامات ورمونت برای بررسی سلسیوس (Celsius) از مقامات بالاتر کمک گرفته‌اند.

به ادعای آن‌ها این رمزارز در سه سال گذشته قیمت توکن های CEL خود را به دروغ بالا معرفی کرده تا سرمایه‌گذاران را فریب دهد. ایتِن مک‌لافلین (Ethan McLaughlin)، دستیار مشاور عمومی گفت: «سلسیوس با افزایش جایگاه توکن CEL در ازای هزاران میلیون دلار، توانسته جایگاه این توکن را در بازار بالا ببرد. در نتیجه دارایی‌های کمپانی CEL در ترازنامه و صورت‌های مالیاتی بیشتر از مقدار موجود ثبت می‌شود.

پیام هایی از جانب واشینگتن و وست‌مینستر

بررسی کوین‌های هفته: جهش دوباره بیت کوین و اتریوم، نوسان لونا

گَری گِنسلر (Gary Gensler) رئیس هیئت مدیره، در کنفرانس صنعت روز سه شنبه اعلام کرد که هرگونه اقدام از طرف کنگره برای تصویب کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) را حمایت می‌کند، چون برای «نظارت و تنظیم توکن‌های غیرامنیتی رمزارز و میانجی‌های مربوطه» انجام می‌شوند.

گنسلر اضافه کرد در صورتی که کنگره برای نظارت بر بازار رمزارز، CFTC را مأمور کند، آژانس فدرال خودش هم باید کنترل شود. او پیش از این گفته بود که بیت کوین یک کالا است، نه یک ضمانت، و بنابراین نباید تحت نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باشد.

او بر نظرش درباره اتریوم پافشاری کرد و بسیاری از فعالان رمزارز از این می‌ترسند که او راهی پیدا کند تا ETH را تحت کنترل SEC دربیاورد.

و سرانجام در همان روز، کاخ سفید اعلام کرد که قانون‌گذاران ایالات متحده می‌توانند به زودی استخراج بیت کوین را متوقف کنند، چون مقدار زیادی کربن تولید می کند.

دفتر سیاست علم و تکنولوژی کاخ سفید، طبق دستوری از طرف بایدن، اعلام کرد که ماینرهای بیت کوین باید با کمک سازمان محافظت از محیط زیست، سازمان انرژی و سازمان‌های فدرالی دیگر، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند.

طبق این گزارش، در صورتی که این صنعت از لحاظ محیط زیستی سالم‌تر نشود، «سازمان می‌تواند اقدامات قانونی انجام دهد و کنگره باید برای محدودسازی یا حذف استفاده از مکانیزم‌های پرمصرف برای استخراج دارایی رمزارز، دستور صادر کند.»

در روز چهارشنبه، پارلمان بریتانیا در لندن، اولین جلسات رمزارز را برگزار کرد. به گفته ریچارد فولر (Richard Fuller)، دبیر خزانه داری، «این کشور می‌خواهد کشور منتخب افرادی باشد که می‌خواهند در زمینه رمزارز به فعالیت، نوآوری و تولید، دست بزنند.»

به علاوه، فولر اعلام کرد که «با رشد قابل توجه رمزارز»، دولت جدید لیز تراس (Liz Truss) «به دنبال راه‌هایی است تا در رقابت جهانی، بریتانیا هم به سود برسد.» این موضوع امیدوارکننده است، اینطور نیست؟

مترجم: خاطره باقری
منبع: decrypt

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×