» آرشیو اخبار » جریان خروج سرمایه از صرافی‌ها رکورد زد!
صرافی

جریان خروج سرمایه از صرافی‌ها رکورد زد!

23 آبان 1401 2

جریان خروج بیت کوین از صرافی‌ها به سطوح تاریخی 106 هزار واحد BTC در ماه رسیده است. پیش از این فقط سه بار شاهد افزایش این جریان خروجی تا این حد بوده‌ایم

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از اینکه هفته گذشته، دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال جهان اعلام ورشکستگی نمود، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین به‌طور فزاینده‌ای دارایی‌های خود را به سمت گزینه‌های غیرامانی هدایت کرده‌اند. طبق اعلام پلتفرم تحلیل داده گلسنود (Glassnode)، داده‌های درون‌زنجیره‌ای صرافی‌ها حاکی از افزایش چشمگیر برداشت‌ها به سمت کیف‌پول‌های شخصی می‌باشند.

گلسنود روز 13 نوامبر (22 آبان) با انتشار پستی در توییتر، اعلام کرد که جریان خروج بیت کوین از صرافی‌ها به سطوح تاریخی 106 هزار واحد BTC در ماه رسیده است. این اتفاق تاکنون فقط سه بار دیگر، یعنی اردیبهشت و تیر امسال و آبان 99 رخ داده است. در این گزارش آمده است که تعداد کیف پول‌های دریافت‌کننده بیت کوین از آدرس‌های صرافی روز 9 نوامبر (18 آبان) به حدود 90 هزار مورد رسیده است.

خروج سرمایه از صرافی

تبلیغات جام جهانی قطر

تشدید جریان خروج سرمایه از صرافی‌ها به‌طور معمول به عنوان یک سیگنال صعودی تلقی می‌شوند، چراکه نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران قصد دارند این دارایی را برای مدت طولانی‌تری نزد خود نگه دارند. ولی در سناریوی فعلی، به نظر می‌رسد این اتفاق نتیجه کاهش اعتماد آنها به صرافی‌های رمزارزی باشد.

به عقیده تحلیلگران گلسنود، این افزایش جریان‌های خروجی منجر به «تغییر مثبت موجودی در همه کیف پول‌ها اعم از سرمایه‌گذاران خرد (به اصطلاح میگو) تا نهنگ‌ها شده است:

“شکست FTX یک تغییر بسیار مشخص در رفتار کلیه هولدرهای بیت کوین، اعم از کوچک و بزرگ، ایجاد کرده است.”

پیامدهای سقوط صرافی FTX

از روز 6 نوامبر (15 آبان)، یعنی زمانی که شکست صرافی اِف‌تی‌ایکس (FTX) آغاز شد، تغییرات مثبتی در موجودی کیف پول‌های مختلف بیت کوین مشاهده شده است به‌طوریکه مثلاً موجودی یک کیف پول متعلق به یک به اصطلاح “میگو” که به آدرس‌های دارای کمتر از یک کوین اطلاق می‌گردد، در این بازه به مرز 33 هزار و 700 واحد رسیده است. آدرس نهنگ‌های دارای هزار کوین و بیشتر نیز افزایش 3 هزار و 600 واحدی را شاهد بوده‌اند. این اتفاق می‌تواند نشان‌دهنده افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به کیف‌پول‌های خود-امانی باشد.

در همین حال، رهبران بزرگ این صنعت نیز حمایت خود از راهکارهای غیرامانی را بیشتر کرده‌اند، چراکه مَثَل “نه کلیدهای شما، نه دارایی‌های شما” بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است.

برای مثال، روز 13 نوامبر (22 آبان)، آنتونی ساسانو (Anthony Sassano)، گفت که دارندگان رمزارزها نباید دارایی‌های خود را در صرافی‌های متمرکز ذخیره کنند، مگر اینکه به طور فعال مشغول معامله مقادیر زیادی از این دارایی باشند.

مایکل سیلور (Michael Saylor) از مایکرواستراتژی نیز در مصاحبه‌ای با کوین‌تلگراف گفت که حضانت شخصی اموال، مانع از سوء استفاده اشخاص ثالث از قدرت آنها می‌شود.

افزون‌بر موارد فوق، گلسنود تایید کرده است که استیبل کوین‌ها، که بسیاری از آنها طی یک هفته گذشته بی‌ثبات شده‌ بودند، در این مدت با نرخ‌های افزایش یافته به سمت صرافی‌ها سرازیر شده‌اند. به‌طوریکه روز 10 نوامبر (19 آبان)، شاهد ورود بیش از 1 میلیارد دلار استیبل کوین به صرافی‌های متمرکز بودیم. در همین حال، کل ذخایر استیبل کوین در تمام صرافی‌های تحت بررسی به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی 41.2 میلیارد دلار رسیده است.

در پایان این بیانیه آمده است: «پیامدهای سقوط اِف‌تی‌ایکس احتمالاً باعث تغییر شکل این صنعت از جنبه‌های مختلف و تغییر سلطه و اولویت دارایی‌های بدون اعتماد نسبت به دارایی‌های متمرکز خواهد شد».

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×