» آرشیو اخبار » توکن‌های رمزارزی «طرح‌های پانزی غیرمتمرکز» هستند
توکن‌های رمزارزی

توکن‌های رمزارزی «طرح‌های پانزی غیرمتمرکز» هستند

1 مهر 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جِیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیر عامل جی‌پی مورگان (JPMorgan Chase & Co)، در جلسه استماع کنگره ایالات متحده گفت که توکن‌های رمزارزی مانند بیت‌کوین، «طرح‌های پانزی غیرمتمرکز» هستند. او به قانونگذاران گفت: «من در مورد توکن‌های رمزارزی که شما آنها را پول می‌نامید، شک دارم.»

توکن‌های رمزارزی

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، از طرح‌های پانزی رمزارزی می‌گوید

جیمی دیمون، مدیر عامل جی‌پی مورگان، دیدگاه خود را در مورد رمزارزها، به ویژه بیت کوین، در جلسه استماع کنگره در روز چهارشنبه به اشتراک گذاشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

دیمون در پاسخ به سوال نماینده جاش گاتهایمر (Josh Gottheimer) در مورد توسعه سریع دارایی‌های دیجیتال، بر اهمیت جداسازی ارزهای دیجیتال از سایر نوآوری‌هایی که به گفته او مانند بلاکچین، امور مالی غیرمتمرکز موسوم به دیفای (DeFi) و توکن‌های کاربردی واقعی هستند، تأکید کرد.»

او اظهار داشت:

«من در مورد توکن‌های رمزارزی که شما آنها را پول می‌نامید، مانند بیت کوین، شک دارم. آنها طرح‌های پانزی غیرمتمرکز هستند.»

او در ادامه گفت: «و این تصور که توکن‌های رمزارزی برای همه خوب هستند، باورنکردنی است.» او اشاره کرد که سالانه میلیاردها دلار از طریق رمزارزها از دست می‌رود و توکن‌های رمزارزی را به جرائمی مانند پرداخت‌های باج‌افزاری، پول‌شویی، قاچاق جنسی و سرقت مرتبط کرد. او تاکید کرد که رمزارزها «خطرناک» هستند.

استیبل کوین‌ها

او همچنین در مورد استیبل کوین‌ها هم صحبت کرد که به گفته او با وجود مقررات مناسب، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. دیمون گفت: «استیبل کوینی که مانند صندوق پول در بازار باشد و به درستی تنظیم شود، مشکلی ندارد. و اما در مورد بلاکچین، او تایید کرد که جی‌پی مورگان یک کاربر بزرگ بلاکچین است.

توکن‌های رمزارزی

دیمون که مدت‌هاست به بیت‌کوین شک دارد، چندین بار به سرمایه‌گذاران هشدار داده که مراقب سرمایه‌گذاری خود روی ارزهای دیجیتال باشند و گفته که آنها ارزش ذاتی ندارند. او پیش از این عرضه محدود بیت کوین را زیر سوال برده و گفته بود که بیت کوین اساساً بی‌ارزش است. با این حال، رئیس جی‌پی مورگان بارها گفته که تنها بلاکچین و دیفای حقیقی هستند. در ماه می (اردیبهشت)، این بانک سرمایه‌گذاری جهانی اعلام کرد که انتظار دارد استفاده از بلاکچین در امور مالی افزایش یابد.

گفتنی است که جی‌پی مورگان سرمایه‌گذاری‌های خاصی را مرتبط با ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد، این شرکت جی‌پی‌ام کوین (JPM Coin) خود را دارد و یک سالن در متاورس تأسیس کرده است. تحلیلگران جی‌پی مورگان در مقایسه با مدیر عامل این بانک نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال خوش‌بین‌تر هستند. در ماه می(اردیبهشت)، نیکولاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، تحلیلگر این شرکت، گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه این بانک «املاک و مستغلات را با دارایی‌های دیجیتال به عنوان کلاس دارایی ترجیحی آنها به همراه صندوق‌های تامینی جایگزین کرده است.»

دیمون همچنین اخیرا پیش‌بینی‌های خود را در مورد اینکه اقتصاد ایالات متحده به کجا خواهد رفت به اشتراک گذاشته است. در ماه آگوست (مرداد)، او هشدار داد که چیزی بدتر از رکود در راه است. در ماه ژوئن (خرداد)، او درباره یک طوفان اقتصادی صحبت کرد و به افراد و مشاغل توصیه کرد که خود را برای پیامدهای آن آماده کنند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: news.bitcoin

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×