» آرشیو اخبار » تصمیم سخت کی‌روش برای جام‌جهانی

تصمیم سخت کی‌روش برای جام‌جهانی

9 آبان 1401 4

کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان با حضور دو بازیکن سپاهان و پرسپولیس در پست مدافع چپ در آستانه جام‌جهانی یک تصمیم دشوار را پیش رو دارد.

به گزارش گذارنیوز، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر مدتی پیش بازیکنان مدنظر خودش را برای حضور در اردوی تیم کشورمان فراخواند که در این بین نام وحید امیری و امید نورافکن، مدافعان چپ پرسپولیس و سپاهان به چشم می‌خورد. بدون تردید انتخاب این دو بازیکن یک چالش جذاب را هم برای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران و هم امیری و نورافکن ایجاد می‌کند؛ چراکه هر دوی آن‌ها از مهره‌های تأثیر گذار تیم خود محسوب می‌شوند.

نورافکن در یازده بازی لیگ‌برتر ۶۸۵ دقیقه برای طلایی‌پوشان اصفهان به میدان رفته و موفق به زدن یک گل هم شده است. این بازیکن علاوه بر اینکه در کارهای هجومی تیم مورایس مشارکت فعالی دارد به خوبی تفکرات دفاعی سرمربی خود را در زمین پیاده می‌کند و همین موضوع سبب می‌شود تا نظر کادر فنی تیم ملی به نورافکن جلب شود، به ویژه که وی هرگاه در ترکیب اصلی تیم کشورمان هم قرار گرفته نمایش خوبی از خود ارائه داده است.

در سوی مقابل، وحید امیری به دلیل مصدومیت نیمی از بازی‌های نیم فصل را از دست داد اما پس از طی کردن دوران نقاهت و بازگشت به ترکیب اصلی قرمزپوشان مهره ثابت یحیی گل‌محمدی در بازی‌های پرسپولیس بوده است. امیری تا هفته یازدهم لیگ‌برتر مجموعاً ۲۸۹ دقیقه برای تیم خود به میدان رفته و موفق به گلزنی یا ارسال پاس گل نشده، اما تأثیرگذاری فراوانی در تشکیل حملات شاگردان گل‌محمدی داشته است. این بازیکن سابقه حضور در جام‌جهانی را دارد و قطع به یقین دوئل جذاب او با پیکه در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه از خاطر فوتبال دوستان پاک نخواهد شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

درهرحال حضور این دو مدافع خوش‌تکنیک در اردوی تیم ملی سبب می‌شود تا در آستانه بزرگ‌ترین رقابت جهانی و پیش از رویارویی با رقبایی همچون انگلیس، آمریکا و ولز سرمربی تیم کشورمان برای استفاده از یکی از این دو بازیکن در پست دفاع چپ تصمیم دشواری را پیش رو داشته باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×