» فیلم » تخریب نقاشی 84 میلیون دلاری ون‌گوگ با سوپ گوجه/ فیلم

تخریب نقاشی 84 میلیون دلاری ون‌گوگ با سوپ گوجه/ فیلم

23 مهر 1401 3

معترضان زیست‌ محیطی روز جمعه با سوپ گوجه‌ فرنگی یکی از نقاشی‌های «آفتاب‌گردان» ونسان ون گوگ در گالری ملی لندن را تخریب کردند.
به گزارش گذارنیوز، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد فعالان محیط زیست با استفاده از سوپ گوجه فرنگی تابلوی معروف «آفتابگردان» از ون‌گوگ، نقاش مشهور، را در گالری ملی لندن تخریب می‌کنند.
دو تن از زنان عضو این گروه که طی دو هفته گذشته تظاهراتی را در پایتخت بریتانیا برگزار کرده است، دو قوطی سوپ گوجه‌فرنگی هاینز را به سمت نقاشی پرتاب می‌کنند.

نقاشی معروف ون‌گوگ چرا تخریب شد؟

این نقاشی یکی از پنج گل آفتابگردان ون گوگ است که در موزه‌ها و گالری‌های مشهور جهان به نمایش گذاشته شده است.
پلیس در توییتر نوشت: نیرو‌های پلیس صبح امروز سریعاً به محل حادثه در گالری ملی شتافتند. این افراد به اتهام آسیب مجرمانه و ورود غیرقانونی دستگیر شدند. پلیس افزود که معترضان را از چسب جدا کرده و آنها را به ایستگاه پلیس مرکزی لندن برده است.
تخریب نقاشی ۸۴ میلیون دلاری ون‌گوگ با سوپ گوجه+فیلم
این نقاشی که قدمتش به سال ۱۸۸۸ بازمی گردد، ۸۴.۲ میلیون دلار ارزش دارد. گروه معترض Just Stop Oil که پشت این اقدام بود، می‌خواهد به تایید دولت بریتانیا برای اکتشاف، توسعه و تولید سوخت‌های فسیلی پایان دهد و یک سری اعتراضات بلندپایه را به راه انداخته است.
ویدئوی منتشر شده دو زن جوان را نشان می‌دهد که تی شرت‌هایی با شعار “فقط نفت را متوقف کن” پوشیده اند. یکی از فعالان پس از چسباندن خود به دیوار، فریاد می‌زند: هنر یا زندگی چه ارزشی دارد؟ آیا شما بیشتر نگران حفاظت از یک نقاشی هستید یا حفاظت از سیاره و مردم ما؟
منبع: فرارو

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×