» آرشیو اخبار » تحلیل پنج ارز دیجیتال برتر بازار در هفته پیش رو

تحلیل پنج ارز دیجیتال برتر بازار در هفته پیش رو

13 تیر 1401 7

معامله‌گران در حال اتخاذ رویکردی نظاره‌گر نسبت به بیت ‌کوین و آلت‌کوین‌ها هستند تا زمانی که بیت ‌کوین با موفقیت سطح ۲۰ هزار دلار را به سطح حمایت خود تبدیل کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، خرس‌ها (فروشندگان) در تلاش‌اند تا قیمت بیت کوین (BTC) را به زیر 19هزار دلار کاهش دهند تا سلطه خود بر بازار ارز دیجیتال را تقویت کنند. تحلیلگرانی که اندیکاتور MVRV-Z بیت ‌کوین (معیاری که اختلاف قیمت بیت ‌کوین را نسبت به «ارزش منصفانه» آن اندازه‌گیری می‌کند) را زیر نظر دارند، انتظار افت بیشتر این ارز دیجیتال را قبل از رسیدن به کف قیمت دارند.

با این حال، الکس کروگر (Alex Krueger)، اقتصاددان، تریدر و کارآفرین اشاره کرد که حجم بیت کوین در ماه ژوئن به یک پیک جدید رسید. معمولاً، بالاترین حجم در یک روند نزولی نشان‌دهنده کاپیتولاسیون است و این منجر به شکل‌گیری کف قیمت اصلی می‌شود. اگر بیت کوین الگوی بازار نزولی سال 2018 را تکرار کند، کروگر انتظار دارد که کف قیمت در ماه ژوئیه شکل بگیرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

عملکرد روزانه بازار ارز دیجیتال. منبع: Coin360

با توجه به همبستگی تنگاتنگ بین بیت کوین و شاخص S&P 500، معامله گران ارزهای دیجیتال باید عملکرد بازارهای بورس آمریکا را در هفته آینده زیر نظر داشته باشند که ممکن است تحت تأثیر انتشار صورتجلسه آخرین جلسه فدرال رزرو آمریکا و گزارش مشاغل ماه ژوئن قرار گیرد.

آیا بیت کوین می‌تواند یک کف بالاتر (Higher Low) تشکیل دهد و منجر به بازگشت بازار ارز دیجیتال شود؟ بیایید نمودار پنج ارز دیجیتال برتر بازار که امکان افزایش قیمت در کوتاه مدت دارند را بررسی کنیم.

 

 

BTC/USDT

سایه بلند کندل اول جولای بیت کوین نشان می‌دهد که خرس‌ها به فروش در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) در 21 هزار و 396 دلار ادامه می‌دهند. اگرچه خرس‌ها قیمت را به زیر 19637 دلار رساندند، اما نتوانسته‌اند شتاب نزولی قیمت را حفظ کنند.

 

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

گاوها (خریداران) در تلاش هستند تا قیمت را به بالای 19637 دلار برسانند. اگر آنها در این کار موفق ظاهر شوند، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند دوباره تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود صعود کند. شکسته شدن این سطح و بسته شدن قیمت بالای 22 هزار دلار می‌تواند نشان دهنده یک تغییر روند بالقوه باشد. در آن صورت این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) (25 هزار و 938 دلار) افزایش پیدا کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، این نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز کنترل بازار را در دست دارند. سپس فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر 18 هزار و 6262 دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، بیت ‌کوین ممکن است تا ناحیه حمایتی مهم 17 هزار و 960 دلار الی 17 هزار و 622 دلار سقوط کند.

این ناحیه برای خریداران از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا شکسته شدن آن به سمت پایین می‌تواند آغازگر مرحله بعدی روند نزولی باشد. در صورت وقوع آن، بیت ‌کوین ممکن است تا سطح 15 هزار دلار کاهش یابد.

 

نمودار چهار ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها به طور تهاجمی در حال دفاع از 20EMA هستند. هر دو میانگین متحرک نزولی شده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی است که نشان می‌دهد خرس‌ها دست بالاتر را دارند. سقوط قیمت به زیر سطح 18 هزار و 626 دلار می‌تواند منجر به از سرگیری روند نزولی شود.

اگر گاوها قیمت را به بالای 20-EMA برسانند، این سناریوی نزولی می‌تواند در کوتاه مدت منتفی شود. در این صورت قیمت ممکن است تا 50-SMA افزایش پیدا کند، سطحی که خرس‌ها ممکن است دوباره با قدرت از آن دفاع کنند. اگر قیمت این مقاومت را پشت سر بگذارد، بیت کوین می‌تواند تا 21 هزار دلار و پس از آن تا 22 هزار دلار افزایش یابد.

 

SHIB/USDT

شیبا اینو (SHIB) در محدوده‌ای باریک نزدیک به میانگین‌های متحرک خود در نوسان است، گاوها در تلاش هستند تا یک کف بالاتر (Higher Low) در نزدیکی سطح 0.000009 دلار تشکیل دهند. معمولاً نوسانات رنج با گسترش دامنه رنج همراه است.

 

نمودار روزانه SHIB/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت به بالای SMA50 در 0.000010 دلار برسد، جفت ارز SHIB/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا 0.000012 دلار و سپس تا 0.000014 دلار افزایش یابد. شکسته شدن این سطح و بسته شدن قیمت بالای آن می‌تواند بیانگر تغییر روند احتمالی باشد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر 0.000009 دلار سقوط کند، ممکن است گاوهایی را که بعد از شکسته شدن SMA50 اقدام به خرید کردند را به دام بیندازد. این می‌تواند مسیر را برای آزمایش مجدد احتمالی سطح 0.000007 دلار باز کند. از دست رفتن این سطح حمایت مهم می‌تواند آغازگر از سرگیری روند نزولی باشد.

 

نمودار چهار ساعته SHIB/USDT. منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته شکل‌گیری یک الگوی مثلث متقارن را نشان می‌دهد. قیمت شیبا اینو بین 20-EMA و خط حمایت مثلث گیر کرده است. اگر خرس‌ها قیمت را کاهش دهند و زیر خط حمایت حفظ کنند، توکن SHIB ممکن است تا سطح 0.000009 دلار سقوط کند. شکسته شدن این سطح حمایت می‌تواند نشان دهنده از سرگیری روند نزولی باشد.

برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای 20-EMA برسانند، قیمت می‌تواند تا خط مقاومت مثلث افزایش یابد. در صورت عبور از این سطح، توکن SHIB می‌تواند تا ابتدا تا 0.000011 دلار و سپس تا سطح 0.000012 دلار صعود کند.

 

MATIC/USDT

پالیگان (MATIC) از مقاومت قوی 0.61 دلار در 26 ژوئن ریجکت شد و خرس‌ها در تاریخ 28 ژوئن قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 0.50 دلار کشاندند. یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها به خرس‌ها اجازه ندادند که برتری خود را حفظ کنند و در تاریخ 30 ژوئن اقدام به خرید کف قیمت کردند.

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

 

از آن زمان تاکنون، جفت ارز MATIC/USDT نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود در حال معامله است. این نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالای این سطح برگردانند. اگر آنها در این کار موفق ظاهر شوند، MATIC می‌تواند دوباره تلاش کند تا از مانع 0.61 دلار عبور کند.

RSI یک واگرایی مثبت ایجاد کرده است که نشان می‌دهد خرس‌ها ممکن است کنترل خود بر بازار را از دست بدهند. شکسته شدن مقاومت 0.61 دلار می‌تواند راه را برای صعود احتمالی تا سطح 0.75 دلار باز کند.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 0.41 دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که افزایش قیمت اخیر فقط یک اصلاح قیمت صعودی بود. لذا فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سمت حمایت حیاتی 0.31 دلار برگردانند.

 

نمودار چهار ساعته MATIC/USDT. منبع: TradingView

 

خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی و 20-EMA رساندند اما نتوانستند سطح روانی 0.50 دلار را پشت سر بگذارند. این منجر به افزایش فشار فروش شد و خرس‌ها قیمت را تا 0.45 دلار پایین آوردند. اگر این سطح حمایت شکسته شود، احتمال تست مجدد سطح 0.41 دلار وجود دارد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی به بالا بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید کف قیمت هستند. سپس گاوها باری دیگر تلاش خواهند کرد تا از مقاومت بالاسری 0.50 دلار عبور کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، قیمت می‌تواند تا 0.55 دلار و سپس تا 0.61 دلار افزایش یابد.

 

 

ATOM/USDT

پس از یک روند نزولی طولانی مدت، کازماس (ATOM) در حال تلاش برای تشکیل یک کف قیمت است. خریداران در 1 جولای قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 7.84 دلار رساندند، اما SMA50 روی 8.81 دلار احتمالاً به عنوان یک مانع قوی عمل می‌کند.

 

نمودار روزانه ATOM/USDT. منبع: TradingView

 

صاف شدن میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI که نزدیک به حد وسط خود قرار دارد، نشان می‌دهد که فشار فروش ممکن است در حال کاهش باشد. اگر خریداران قیمت را به بالای SMA 50 برسانند، شتاب صعودی قیمت ممکن است افزایش یابد و جفت ارز ATOM/USDT تا 10.84 دلار و سپس به 12.50 دلار افزایش یابد. شکسته شدن این سطح و بسته شدن قیمت بالای آن می‌تواند آغازگر یک تغییر روند بالقوه باشد.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 6.89 دلار برسد، سناریوی صعودی ممکن است در کوتاه مدت بی‌اعتبار شود. اگر این اتفاق بیفتد، ATOM ممکن است دوباره حمایت حیاتی خود در 5.55 دلار را تست کند.

 

نمودار چهار ساعته ATOM/USDT. منبع: TradingView

 

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا 50-SMA را به سطح حمایت خود تبدیل کنند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای 8.38 دلار برسد، گاوها ممکن است به مقاومت بالاسر در 8.75 دلار حمله کنند. شکسته شدن این سطح مقاومتی می‌تواند نشانه از سرگیری روند صعودی باشد. در آن صورت قیمت می‌تواند تا 9.00 دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک خود سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها در قیمت‌های بالاتر فعال هستند. در ان صورت این جفت ارز می‌تواند تا قیمت 7.18 دلار و سپس تا 6.89 دلار کاهش یابد.

 

APE/USDT

خریداران در 27 ژوئن قیمت ایپ کوین (APE) را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 4.69 دلار رساندند، اما نتوانستند روند صعودی را ادامه دهند. خرس‌ها در تاریخ 29 ژوئن قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگرداندند، اما یک نکته مثبت این است که گاوها هنوز تسلیم نشدند.

 

نمودار روزانه APE/USDT. منبع: TradingView

 

این نشان می‌دهد که خریداران به دلیل پیش‌بینی صعود قیمت، از موقعیت‎‌های خود خارج نمی‌شوند. مسطح شدن میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرارگیری RSI درست زیر محور میانی نشان می‌دهد که فشار فروش ممکن است کاهش یابد.

اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش دهند، می‌توانند برتری خود را به دست بیاورند. در ان صورت جفت ارز APE/USDT می‌تواند تا SMA 50 (5.72 دلار) صعود کند، سطحی که انتظار می‌رود خرس‌ها فشار زیادی بر آن اعمال کنند.

اما اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر 4.21 دلار سقوط کند، ایستگاه بعدی می‌تواند سطح 3.85 دلار باشد.

 

نمودار چهار ساعته APE/USDT. منبع: TradingView

 

نمودار چهار ساعته یک مثلث متقارن را نشان می‌دهد که حاکی از بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان است. هر دو میانگین متحرک مسطح شده و RSI نزدیک به محور میانی خود است که نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان ست.

اگر قیمت به زیر مثلث سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها برتری خود را پس گرفته‌اند. در آن صورت این جفت ارز می‌تواند تا تارگت الگوی خود در 3.78 دلار کاهش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از سقف مثلث عبور کند، می‌تواند نشان دهنده برتری گاوها باشد. آنگاه توکن APE می‌تواند تا 5.38 دلار و پس از آن تا سطح 5.57 دلار صعود کند.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×